{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.691 visninger | Oprettet:

Råd søges om reklamation {{forumTopicSubject}}

Jeg fik købt mig en fin fin Vivaro her for små 2 mdr siden.Kort efter begynder den at skabe sig lidt ved motorvejskørsel. den mister trækket så snart jeg rammer 120kmt ,og genvinder trækket så snart hastigheden kommer under. Jeg ringer til opel (en tilfældig opel biks da jeg ikke havde nummeret med til der hvor jeg købte den) og forklare dem hvordan og hvorledes, og han siger de nok ikke alligevel kan aflæse noget ved at køre en test på den da det jo er en periodefejl. Hans råd er at fortsætte med at kører indtil det bliver en FAST fejl . Et par uger senere er det stadig det samme, og jeg ringer til forhandleren der solgte mig den og klager min nød.
du kommer bare med den siger de ,og FINT tænker jeg, endelig et sted hvor man ikke skal igennem en større brokmølle for at undgå reklamtioner. Afsted med den og 2 dage efter ringer de at den er klar. Perfekt og afsted efter den . Den kører super ,og kan nu køre uden at miste trækket. Alt er godt. Troede jeg !!!. Idag kommer der så en regning derfra på små 2500kr .

Hvad havde DU gjort.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd søges om reklamation
  • #1   23. nov 2010 til at starte med ......
    havde jeg lavet en klar aftale om det måtte være en raklamation....og de skulle betale.......

men det har du ikke gjort... så derfor må du ringe til dem og forklare at den må de selv æde... da den har gjort-begyndt på det kort tid efter du har købt den..... og at den jo ikke skal køre sådan . .

mener jeg

mvh

• #2   23. nov 2010 har du snakket med værkstedet , efter du fik regningen ???
    der kunne jo være en grund til du skal betale for rep af bilen ....

• #3   23. nov 2010 Jeg har først fået regníngen idag og de havde lukket da jeg fik hentet post så jeg kan først tage kontakt med dem imorgen. Og det gør jeg naturligvis.

Men hvilken grund skulle der være for at JEG skal betale for rep .

Det skal lige siges det var en defekt luftmassemåler . Hvad pokker DET så lige er .

• #4   23. nov 2010 til at starte med havde jeg ringet og sagt de var kommet til at sende en regning . !
    og nu kommer der noget jeg mener ,og undersøger om lidt .
    hvis det ikke er en reklamation og værkstedet forventer betaling , skal det gøre opmærksom på det inden de sætter igang-

• #5   23. nov 2010 Glædet mig over at regningen ikke var størrere.

Det lyder som luftmasemåleren der er blevet skiftet. Meget typisk fejl. Har selv lavet det på en så sent som igår.
    Luftmasemåleren er sådan set en sliddel, derfor skal du ikke regne med at forhandleren betaler.

En anden meget typisk fejl på dem er gearkasser. Vi laver nok i gennemsnit gearkasse på en om måneden (12-16.000 kr pr gang).
    Tandstænger, svagt ledningsnet og servipumper er også typiske fejl.

• #6   23. nov 2010 det kunne jo være en slange i motorrummet som var blevet ædt /ødelagt af en mår ........ det var det så ikke i det her tilfælde
    Luftmasse måleren er/burde være dækket af garantien

• #7   23. nov 2010 MEN jeg vil så sige at det er for dyrt.
    En original Luftmassemåler koster 1672 kr + moms og tager 1½ min at skifte.

• #8   23. nov 2010 det er måske en sliddel, men efter 2 mdr ???

• #9   23. nov 2010 hvad grund til du skulle betale : misvedligholdelse, sliddel , eller købt bilen engro med ansvarsfraskrivelse.

• #10   23. nov 2010 "Glædet mig over at regningen ikke var størrere"

Hah ha ha ha . Det gør jeg skam også :-).
    Og især hvis JEG skal betale den .
    Jeg kender godt til deres skavanker jesper dog kender jeg også mange der ingen problemer har haft. Men tager man lidt fra begge lejre så passer det sku nok meget godt med at der ER ting en gang imellem som ved alle andre biler.

• #11   23. nov 2010 chris du kan læse lidt om den her...

men som sagt prøv lige at ring til dem i morgen, før du går ud af dit gode skind....

(link fjernet)

• #12   23. nov 2010 Bilen er købt privat . ikke over firmaet eller noget ,og kontrakten er en helt alm kontrakt . Der står intet om engros eller ansvarsfraskrivelser. Han sagde at jeg ikke fik nogen garanti på den men det er jo så heller ikke det samme som reklamation . så vidt jeg ved da !!.

