Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afkalkning af badeværelse 500 kr.
  • Babysitter 1.500 kr.
  • Demontering af højskab i køkkenet 350 kr.
  • Opsætning af cykel holder og spejl på væg m ravplugs 1.000 kr.
  • Opsætning af to væglamper 500 kr.
  • Vejledning om mur er bærende eller kan fjernes delvist. 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  damm der sku snart ikke mere tilbage
  • #1   2. dec 2010 Ja det er sq lidt skidt, CFS og Malaco udgør en ret stor del arbejdspladser... Ca. 350 det er ret skræmmende smiley

• #2   2. dec 2010 Ja, vi skal sgu ha for meget i løn.......................

sad but true !

• #3   2. dec 2010 ja det bider sig selv i halen...

• #4   2. dec 2010 sådan er det næsten over alt, især hårdt at være smed lige nu:-)
    og vestas lukker det ser bare sort ud..

• #5   2. dec 2010
    Ja, det er sq' surt, at der ryger så mange arbejdspladser smiley

Er selv lige blevet fyret efter 31 år i samme firma ...... og der er heller ikke noget arbejde inden for min branche (grafisk trykker)..... så er på udkik efter alt ......

/Dennis

• #6   2. dec 2010 Der er ingen penge i dk for tiden.. man blev ellers lovet grønne skove da men begyndte på sin uddannelse.. LOL..!

• #7   2. dec 2010 mja, så længe det er så dyrt at drive virksomhed i DK må man indstille sig på at flere og flere rykker produktionen til udlandet i takt med at krisen strammer.
    Regeringens måde at takle krisen er umiddelbart flere skjulte skatter og afgifter... hurra

• #8   2. dec 2010 Jeg mener, at Vestas havde et uverskud på 125 mio €, så det er klart, at de var nød til at lukke flere fabrikker i Danmark. Jeg var en af dem, der fik sparket. Arbejdede i Nakskov, der jo heller ikke lige sprudler med massevis af jobs.
    Har nu fået nyt job i Engesvang ved Silkeborg. Det giver mig så 275 km på arbejde, men man må jo ofre sig!

Nå ja, da Siemens er en konkurrent, så stoppede min fritstilling selvfølgelig.
    Tak Vestas!

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #9   2. dec 2010 Kloge Dan S... Fortæl nu os alle hvordan regeringen skulle håndtere problemet - altså du ved... så det virker, ikke?

Jeg og mindst 50% af danmark befolkning venter spændt..... smiley

• #10   2. dec 2010 lønnen er ikke for høj i dk.. det er bare skatten som skal ned.. så kommer resten af sig selv.. mht udflytning af arbejdspladser..

• #11   3. dec 2010 nu er det desvære sådan at de fleste af de fabrikker der lukker ned ikke er/var underskuds forretninger

men der er en lille skare menesker der jagter det ultamitive overskud

og med hensyn til skat så bidrager mit nuverende firma med zip-ziro nada eller på dansk

de køber alle råvare af søster selskaber i andre lande og flytter derved pengene

så de eneste skatter der tilfalder vores følles kasse er fra løninger.

og den fælles kasse er sku presset vi betaler jo til to regeringer hvor af den ene mener det er skide smart at flytte mellem to hovedsæder selvom det koster kassen.og indlæmmer fler og fler lavt lønnet stater.
    for samtlige politikker i det der EF-EU eller united erupa har kun et ønske nemlig at blive den ny kejser af erupa.

og den lille regering der sidder og nikker har så travlt med at lave love og regler der så indviklet at de ikke engan selv forstår dem og efter kort tid kommer overhovederne fra den store regering og under kender dem aligevellet

NU kan det godt være der er nogen af jer der kan finde fejl i min fortolkning af tingene men.
    jeg fik luft ;o)

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#12   3. dec 2010 IB: Godt så.. du fik luft... og vi lader den stå der...alene... " i luften " ...

smiley

• #13   3. dec 2010 hæhæ og kun 2 år på dagpenge nu, det ender med at man må ta job hvor lønnen ca svare til ens dagpenge, hurra for det..

• #14   4. dec 2010 Jamen Hans dog, sorry hvis jeg ramte dit parti under bæltestedet.
    Jeg har ingen universel løsning, men er dog alligevel af den opfattelse at det ikke hjælper at beskatte yderligere.
    Jeg har selv drevet virksomhed og ved at firmaskat + div. "sjove" afgifter spiser godt af omsætningen, dertil skal menigmand betale et hav af afgifter og skatter EFTER at de har fået deres løn udbetalt og der allerede er trukket personlig skat.
    Inden for det sidste år syntes jeg ikke at snakken har gået på meget andet end mere bruger betaling, hæve skat og afgifter på hvad regeringen nu engang beslutter er usundt for os ,sukker, alkohol, tobak m.m.
    Hvis hr. og fru jensens indkomst forsvinder i skatter og afgifter har de jo ingen penge til det forbrug som holder landets arbejdspladser kørende

• #15   4. dec 2010 Det er spildt at bruge så mange ord på Hans, han kan kun lide at se sine egne ord på skærmen, skrive punktumer , og forsøge at agere bedrevidende.

• #16   4. dec 2010 Problemet er også, at folk ingen loyalitet har. Kan man spare 5 % i alt, skal der handles på nettet, og så må tingene komme fra Kina eller andre steder. Og man vil gerne have polske arbejdere til at lave tingene. De er nemlig billigere. Hellere købe på nettet, end støtte de lokale.

Og så undrer folk sig over, at mange virksomheder lukker?

Jeg kan også godt fryde mig lidt, når sort arbejde giver bagslag, og folk for problemer med garanti etc. Så kan de lære det! Ikke at jeg er fanatisk, men der må være en grænse!

