{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Elpris 15 kroner fra 17.00-19.00 {{forumTopicSubject}}

Konen kom hjem fra arbejde og sagde hun havde hørt i radioen at strømmen blev meget dyr i dag.

En google-søgning gav:

http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/2010/12/07/150510.htm&regional

Så er det lige man undres - hvordan måler de at jeg bruger strøm (og hvor meget) mellem 17.00 og 19.00. Skal jeg selv stå og aflæse måleren i det givne tidsrum? smiley :D smiley

Er det ikke elselskabernes egen kattepine og dårlige planlægning der rammer dem selv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Elpris 15 kroner fra 17.00-19.00
  • #1   7. dec 2010 Simon R ( Århus ): WORD !

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 131
    #3   7. dec 2010 Roooolig nu - det er "kun" dagsprisen i dag . . .

• #5   7. dec 2010 godt man bor i sverige...her har vi A-kraft smiley

• #6   7. dec 2010 De kan sgu da ikke se, hvor meget man bruger i præcis det tidsrum - må være en joke!

• #7   7. dec 2010 har fra pålidlige kilder, , at med de nye digitale måler vi lige har fået, kan de se aflæse den fra computher fra kontoret, , de huse som ligger langt ude på landet, , kan få monteret en slags antenne forstærker, , for at sikre de kan fjern aflæse den, , har selv lige fået ny måler, med en ekstra antenne der ligger ved siden af, inde i den lukkede boks, de kan se hvor meget og på hva tid af døgnet, mvh hc

• #8   7. dec 2010 ps.. der ville gå noget tid før systemet ville være oppe at køre, , så nogle hustande skulle selv aflæse, et år eller 2 endnu..

• #9   7. dec 2010 Nu har jeg heldigvis gammeldaws måler og girokort/egen indtastning på nettet. Og sjovt nok kunne jeg ikke se min måler rykke sig i det givne tidsrum.

Synes dog ikke det er vores problem at de ikke har kapacitet nok, planlagt dårligt, forpligtet sig til nabolande etc. Måske de burde tænke lidt mere i forsyningssikkerhed i DK end big money og eksport af olie/gas. Da kedeligt hvis DK skal spille anden violin fordi vores norske brødre begynder og fryse og skal have tændt elradiator og elkedle til aftenkaffen ...

• #10   7. dec 2010 de kan aflæse de ny dikitale aflæser kontunuerlig ( håber jeg det staves )
    og sjovt nok var der for flere år siden en masse snakken om at strømmen skulle være billiger om natten
    nu kan det lade sig gøre og så er det foreslag sku pist borte.

• #13   8. dec 2010 Det er ikke en pris der umiddelbart påvirker dig, det er den pris elproducenterne kan sælge strømmen til distributørerne for. Hvis du ikke har en fastpris aftale på strømmen bliver elprisen regnet ud som en stor fælles pris fordelt på alle aftagere ved årsafregningen.

Jeg arbejder selv med elproduktion og lige præcis i går havde vi stoppet vores turbine for noget planlagt vedligehold, chefen var noget deprimeret da han så elpriserne på spot-markedet.

• #14   8. dec 2010 Arbejder også inden for Elproduktion, og ja, der var nogle sjove ansigter på kontorgangene rundt om i går!!

IGEN en god grund til at få Akraft i DK så slipper vi også for al den kul transport (UPS det skrev jeg bare ikke, NU kommer firmaet efter mig smiley )

• #15   9. dec 2010 Har lige talt med Kundeservice i DONG her i dag i forbindelse med noget andet. Jeg spurgte selvfølgelig ind til de her nye time priser.

Jvf. dem er disse nye timepriser IKKE for private, men kun for Virksomheder, der betaler timepris.

Pheey.!!

• #16   9. dec 2010 desværre så til jer i Sverige, i kommer til at betale meget for strøm pga. den lave vandstand i de nordiske fjelde, samt A-værker som er lukket. Så skal i importerer strøm fra DK, og det er penge lige ned i DONG's pengekasse:-)

• #17   9. dec 2010 Tommi, det er nu ikke kun Dong der laver strøm i DK, der er også lige et "mindre" svensk værk der laver strøm, og mon ikke de skruer op for egne DK værker, før de køber ved Dong?

ELLER måske det hele kører over den fælles nordiske elbørs?

Kommentér på:
Elpris 15 kroner fra 17.00-19.00

Annonce