• #13   23. nov 2010 (-: (præsi)(dækmanden) /-->

Men jeg synes da også du skal tage kontakt til dem i morgen og spørge om de ikke dækker det. Det kan jo være du er heldig.

• #14   23. nov 2010 Det gør jeg også jesper.

Men du mener så jeg skal være heldig for at de æder den . Hmmm så meget for reklamationsret !.

• #15   23. nov 2010 arh mon man vil vurdere at den er blevet slidt op på 2 mnd !

• #16   23. nov 2010 Faktura lyder således .

tester på og fejlkode udlæst 400 kr
    ny luftmassemåler mont. 167,70 kr

værksted total 567,70 kr

1 Luftmængdemålerm/hus 1299 kr

reservedele total 1299 kr

Øreafrunding 0,12

Momspligtigt beløb 1866,70

Moms 466,68

At betale 2333,50

Så jesper . Denne luftmassemåler var billigere end den du ville ha´ solgt mig :-)) .

• #17   23. nov 2010 det er sku nok en uorginal ........

• #18   23. nov 2010 Hvis bilen er købt for under 6 mdr. siden, falder det, rent købelovs mæssigt, ind under det der hedder formodningsreglen. Det vil sige at der ved en domstol er dannet præcedens for hvornår man mener en fejl har været der fra start og hvornår den ikke har. Formodningsreglen siger at hvis bilen er købt for under 6 mdr. siden formodes det at fejlen var til stede på købs tidspunktet. Det er så sælger der har bevisburden, og skal kunne bevise at fejlen ikke var der dengang. Med at bevise, menes der i bogstavelig forstan kunne dokumentere at den ikke var der. Det er ikke nok at bilen bare kørte fint ell. lign. Ikke en gang en FDM repport er godt nok til at bevise det. Så i praksis betyder det noget der minder om 6 mdrs. garanti, da det er så godt som umuligt for sælger at skaffe den form for dokumentation.
    Efter de 6 mdr. er det <b>Køber</b> der har bevisbyrden, og dermed problemet.

• #19   23. nov 2010 Sikkert nok smiley .

Det er jeg nu også helt ok med . Men de kunne jo godt ha` spurgt.

Et eller andet sted syntes jeg faktisk ikke det er helt fair at sige "du kommer bare med den " uden at sige ET eller andet der indikere at de mener JEG skal betale gildet. Jeg sagde jo da jeg fik værkstedet hvem jeg var og at jeg for nylig havde købt bilen der. Og han kunne sagtens huske mig så det er ikke fordi de har "glemt" mig.

Nå men jeg må jo se hvad de siger imorgen .

• #20   23. nov 2010 Buggi er dette også gældende for sliddele som jesper påpeger at den "dims" er ??.

• #21   23. nov 2010 Enten har de sat en uoriginal i, eller også er det en anden motor.

• #22   23. nov 2010 Ja måske nok jesper. Min er en 1,9 DTI 12 mdr 02.

• #23   23. nov 2010 Jeg ville bestemt bytte den ud, med en FIAT *GGG*

• #25   23. nov 2010 Chris> Ja, det gælder alt, også sliddele.

• #26   23. nov 2010 mon ikke det bare er en tanketorsk??

JEG havde ringet helt roligt i morgen, og sagt, hejsa, det var mig med den blabla, som fik skiftet luftmængdemåleren... Købt for nyligt hos jer, så jeg formoder ikke, at jeg skal betale for det?

Har nogle gange prøvet de sender regningen ved fejl!!!! (ELLER de siger fejl!)

• #28   23. nov 2010 Narrow> Jo det gør den faktisk, med mindre det kan sandsynliggøres at det er blevet slidt op ved unormalt brug.
    Der er naturligvis en gråzone når vi taler dæk og bremseklodser, da disse i særlig høj grad påvirkes af det kørte antal kilometer.
    Men der er som udgangspunkt ingen undtagelser i loven vedr. sliddele. Det vil i en tvist være op til en domstol at afgøre hvem der har ret.

Ved at fritage sliddele, ville en sælger jo ellers kunne sælge en bil med total nedslidte dæk og bremser, og så sige ærgerlig ærgerlig, når køber så ville have det skiftet efter 14 dage... Den går sgu ikke.. smiley

• #30   23. nov 2010 Narrow> Jeg er enig

• #31   24. nov 2010 Garanti SKAL dække op til 6 mdr, formodningsregeln!

