{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

HJÆLP angående reklamation på bil!!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej mc-galleri smiley

For 3 uger siden købte jeg vores nr 2 bil, en skoda felicia 1998 med 123000 km på bagen, nysynet ved en forhandler. Nu har jeg kørt 800 km i den, og opdager at der er røget en toppakning på den smiley Så tænker jeg fint det må forhandleren vel dække på reklamationen, så jeg kontakter ham hvor efter han selvfølgelig beklager sig, men vil sende en chek på 1800 kr og siger så slår vi halv skade for jeg kunne jo ikke forvente noget garanti på sådan gammel bil, selvom jeg henviser ham til købe loven og de 2 års reklamation. Jeg har fået oplyst ved en mekaniker at det ca. vil koste 3000+moms og en evt. slibning til 600-800 kr hvis det er nødvendigt. Bilen kostede 20000 kr.
Nu er det jeg håber der er nogen af jer der vil dele´jeres erfaring/viden/synspunkter med mig, for er lidt i vildrede. Egentlig har jeg mest lyst til og give ham to muligheder enten at hente bilen og selv få den lavet, eller at jeg sender den til mekaniker og han betaler regningen, og kan han ikke forlig sig med nogen nogen af de muligheder, vil jeg overdrage sagen til en advokat. Men ved ik om det er for meget at gøre ud af det. . . . ??

Vh Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP angående reklamation på bil!!!!!
  • #1   21. nov 2010 hvad står der i købs kontrakten?

  • #2   21. nov 2010 Han skal dække udgifterne 100% medmindre den er købt som beset uden reklamation og garanti ihht købekontrakten


  • #3   21. nov 2010 Du har retten på din side. Han skal tilbyde at lave det eller betale det de koster på et andet værksted. Hvis du er medlem af FDM har de nogle jurister der kan hjælpe. Med meddel forhandleren at du får til forbrugerstyrrelsen og se om det hjælper.

  • #4   21. nov 2010 Dan S: i forbrugerkøb er der intet der hedder købt som beset. Man er altid dækket af reklamationsretten uanset hvad der står på slutsedlen.

  • #5   21. nov 2010 Altså så vidt jeg ved hænger købelovens reklamationsret og forhandlere garanti ikke sammen . Men hvis du på din købsaftale eller kontrakt har et sted hvor der står noget med hvad garanti du har kan du henvise til det ofte han man 3 måneds mekanisk garanti på gamle biler.. det der med købeloven er vist noget med at hvis du ikke er blevet oplyst at det er en gammel bil og noget med at forhandleren bevidst har solgt en ting med skade osv osv . Men hvis man køber en gammel bil der så kort efter går i stykker må man jo mene at den allerede ved købet var i skidt stand og så skal han da rep den .. jeg ville skrive eller ringe til det der hedder rets hjælpen.... jeg mener helt klart at sælger skal omkoste rep når det er så tæt på købet ..

  • #6   21. nov 2010 du kan ikke forlange at han skal hente den og lave den, men han skal lave den i henhold til købeloven, men du skal stå for transport til sælger.

    og du kan heller ikke sætte den på et andet værksted og så kræve pengene fra ham bagefter, da det jo fordyrer hans omkostninger

    Med venlig hilsen
    Carsten


  • #7   21. nov 2010 Mange tak for den hurtige respons!! I købs kontrakten eller kviteringen står der ikke andet end bilens navn, stel nr, dato for handlen, den sælges nysynet til 18200 kr + levering 1800 kr, og så hans underskrift. Der står ikke noget om nogen ekstra garanti på bilen, men der står heller ikke noget om den er købt som beset, eller uden garanti eller f.eks solgt som angro. Men lyder jo umiddelbart til at jeg ikke skal acceptere hans laterlige tilbud.

  • #8   21. nov 2010 Uanset hvad sælger påstår, så kan han ikke løbe fra reklamationsretten.
    Han vil aldrig kunne sælge den til en forbruger som beset og uden reklamationsret når den er indregistreret.
    Uden indregistrering vil han sikkert kunne sælge den som reservedelsbil.
    Bilen er gået i stykker under reklamationsretten og derfor skal sælger selvfølgelig også betale hele gildet.


  • #9   21. nov 2010 Du tøffer den bare ned til ham og siger fix lortet.
    Han er forpligtet i forhold til købeloven til at modbevise at skaden ikke var der da du købte bilen. Kan han det så betaler DU . kan han ikke så betaler han. Og det får han svært ved at bevise så du har en god sag.

    Jeg har selv fornylig handlet ny (brugt) bil, og kort efter begyndte den at té sig underligt ved motorvejskørsel. Det viste sig det var en defekt luftmassemåler og den skiftede de uden brok heldigvis.


Kommentér på:
HJÆLP angående reklamation på bil!!!!!

Annonce