2.785 visninger
|
Oprettet:
Skatteekspert søges {{forumTopicSubject}}
Jeg bliver jo nok ikke fri for, at stikke hovedet ned til skatteguru'erne men vil lige spørge her på forum først.
Hvis jeg pendler fra Lolland til Silkeborg mandag og fredag og har værelse derovre og hus på Lolland, kan jeg så både trække dobbelt husførelse og befordringsfradrag fra?
Og befordring fra værelse i Silkeborg til arbejdsplads på hverdagene?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.225
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.067
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.767
Kan ikke følge anbefalingerne i at snyde.. Det er ikke nær så godt, og hvorfor snyde?
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.933
Men den ville Skat ikke tro på, de mente der var for langt til at det kunne lade sig gøre.
De ville have at jeg skulle bevise jeg havde kørt hjem hver dag(!!) Eller ville de ikke godkende kørselsfradraget (de sataner!!)
Her drejer det sig om mellem Fredericia og Vestsjælland
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.084
jul 2007
benzinregninger beviser ingenting..
De ville have bevis for at jeg fysisk tog hjem hver dag, og da det selvfølgelig var mere en et år siden havde jeg hverken togbilletter eller benzinregninger mere
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.183
Altså, hvis jeg skriver 700 km som daglig transport, skal jeg vel også vise færgebillet. Der må det i stedet være "smartere" at skrive 700 km kørsel fra hjem til udebolig, inkl en retur billet med færgen og så de 30 km i daglig transport fra "udebolig" til arbejde?
Det "nemmeste" vil helt klart være, at sælge mit hus på Lolland og så flytte til det midtjyske. Spørgsmålet er så, hvor let det er, at sælge et hus på Lolland, med de sidste ugers hændelser in mente!
jul 2007
Du kan være 100% sikker på at ryge til torskegilde, for da du sikkert bor i en udkantskommune bliver fradraget 1284 kr. per dag!!! eller over 25.000 om måneden o_O
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
Og hvad angår fradrag for dobbelt husførelse, så er dette *KUN* noget der kan lade sig gøre, såfremt dit arbejdssted er midlertidigt. Sidstnævnte kan du læse mere om her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789759&vId=0
Som udgangspunkt... fradrag for to eller flere ydelser indenfor samme periode/tidspunkt(er) - NEJ! Den går ikke!
Og som påpeget ovenfor, så vil en lang distance til og fra ens arbejdsplads - f.eks. jylland/sjælland (med garanti/næsten) altid betyde, at du årligt skal fremskaffe dokumentation herfor - og det vil så være baseret på kørebog/benzinregninger.
Morale: Snyd ikke... Klubben "SKAT" er ikke en klub man løber omkring hjørner med.... (desværre).
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 513
Det er bare alle os andre du tar i røven*GG*
jan 2007
Følger: 43 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 162 Svar: 2.425
De sagde at man ville få flere penge mellem fingrene med den nye reform.
Jeg har brugt de samme tal på selvangivelsen de sidste 5 år men har alligevel fået mindre og mindre tilbage i skat. Betaler stadig det samme ttil dem.
Og jeg synes ikke at det er småpenge det drejer sig om.
Jeg er gået fra at få 35000 tilbage for 5 år siden til 15000 i år.
Jeg ved ikke helt om det er min lommeregner den er galt med men -20000 synes jeg ikke er flere penge.
jun 2008
Jeg er bosiddende på Lolland og har fået job i Silkeborg. Indtil jeg kan få solgt mit hus, er jeg nødsaget til at få etableret noget bolig i området.
Ergo vil jeg få 700 km i ugentlig transport fra den registrerede adresse til den midlertidige bolig, og igen ca 20 km hver vej derfra til arbejdspladsen. Den dobbelte husføring der derved kommer, er fradragsberettiget som så meget andet!
Det kan der vel ikke være væsentlig anderledes end f. eks et folketingsmedlem, der jo også har arbejde og bolig 2 vidt forskellige steder henne!
For læs lige hvad jeg skriver, jeg er udmærket klar over, at jeg skal fremvise færge- eller brobilletter, hvis jeg kører turen dagligt!
Så det jeg efterlyser er folk, der rent faktisk ved noget, IKKE hvad nogle synes og mener. Det kan jeg ikke bruge til en skid!
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
Jo - der *ER* forskel på MF og "stakkels dig" hvad angår krav til dobbelt husførelse.
Du efterlyser fakta - læs ovenstående - eller klik på dette link:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=104085&vId=203348&i=483&action=close#i104085
Så kan du på "skattesprog" læse hvad du kan- og må gøre i den retning. Under samme sektion står ligeledes angivet hvorledes du skal forholde dig mht. kørselsfradrag - herunder hvilke regler såvel undtagelser der pt. findes.
Du skal dog være opmærksom på, at ovenstående link er "Ligningsvejledningen" - og det betyder ganske kort - at den forsøger at give dig nogle praktiske guidelines ift. gældende lovgivning. Og når jeg skriver opmærksom, så gælder det ligeledes, at der ofte er afsagt kendelse imod SKAT og hvorledes "Ligningsvejledningen" skal tolkes. I dit tilfælde er der dog ikke "noget nyt under solen".
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 513
Hvorfor ringer du så ikke til din revisor.....?
Det er ok du ikke kan bruge kommentarer til en skid...... det fatter jeg sagtens....
Dog er det sporadisk om du er heldig at der kommer en til tastaturet der aktuelt ved noget om det......
Min datter pendler til Frederikshavn fra Gilleleje.... hun har fradrag for kilometer og bro..... idet hun er i søværnet og har "bolig" til rådighed, er der intet mere at komme efter.
Du bor på Lolland, det er yderkommune, dvs. du får højeste takst i kilometerpenge, fra den første til den sidste kørte kilometer, samt brobizz prisen(laveste talst),
Så kommer den med dobbelt husførelse....
Teksten lyder: Udgifter til midlertidig dobbelthusførelse (på grund af erhverv) og flytteudgifter kan trækkes fra, hvis de er nødvendige for at opretholde den indkomst, du hele tiden har haft. Ansatte, der forflyttes under samme arbejdsgiver, kan således trække en række flytteudgifter fra. Derimod kan flytteudgifter ikke fratrækkes, hvis flytningen skyldes, at du er blevet ansat hos en ny arbejdsgiver.
Linket er herunder.
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=130751&vId=203644&search=dobbelt¤husførelse
Se iøvrigt på www.skat.dk
De ved mere end www.motorcykelgalleriet.dk
Håber det hjælper dig videre.....
Hilsen Mikael
jun 2008
Skatteekspert søges