{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Ny computer? Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal ud og have købt mig en ny computer da den gamle ikke var så begejstret for cola som jeg var...

Hvad siger i til denne?

http://viewer.zmags.com/publication/d5ba8979#/d5ba8979/44

Det jeg bruger en computer til er Musik, Internet osv.. Jeg spiller ikke rigtig nogle spil...

Jeg kræver at computeren er ok hurtig og han håndtere mere end 2 ting af gangen : )

Ville denne computer været et ok valg..

Håber nogle af jer kloge computernørder vil hjælpe mig....
På forhånd tak : )




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny computer? Hjælp
  • #1   7. dec 2010 prøv at se www.laptops.dk

  • #2   7. dec 2010 Så længe du ikke vil spille grafik tunge spil, eller redigere store film klip osv, er den rigeligt til dit behov.

  • #3   7. dec 2010 den vil også blive brugt til at redigere lidt ferie optagelser men mon ikke den kan klare det?

    Som jeg ser det så har den jo 6gb ram.. Burde den ikke kunne klare det?

    Min gamle computer var en

    zepto 2.0 gbz
    4gb ram
    260 gb harddisk
    et eller andet geforce grafik kort...

    er den Hp så ikke bedre?

    Vil jo helst ikke gå den andne vej...

    Hvad synes i om brisen på den? er det ikke en fornuftig computer?


  • #4   7. dec 2010 Hp´ern er jo en klar opgradering på alle områder i forhold til din gamle.
    Prisen er helt ok i forhold til det hardware der er i den.


  • #5   7. dec 2010 Video redigering kan tit være harddisk krævende.
    Men begge de bærbar'e er fine til dit behov, der er jo ingen grund til at smide flere tusinde efter en computer, også skal den bare browse internet og checke mails, det kunne selv min konfirmations spand, selvom det er 12år siden jeg blev konfimeret :), den kunne enda spille counter strike 24/7 smiley


  • #6   7. dec 2010 Er egentligt sjovt at næsten alle stationære bliver leveret med +1Tb diske, men jeg har sq ikke mødt nogen "begyndere" der har brugt over 200gb harddiskplads, og tvivler på at hardcore computer brugere går ned i aldi og køber maskiner smiley

  • #7   7. dec 2010 Jeg vil klart pege på Lenovo (som også er at finde på laptops.dk som Flemming nævner..)

    Nu læser jeg selv meget inde på newz.dk hvor der forleden blev kørt en afstemning som jeg i hvert i fald fandt interessant og som vel egentlig tegner et meget pænt billede:
    http://macnation.newz.dk/forum/afstemninger/hvilket-maerke-associerer-du-med-kvalitet-baerbare-computere-107908

    Men vil computeren fra Bilka opfylde dine krav? - Højest sandsynlig..

    Lenovo vil garanteret kunne gøre det samme, og så er den oven i købet også vandtæt, i den forstand at man kan spilde en flaske vand ud over den smiley


  • #8   8. dec 2010 Søren B * Århus *: nr 4 linje i teksten, Radeon 5650 (1gb dedikeret), så den har skam et grafikkort :), har alle maskiner ellers kan du jo ikke se noget på den.
    Men en spille maskine er det ikke ligefrem, men er jo heller ikke det han søger.


  • #9   8. dec 2010 Der er bare et problem med hp, varme de kan ikke finde ud af det, og de bliver overvarme. Har selv haft en dv7

    Søren den har et grafikkort.


  • #10   8. dec 2010 Hmm.
    What to do.

    Jeg vil bare gerne have en computer der ikke skal tænke 100år det hele skal bare køre flydende


  • #11   8. dec 2010 Brian jeg har nu 2 dell inspiration 15r tror jeg de hedder, de køre fint.
    Men har hørt meget dårligt om dells kundeserivce, jeg har dog ikke selv prøvet den så det skal jeg ikke kunne udtale mig om.


  • #12   8. dec 2010 Jeg ville ikke handle hos Laptops... Ok, det kan selvfølgelig nemt være bedre de sidste tre-fire, men jeg havde en mindre heldig oplevelse da jeg bestilte en IBM Thinkpad ved ham.
    Endte med at købe hos Computersalg.dk i stedet.
    Men generelt ser folk ok-tilfredse ud i dag:
    http://www.trustpilot.dk/review/www.laptops.dk

    Hvordan Levnovo er i dag, ved jeg ikke. Men da jeg købte min IBM Thinkpad X60s købte en af mine veninder en Lenovo V300 (mener jeg den hed), og dengang var der stor kvalitetsforskel (mener Lenovo havde købt IBMs bærbar-afd. dengang?).
    Uanset hvad, så ville jeg gå efter en Thinkpad udgave fra dem.

    Jeg ku godt finde på at ta den i Bilka - hvis det er tæt på, så er det også nemmere hvis der bliver problemer senere - Dansk Supermarked er generelt meget fair i forhold til reklamationer.


  • #13   8. dec 2010 Vi har døjet en hel del med HP og lenovo indenfor de sidste 2 år og det har været deres topmodeller, glem de mærker , de er simpelhen for sløve og ustabile, prøv og kigge på Asus i stedet

  • #14   8. dec 2010 Det her er sq ikke nemt smiley
    Nogle kan lide moderen og andre datteren smiley

    Men man kan vel være uheldige med alle mærker.

    Synes bare den fra bilka lyder til at være en fornuftig computer men at der så har printet hp på låget er jo lidt øv hvis det virkelig er så skidt ?


  • #15   8. dec 2010 I forhold til Dell - jeg læser sammen med et par stykker der har Dell bærbare og de har altid virket vældig glade for deres... SÅ dengang den bærbar jeg efterlod hos de gamle da jeg flyttede blev for langsom, så bestilte de/vi en Dell stationær...
    Først bagefter fandt vi ud af problemer med kundeserivce - eller det vil sige, det var slet ikke det indtryk vi havde til at starte med - tværtimod!

    Forløb:
    Da computeren kom med fragtmanden pakkede vi den ud - den ene af de "flapper" der sidder foran dvd-drev osv. var faldet af...
    Vi prøvede selv at montere (uden at skille kabinettet af) - det gav en masse ridser.
    Vi sende en mail til Dell og spurgte hvordan vi skulle gøre, da vi havde ridset i forsøget på at få den til at sidde fast, men det var ikke lykkedes.
    - De sendte en hel ny front!

    Næste problem var, at når man tændte computeren så var bogstaverne under ikonerne (ja generelt selvfølgelig) meget uklare. Var der fx et ikon med teksten "illustration", så stod "ill" nærmest oven i hinanden - alt i alt utrolig træls at se på. Men ventede man til at tænde skærmen indtil computeren var kommet ind i Windows, så var der ingen problemer smiley
    Vi mailede meget frem og tilbage med support - og prøvede flere forskellige ting af. De sendte sågar en ny skærm af samme type.
    Da det ikke hjalp og jeg mailede det til dem, da blev der stille! Sendte to rykkere med en måned i mellem... Stadig intet svar.

    Først da jeg sendte et rekommanderet brev til 60-70 kr. hvor de skal kvittere for modtagelsen skete der noget... Så kom der pludselig en "escalation manager" ind i sagen, og hun var effektiv...
    - Løsningen blev en ny skærm af en anden type.


  • #16   8. dec 2010 Brian (ESBJERG) M - HP laver både gode og dårlige modeller... Jeg vil påstå du ikke kan generalisere smiley
    En af mine kollegaer har en HP og den skulle være tossi go... Den er vist et par år eller to gammel efterhånden...


Kommentér på:
Ny computer? Hjælp

Annonce