• #17   4. dec 2010 eh marc...
    mit tidligere indlæg beskriver vel en rimeligt god grund til at man handler udenlands?!
    Hvis nu DK priser var konkurrencedygtige med andre, så var der jo ingen grund til at købe andre steder.
    Jeg personligt vil da gerne støtte den danske detail, men syntes sku bare ikke helt at der altid er råd.
    Ligeså med sort arbejde, når man bliver flået og pengene er små så sparer man hvor man kan

• #18   4. dec 2010 Dan: Problemet er jo, at landene er forskellige, og danskere er nærige. Det bliver vores egen grav, vi vil tjene meget, og betale lidt. Der er altså ikke nogen tilbage, der vil købe danske ydelser.

Hvis folk vil sikre egen arbejdsplads, er første skridt at lave indkøb i Danmark.

• #19   4. dec 2010 marc jeg er ikke nærig, jeg er fattig.
    Og jeg har iøvrigt svært ved at skulle betale 400 mere for et dæk fordi jeg køber det i DK i forhold til i UK.

Hvis der skal sikres arbejdspladser og vækst er første skridt priser der er konkurrence dygtige.

• #20   4. dec 2010 Det er jo skruen uden ende. Du tjener penge i Danmark og sender dem til udlandet. Når alle gør det, hvor mange penge bliver der så i Danmark?

Vi skal bare passivt vente på at gå bankerot mens alle de andre overhaler os. Skat og sager kan ikke sættes ned. Med mindre, der skal brugerbetaling på alt.

• #21   4. dec 2010 Desuden bruges de sparede penge tit på unødvendige ting, som eksempelvis ting til motorcyklen.. Om man er fattig, når man har kværn som legetøj, er nok at spænde buen.

• #22   4. dec 2010 ah det er jo dit syn på sagen at skatten ikke kan nedsættes, eller omprioriteres eller at det er nødvendigt at lægge flere afgifter og skatter på os. Men ja, hvis ikke vi I DK bliver konkurrence dygtige på priserne vil flere handle hvor de kan spare penge. Om man bruger pengene på ting der for dig at se er unødvendige er jo sagen underordnet, det er jo igen et spørgsmål om prioritering. De penge man sparer kan jo bruges til det man brænder for. Personligt har jeg ikke meget gejl på min maskine andet end det nydvendige som transportmiddel.

• #23   4. dec 2010 Tja, jeg mener bare vi kan starte med os selv. At vi også engang imellem tænker på, hvad vi kan gøre for samfundet, og ikke kun hvad samfundet kan gøre for os.

• #24   4. dec 2010 Att. Marc(kokkedal)J

Du her fuldstændigt ret i det du skriver.......men så alligevel.....med det tryk der er på vores privat økonomi (afgifter osv.) så er der vel ikke noget at sige til at vi sparer nogle penge ved at købe i udlandet....
    Danske virksomhedder er jo heller ikke bedre!, da jeg har været i den grafiske branche i 32 år har jeg jo også kikket på div reklamer osv. ta' for eksembel B&O de vil gerne have at vi danskere handler TV og Stereo hos dem ...... men deres brochure er ikke trykt på et dansk trykkeri ..... så hvorfor skal jeg så stytte dem, når de ikke stytter mig .....

/Dennis

• #25   4. dec 2010 selvfølgeligt da.
    Jeg mener da at jeg gør en del allerede. halvdelen af de penge jeg tjener går direkte i statskassen inden jeg får dem udbetalt, herefter betaler jeg yderligere ca. 60% til statskassen via afgifter, moms og skatter på alt jeg køber. Det er mit fornemme bidrag til "samfundet" som jo tager sig bedre og bedre af vores ældre bl.a. Jeg venter med længsel til jeg når pensionsalderen så jeg kan få lidt igen fra "samfundet", men til den tid er der nok ikke råd til pensioner, medicin, ældreboliger osv. tendensen er brugerbetaling og 3. verdens mentalitet hvor det er familiens pligt at sørge for de ældre der ikke længere kan bidrage til "samfundet". Ulands bistand og deres skide metro og brobyggerier spares der nok ikke meget på.
    Ja Marc. Kan jeg spare momsen eller tilsvarende så gør jeg det. Ligesom største delen af Danmarks befolkning der har mulighed for at købe billigt eller få udført billige "vennetjenester".
    Jeg tror iøvrigt at volumen af online handel/import vil stige væsentligt over de kommende år, og så vil vi i det Danske "samfund" miste endnu mere markedsandele hvis ikke der slækkes så vores priser kan konkurerre.

• #26   4. dec 2010
    Hej igen......Marc(kokkedal)J

Man er ikke fattig hvis man har råd til en lille mc ?.....
    Så er man heller ikke fattig, hvis man har råd til at ryge ?....

/Dennis

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#27   4. dec 2010 Dan S: Ej, du ramte vist ikke partiet... men lad det nu ligge! Fine forslag du ellers kommer med - det er da konstruktivt - og langt bedre end C4 (som ingen kan nå ind til alligevel - med mindre man befinder sig i sandkassen og spiser syrlige regnorme). Uagtet hvordan vi vender og drejer det, så handler det om prioritering. Reelt flytter ingen regering rundt på andet en "småpenge", hvorfor en pt. udskældt regering ligeså godt kunne have været rød - præcis samme resultat. Alternativet ville være en solid blokpolitik, hvor hhv. rød eller blå stue stod 100% uden for indflydelse i en given periode. Men vil vi det? Det er meget udansk!

Måske vi skulle høre C4's holdning til dette meget spændende emne? Hvis han da har tid? smiley

• #28   4. dec 2010 ergo vi har ikke solid blokpolitik nu smiley

Kommentér på:
damm der sku snart ikke mere tilbage

Annonce