• #32   24. nov 2010 NarrowHead • <S@lt Creek> • -->

Nu skriver du at din har holdt siden 1996... Er du sikker på at din bil ikke er udstyret med en luftmængdemåler i stedet så? Luftmassemåleren er normalt ikke på så gamle biler.

• #34   24. nov 2010 Du er dækket af købelovens almindelige bestemmelser om forbrugerkøb, og den reklamationsret der er deri. Sliddele er også dækket indenfor reklamationsperioden.
    Hvis luftmassemåleren efter 2 måneder er i en sådan stand at den skal skiftes, var den det også da handlen blev indgået.

• #35   24. nov 2010 "Citat"
    http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad020/?ref=2046

Få forholdsregler kan sikre dig mod fejlreparation og uenighed om regningen, når du sender din bil på værksted.
    Hvad skal laves på din bil og hvor meget må det koste? Flertallet af de uenigheder, der opstår mellem bilister og værkstederne, skyldes regningen for reparationen. Men følger du nogle få forholdsregler, så bliver det nemmere at undgå uenigheder med autoværkstedet.

Garanti-reparationer
    Reparationer, der er helt eller delvis dækket af en garanti fra producenten, en reklamationsaftale eller garanti for en brugt bil eller af købelovens reklamationsret, skal udføres på det værksted, hvor du har købt din bil. Hvis bilen f.eks. går i stykker under en ferierejse, så sørg for at have aftalt med sælgeren af bilen, hvordan du skal forholde dig.

Hvis reparationen ikke er dækket af garanti eller reklamationsret, er der naturligvis ikke noget i vejen for at vælge et andet værksted, som du har tillid til.

Prisen for en reparation
    Oftest aftaler man mundtligt en cirkapris for reparationen med mekanikeren - men selvom en mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig aftale, så kan det efterfølgende være svært at bevise hvem, der har ret, hvis man bliver uenige. Derfor er det en god idé, hvis man altid sørger for at få et skriftligt tilbud fra værkstedet.

I den skriftlige aftale kan I også skrive, hvad du ønsker skal laves ved bilen. På den måde kan du også lave en aftale med værkstedet om, at mekanikeren kontakter dig, hvis han opdager flere fejl ved bilen - eller hvis reparationen bliver dyrere end I først havde aftalt.

Sørg også for, at alle priser bliver oplyst inklusiv moms. Så undgår du nemlig en overraskelse, hvis regningen pludselig er 25 procent dyrere end det skriftlige tilbud.

Gør noget af arbejdet selv
    Er du lidt snild på fingrene, så aftal med værkstedet, at du selv sørger for påfyldning af ny olie, sprinkler og kølevæske. Du kan også selv tjekke dit dæktryk og skifte dine viskerblade.

Sådan gennemskuer du en faktura
    Det kan være svært at gennemskue en faktura fra et autoværksted, blandt andet fordi der bruges en masse udtryk, som kun fagfolk forstår. Bed derfor om, at din faktura bliver så gennemskuelig som mulig, så du kan finde prisen på de forskellige dele af reparationen. Et autoværksted er kun forpligtet til at oplyse: arbejdsløn, materialer og reservedele - samt en pris, hvis et andet autoværksted har assisteret med at reparere bilen.

På en faktura optræder ofte en post, der hedder miljøomkostninger - det dækker miljørigtig bortskaffelse af eksempelvis aftappet motor- og gearkasseolie og bremsevæske.

Uenighed om reparationen
    Kan du ikke blive enig med værkstedet om, hvad der er aftalt om reparationens omfang og prisen for denne, skal du kunne bevise, at værkstedet har foretaget reparationer ud over det aftalte. Der gælder dog en vigtig undtagelse: Er bilen repareret for et beløb, der overstiger dens handelsværdi efter reparationen, skal værkstedet kunne dokumentere, at reparation ud over handelsværdiens beløb er sket med kundens samtykke.

Har værkstedet repareret sikkerhedsmæssige fejl ud over det aftalte, men kan dokumentere at delen trængte til udskiftning, risikerer du at måtte betale for reparationen. Du vil i den situation typisk kun være forpligtet til at betale nettoprisen for reservedelene, mens værkstedet selv må bære omkostningerne til arbejdsløn samt avance på reservedele.

