1.005 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
28 Svar
damm der sku snart ikke mere tilbage damm der sku snart ikke mere tilbage
ja så er vi vist oppe på 1000 arbejds pladser der er varslet lukket i dette kvatal i vores område :o(
http://www.sn.dk/slagelse
0 synes godt om
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Svar: 20
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
sad but true !
aug 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 285
sep 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 58 Svar: 349
og vestas lukker det ser bare sort ud..
mar 2004
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 8 Emner: 67 Svar: 421
Ja, det er sq' surt, at der ryger så mange arbejdspladser
Er selv lige blevet fyret efter 31 år i samme firma ...... og der er heller ikke noget arbejde inden for min branche (grafisk trykker)..... så er på udkik efter alt ......
/Dennis
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 472
Regeringens måde at takle krisen er umiddelbart flere skjulte skatter og afgifter... hurra
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Har nu fået nyt job i Engesvang ved Silkeborg. Det giver mig så 275 km på arbejde, men man må jo ofre sig!
Nå ja, da Siemens er en konkurrent, så stoppede min fritstilling selvfølgelig.
Tak Vestas!
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Jeg og mindst 50% af danmark befolkning venter spændt.....
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 6 Emner: 54 Svar: 540
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.309
men der er en lille skare menesker der jagter det ultamitive overskud
og med hensyn til skat så bidrager mit nuverende firma med zip-ziro nada eller på dansk
de køber alle råvare af søster selskaber i andre lande og flytter derved pengene
så de eneste skatter der tilfalder vores følles kasse er fra løninger.
og den fælles kasse er sku presset vi betaler jo til to regeringer hvor af den ene mener det er skide smart at flytte mellem to hovedsæder selvom det koster kassen.og indlæmmer fler og fler lavt lønnet stater.
for samtlige politikker i det der EF-EU eller united erupa har kun et ønske nemlig at blive den ny kejser af erupa.
og den lille regering der sidder og nikker har så travlt med at lave love og regler der så indviklet at de ikke engan selv forstår dem og efter kort tid kommer overhovederne fra den store regering og under kender dem aligevellet
NU kan det godt være der er nogen af jer der kan finde fejl i min fortolkning af tingene men.
jeg fik luft ;o)
apr 2006
sep 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 58 Svar: 349
jul 2010
Jeg har ingen universel løsning, men er dog alligevel af den opfattelse at det ikke hjælper at beskatte yderligere.
Jeg har selv drevet virksomhed og ved at firmaskat + div. "sjove" afgifter spiser godt af omsætningen, dertil skal menigmand betale et hav af afgifter og skatter EFTER at de har fået deres løn udbetalt og der allerede er trukket personlig skat.
Inden for det sidste år syntes jeg ikke at snakken har gået på meget andet end mere bruger betaling, hæve skat og afgifter på hvad regeringen nu engang beslutter er usundt for os ,sukker, alkohol, tobak m.m.
Hvis hr. og fru jensens indkomst forsvinder i skatter og afgifter har de jo ingen penge til det forbrug som holder landets arbejdspladser kørende
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
Og så undrer folk sig over, at mange virksomheder lukker?
Jeg kan også godt fryde mig lidt, når sort arbejde giver bagslag, og folk for problemer med garanti etc. Så kan de lære det! Ikke at jeg er fanatisk, men der må være en grænse!
jul 2010
mit tidligere indlæg beskriver vel en rimeligt god grund til at man handler udenlands?!
Hvis nu DK priser var konkurrencedygtige med andre, så var der jo ingen grund til at købe andre steder.
Jeg personligt vil da gerne støtte den danske detail, men syntes sku bare ikke helt at der altid er råd.
Ligeså med sort arbejde, når man bliver flået og pengene er små så sparer man hvor man kan
apr 2005
Hvis folk vil sikre egen arbejdsplads, er første skridt at lave indkøb i Danmark.
jul 2010
Og jeg har iøvrigt svært ved at skulle betale 400 mere for et dæk fordi jeg køber det i DK i forhold til i UK.
Hvis der skal sikres arbejdspladser og vækst er første skridt priser der er konkurrence dygtige.
apr 2005
Vi skal bare passivt vente på at gå bankerot mens alle de andre overhaler os. Skat og sager kan ikke sættes ned. Med mindre, der skal brugerbetaling på alt.
apr 2005
jul 2010
apr 2005
mar 2004
Du her fuldstændigt ret i det du skriver.......men så alligevel.....med det tryk der er på vores privat økonomi (afgifter osv.) så er der vel ikke noget at sige til at vi sparer nogle penge ved at købe i udlandet....
Danske virksomhedder er jo heller ikke bedre!, da jeg har været i den grafiske branche i 32 år har jeg jo også kikket på div reklamer osv. ta' for eksembel B&O de vil gerne have at vi danskere handler TV og Stereo hos dem ...... men deres brochure er ikke trykt på et dansk trykkeri ..... så hvorfor skal jeg så stytte dem, når de ikke stytter mig .....
/Dennis
jul 2010
Jeg mener da at jeg gør en del allerede. halvdelen af de penge jeg tjener går direkte i statskassen inden jeg får dem udbetalt, herefter betaler jeg yderligere ca. 60% til statskassen via afgifter, moms og skatter på alt jeg køber. Det er mit fornemme bidrag til "samfundet" som jo tager sig bedre og bedre af vores ældre bl.a. Jeg venter med længsel til jeg når pensionsalderen så jeg kan få lidt igen fra "samfundet", men til den tid er der nok ikke råd til pensioner, medicin, ældreboliger osv. tendensen er brugerbetaling og 3. verdens mentalitet hvor det er familiens pligt at sørge for de ældre der ikke længere kan bidrage til "samfundet". Ulands bistand og deres skide metro og brobyggerier spares der nok ikke meget på.
Ja Marc. Kan jeg spare momsen eller tilsvarende så gør jeg det. Ligesom største delen af Danmarks befolkning der har mulighed for at købe billigt eller få udført billige "vennetjenester".
Jeg tror iøvrigt at volumen af online handel/import vil stige væsentligt over de kommende år, og så vil vi i det Danske "samfund" miste endnu mere markedsandele hvis ikke der slækkes så vores priser kan konkurerre.
mar 2004
Hej igen......Marc(kokkedal)J
Man er ikke fattig hvis man har råd til en lille mc ?.....
Så er man heller ikke fattig, hvis man har råd til at ryge ?....
/Dennis
apr 2006
Måske vi skulle høre C4's holdning til dette meget spændende emne? Hvis han da har tid?
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.300
damm der sku snart ikke mere tilbage