Kan du ikke bevise, at der er aftalt en maksimumpris, må du betale det beløb, værkstedet kræver for reparationen - med mindre det er urimeligt set i forhold til det arbejde, der er udført, og i forhold til den pris, et værksted normalt vil tage for et lignende stykke arbejde.

Mangelfuld reparation
    Hvis reparationen viser sig at være mangelfuld, er du naturligvis berettiget til at kræve, at arbejdet laves om uden beregning. Du skal kunne bevise, at det udførte arbejde er mangelfuldt (medmindre der er givet garanti på reparationen). Derfor er det vigtigt, at du kontakter værkstedet, så snart du får en mistanke om, at der er noget galt.

• #36   24. nov 2010 Hvis sælger ikke kan bevise at den var ok ved levering, og det siger domstolene han ikke kan, så træder formodningreglen i kraft og de må montere nyt, så formodningsreglen virker som en garanti, men kaldes noget andet!
    Alt hvad der går i stykker inden 6 mmdr er således dækket, muligvis er der nogen ting der ikke dækkes, men kunne ikke forestille mig det!

• #37   24. nov 2010 Allan : den går altså ikke med sliddele ,

• #38   24. nov 2010 Skiver, klodser, tromler, bakker er helt klart ikke dækket, dog kan du gå hjem og måle skiver og tromler ud, hvis ikke de holder min og max mål, så SKAL de skiftes af sælger! (på købsdagen)

• #39   25. nov 2010 helt så enkelt er det ikke , hvis en bil er nyere og passet med service , er formodningsreglen sådan , at de dele du nævner min skal kunne holde til næste service. (inden for tolerancer )

• #40   25. nov 2010 Men Præci : hvordan gik det egentlig ?
    Har du været nødt til at bestille et stort neonskilt hvor der står "jeg hader butik xxxxxx" smiley eller krediterede de den ?

• #41   25. nov 2010 han stå sikkert og råber af dem endnu...... eller noget . .

: )

mvh

• #42   25. nov 2010 tja måske eller er ved at få lavet omtalte skilt til bilen smiley

• #43   25. nov 2010 Jeg er igang med at fremstille et MEGA stort skilt hvor der står de er nogle svin :-).

Nej det er gas. Det har jeg ikke tid til . (før om nogle dage) ;-)) .

De nægtede at kreditere regningen .
    Jeg har så taget et skridt mere i sagen og sendt den til forbrugerklagenævnet.

Så må vi se om det kan ændre på noget. Forhandleren blev oplyst om dette inden jeg satte det i gang og fik chancen for at ombestemme sig ,men det gjorde han ikke . Så afsted røg klagen og 160kr som det koster.

Så bliver det spændende hvad der SÅ sker.

• #44   25. nov 2010 Chris

du må lige holde os ajur..

mvh

• #45   25. nov 2010 men hvorfor nægtede de ?

• #46   25. nov 2010 Michael.
    Ejeren af stedet påstår at da jeg ringede til en tilfældig opel fretog jeg HAM chancen for at udbedre "skaden" . Klovn siger JEG bare.
    Jeg har ikke frataget dem en skid. jeg gjorde bare som opel sagde og han er jo selv opelforhandler så de ville vel ha` sagt det samme. Må man da håbe. Som jeg skrev til ham . Men du kalder måske opel i køge (gunner Due) inhabil i at svare på sådan et spørgsmål.

Jeg skrev således til ham da jeg informerede ham om at sagen nu kører.

Til din oplysning kan jeg informere om at der nu er indsendt en klage til forbrugerrådet.

Jeg vedhæfter her et par linier omkring købeloven da jeg hæfter mig ved at du ikke har styr på hvordan den lyder ,siden du kommer med denne udtalelse.
    "Det er korrekt der er reklamationsret på bilen hvor du har bevisbyrden de første 6 mdr.(hvor du skal bevise at fejlen var der da du hentede bilen) hvor vi derefter har bevisbyrden de sidste 18 mdr."

Jeg indsætter her en kopieret tekst fra forbrugerstyrelsen omhandlende reklamtioner/formodingsreglen.

Det er som udgangspunkt dig som forbruger, der skal bevise, at fejlen ved varen er en mangel efter købeloven. I de første seks måneder efter leveringen gælder dog formodningsreglen.

Dette skal afklares:
    Er der overhovedet noget galt med varen
    Skyldes det, der er galt, en oprindelig fejl ved varen
    Lever varen op til det, der var aftalt
    Bevisregler:

0-6 måneder: formodningsreglen gælder
    6-24 måneder: forbrugeren skal bevise, at fejlen, der klages over, var til stede på leveringstidspunktet.

Formodningsreglen 0-6 måneder
    Når en fejl eller mangel viser sig inden for de første seks måneder efter leveringen, gælder der efter købeloven en ”formodning” om, at fejlen eller årsagen til den allerede var til stede da varen blev leveret til forbrugeren. Denne regel kaldes ”formodningsreglen”. Du skal - som forbruger - derfor ikke bevise andet, end at varen har den fejl eller mangel, som du nu klager over.

Og her købelovens hele § 77

§ 77 a. Afgørelsen af, om salgsgenstanden lider af en mangel, træffes ud fra dens beskaffenhed på tidspunktet for risikoens overgang. Forelå der på dette tidspunkt en mangel, hæfter sælgeren herfor, også selv om den først viser sig senere.

Stk. 2. Svarer salgsgenstanden ikke til, hvad der kan kræves efter §§ 75 a-77, og skyldes dette, at sælgeren ikke har opfyldt sine forpligtelser efter aftalen, foreligger der uanset stk. 1 altid en mangel.

Stk. 3. Viser salgsgenstandens manglende overensstemmelse med kravene i §§ 75 a og 76 sig inden seks måneder efter leveringen, formodes den manglende overensstemmelse at have været til stede på det i stk. 1 nævnte tidspunkt, medmindre denne formodning er uforenelig med salgsgenstandens eller den manglende overensstemmelses art.

Jeg vil godt slå fast at denne sag kører jeg gerne HELT igennem systemet, KUN fordi det er en principsag.

Chris hald

• #47   25. nov 2010 Bare rolig, lad være med at betale uanset hvad de evt. truer dig med. Du har retten på din side.
    Jeg arbejde mine første 30 år i brugtbil brancen, så jeg har set og hørt alle bilhandler historierne. De klynker altid hvis de skal til lommerne smiley

• #48   25. nov 2010 ?? det er da ellers en god aftale han vil lave der ! med bevisbyrden !
    hvis det havde ødelagt noget at køre videre kunne jeg forstå at han ikke ville dække følgeskader ! men her forstår jeg det ikke .
    en skam du ikke er fdm medlem.

• #49   25. nov 2010 Michael . Hans begrundelse var netop opgavsmand til at jeg valgte at gå videre med sagen . nu skal han døøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø :-).

• #50   25. nov 2010 opgavsmand=ophavsmand smiley

• #51   25. nov 2010 Ole. Så du har stået for dem selv måske smiley .

• #52   25. nov 2010 Chris, du holder os orienteret!!! smiley

Kan ikke se du ikke skulle have ret!!

• #53   26. nov 2010 Det skal jeg nok jesper. Og jeg kan heller ikke se jeg ikke skulle ha´ ret :-).

• #54   26. nov 2010 At ha ret er en ting i forhold til at få ret, med de sataner smiley

Jeg håber det lykkes

• #55   26. nov 2010 (præsi)(dækmanden) Min samvittighed er ren som nyfalden sne.....den har aldrig været brugt smiley

• #56   26. jan 2011 Hey Chris... er der noget nyt i sagen smiley

• #57   26. jan 2011 Nyt og nyt er nok så meget sagt. Jeg modtog brev fra forbrugerstyrelsen om at de inddriver forhandlerens forklaring. Ud fra hans og min træffes der en "dom" .
    Men de rider absolut ikke samme dag som de sadler. Men jeg har da endnu ikke betalt dem. Og kan faktisk slet ikke se jeg skulle komme til det :-).

• #58   26. jan 2011 Held og lykke, min ven. Vi ses imorgen smiley

• #59   26. jan 2011 Jo tak smiley . De skal sku ikke tro de kan løbe om hjørner med mig :-)).
    Og ja ,vi ses imorgen kl 10 smiley

• #60   25. feb 2011 Nu er jeg jo totalt nysgerrig, hvordan er det gået?
    Jeg fandt din tråd da den gamles Opel Vivaro har lignende symptomer, det lyder som om det er et forsøg værd med en ny luftmægdemåler.

• #61   25. feb 2011 Det er RET sikkert den luftmassemåler. Det er (har jeg siden erfaret) et ret generelt problem.

Sagen er stadig ikke slut men jeg kan nu STADIG ikke se han kan sno sig uden om at dække rep .

Det hedder sig jo iflg købelovens "formodnings regel" at enhver "skade" opstået inden et halvt år efter køb må formodes at ha` været der fra starten af.

Men vi får se.

Jeg skal nok ligge resultatet ind her når sagen er slut.

• #62   10. mar 2012 For dem af jer der er nysgerrige omking sagens forløb så blev det ren sejr til mig.
    Han tabte på alle punkter . Men hold da op en langsommelig affære det har været.

• #63   10. mar 2012 Selvfølgelig, sagen var klokkeklar far starten, tillykke.

• #64   10. mar 2012 Jeg er enig og tak skal du ha` .

Dog kan jeg stadig ikke se hvorfor man som forhandler prøver at undslå sig denne reklamation. Det har nu kostet ham 13000kr (sagens omkostninger) og en registrering i en offentlig tilgængelig database over forhandlere der ikke følger reklamationsloven.

• #65   10. mar 2012 tillykke , men ja langsommeligt

• #66   10. mar 2012 Thanks. Og ja MEGET.

• #67   11. mar 2012 Hehe, Allan havde igen ret, de 6 mdr gælder for alle dele, undtaget deciderede sliddele.
    Tillykke med det!

• #68   11. mar 2012 Takker.

Det er ikke SÅ ligetil at sige det er alle dele undtaget sliddele.

Der er en masse hensyn der skal tages undervejs og kontraktens sammensætning spiller også en rolle. Flere sliddele ville en forhandler også hænge på ved reklamation. Særligt inden for de første 6 mdr.

• #69   11. mar 2012 Der er jo heller ikke mange der vil fare hjem og måle om skiver og tromler er uden for tolerancen. Selv køber jeg for det meste engros, får så den laveste pris, men ingen garanti, det har virket indtil nu. Har dog prøvet at køre 10 km og udstødningen så går fra lydløs til mega thunder, det er hvad der sker.

• #70   11. mar 2012 Har han så betalt dig?

• #71   11. mar 2012 Jeg kunne aldrig drømme om at købe engros. Der lyser alle advarselslamper sku hos mig.

Han skal ikke betale mig da jeg jo nægtede at betale ham. De 13000kr han skal bøde er for sagens omkostninger til forbrugerklagestyrelsen.

• #72   11. mar 2012 Hvis prisen er 100 k med garanti eller 85 engros, så tager jeg den billige. Man kan jo stadig prøvekøre og bruge sine øjne når den er på liften............

• #74   12. mar 2012 Ja, undersøgelsen af bilen er jo den samme og konklusionen ligeså, hvorfor så ikke få lidt til benzin.

Hvad siger i til en Skoda 1.6 LX, 1998, km 196.000, nysynet, meget pæn, standard er bagklappen sæføli skallet af, hvad må den koste?

• #76   12. mar 2012 er i ved at battle på gode handler , i kunne lave smiley

• #77   12. mar 2012 Octavia, undskyld. Felicia er vi vokset fra for 10 år siden:)

• #78   12. mar 2012 De Rover er vidst dyre i forsikring? 620 Turbo var helt i top prismæssigt.........

• #81   13. mar 2012 Octavia fra den årgang til 8 kilo så står jeg på da!
    Den jeg har set koster 22 kilo!!!!!!!!!! Synes jeg var ok.

• #84   17. mar 2012 Johan:Combi ser fin ud, den første er solgt!

• #85   17. mar 2012 Konen købte en MultiWagon 1.2, 1999, nysynet, km 177.000 for kr 9.500 idag. Det havde kostet 2.500 at få den gennem syn, bremser skilt og samlet efter et års stilstand, ny/brugt KAT svejst på og 2 nye dæk. Incl nr pl ecxl omreg om 14 dage. ok handel synes jeg.

• #86   17. mar 2012 Tillykke, det glæder mig, du vandt Chris, men du sad jo også lidt på flæsket:
    Reparationen VAR udført, og du havde ikke betalt.
    Hvad gør man, hvis værkstedet nægter at reparere?
    Jeg kender til en sag, hvor de bliver ved med at sige: Du kommer bare med den. Efter to dage ringer de og siger, nu er den klar, og de har intet udbedret. Det har nu gentaget sig tre gange.
    Gode råd modtages.
    Mvh.
    Jan L

• #88   17. mar 2012 Jan : ja så har de haft de tre forsøg de skal ha for at udbedre skaden , og teoretisk er det muligt at lade handlen gå tilbage.

• #89   20. mar 2012 Den er allerede begyndt at hyle fra enten kileremmen eller vandpumpen, hehe.........

Kommentér på:
Råd søges om reklamation

Annonce