1.230 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Ahh Hurra for det danske Sygehusvæsen Ahh Hurra for det danske Sygehusvæsen

Så kom dagen !

Jeg skulle ind og opereres i min tommelfinger ( rod ) pga en skade , hvor jeg har fået brækket fingeren bagover.

1.
Melding var at der ikke var noget brækket , men der måske var en bristet sene. Jeg skulle have forbinding på , men der var 4 timers ventetid på skadestuen , så sagde jeg kom dagen efter.

2. Melding
Dagen efter , var at min tommelfinger var brækket , Og senen var delvis revet over. Jeg fik en akut tid til operation.

3.Melding
Idag skulle jeg så opereres . Jeg bliver indlagt , får en seng. Bliver hentet af portør - Og kørt ned til operationsstuen. 2 søde sygeplejersker tager imod mig - Får gjort alt klar. Jeg får lagt drop - Og sat Hjerte "dimser" på ... Der bliver sat en sprøjte klar med bedøbelse ( fuld narkose ) . En aldre dame på operations stuen siger så " Vent lige til lægen har hilst på ham "

Han kommer så ind - Hilser pænt , Kigger på min finger , og siger " Den er bare forstuet , du kan bare tage hjem"

FLOT !

Så nu har jeg gået uden mad siden kl 24 ! Nu skal der satme grovædes smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kløvning af brænde 1.500 kr.
  • Hækkeklip 300 kr.
  • Ordnet have 1.500 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • Fjerne ukrudt mellem fliser 1.250 kr.
  • Stikkontakt med løs forbindelse 638 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ahh Hurra for det danske Sygehusvæsen
  • #1   17. dec 2010 Tude tude, du skal da bare være glad for at du kan komme på sygehuset!!

• #2   17. dec 2010 Der må da være taget røntgen? Hvis ikke så få det gjort, du kan ende med noget der vokser forkert sammen!

• #3   17. dec 2010 Allan R

Der var skam taget røntgen - Men den første læge kunne ik se nogle brud. Det kunne nr2 ...

Og den 3 - valgte slet ik at kommentare det hehe

• #4   17. dec 2010 - Juel -

Hvorfor skal jeg det ? Med den SKAT jeg betaler ( + topskat ) - Skal jeg vel også ha noget for mine penge ?

• #5   17. dec 2010 selvfølgelig skal vi være tilfredse med at kunne komme på sygehuset MEN derfor kan man vel godt forvente , at lægerne ved hvad de taler om ! og sikke et ressourcespild, der er foregået her .
    Johnson : at faste er nemlig røvsygt .

• #6   17. dec 2010 Stak de dig så ikke en sandwich bagefter ? :D, jeg fik da tilbudt alt muligt nice da jeg fik opereret min fod... men det var så også på et privat sygehus, fordi der var lang ventetid på det offentlige smiley

• #7   17. dec 2010 Præcis Michael !

Der kunne ligeså godt være kommet en "syg" til ...

Og jo - de var skam kede af sagen , og jeg blev tilbudt morgenmad osv smiley

• #8   17. dec 2010 Morten P

Hvorfor mon der var lang ventetid ved det offentlige smiley ?

Portøren var en frisk herre der udbrød - For pokker , jeg er inde på min fridag , og jeg har haft 3 nu , der ikke skulle opereres alligevel smiley

• #9   17. dec 2010 Ja, de skulle da bare have opereret alligevel, så havde alle været glade !!

• #10   17. dec 2010 Men fingeren, hvad er der så egentlig galt med den.... lav lige en opfølger når der er ny udvikling i sagen, evt en amputation eller lign.

Kim.

• #11   17. dec 2010 Kim : jamen det har jeg jo egentligt ikke fundet ud af endnu .. Men efter de 3 lægers mening , så er den jo brækket , sener revet over , og forstuet ... Men ja , en 4 læge ville nok amputere den smiley

• #12   17. dec 2010 Det er sgu ringe og spild af både din og deres tid, at de ikke får lavet en ordentlig diagnose med det samme. Ærgeligt at høre.
    Til gengæld har jeg kun positivt om sygehusvæsenet, eftersom jeg har pendlet 160 km flere gange om måneden, det sidste halve år. Men jeg har også været behandlet som akutpatient, da jeg er kommet ind under cancerpakken.
    God bedring til dig!

• #13   17. dec 2010 Mine oplevelser med væsnet har også kun været meget positive...

Kim.

• #14   17. dec 2010 Det er en træls historie, men undernede siger den jo også noget helt andet:

Den siger at selv røngtenfotos er svære at tolke i mange tilfælde, og endelig tager nogen en beslutning. Havde du været i Kamerika ville man enten ingen beslutning have truffet eller også ville man have superhyperbehandlet dig af ren skræk for den "malpractice" savskærer, der sad i venteværelset og længtes efter at stille dig et frækt spørgsmål

Og ja - du er nok sulten, men jeg tror ikke du er ved at sulte ihjel - så JO- HURRA

• #15   17. dec 2010 Hvis du har fastet i 24 timer, er det da fordi du ikke har læst indlæggelsespapirerne. Du må ikke spise efter kl 2 om natten inden operation.

• #16   17. dec 2010 evt tag til et privathospital og få det tjekket koster godt nok en smule

• #18   17. dec 2010 Tja jeg har kun positive ting at sige om sygehuset, og de har da arbejdet på mig en 5 gange nu, de har hverken glemt værktøj eller klude inden i mig smiley

• #19   17. dec 2010 Kan ikke ret godt klare kritik af det Danske sygehusvæsen...
    Jeg er ALTID blevet godt behandlet, af søde mennesker der, efter min mening blir underbetalt.
    Og selvfølgelig er der ventetid på en skadestue, der vil oftest være folk der er kommet værre til skade end f.eks en brækket finger!

• #20   17. dec 2010 morten

kæft så gal jeg var da jeg var indlagt sidst skulle have lavet et brisment på mit knæ

og til dem som ikke ved hvad det er, så kan jeg fortælle at mit knæ ikke kunne bøje mere end 45 grader, så lægerne skulle lige have fat i det og have bøjet det om til 140, self under fuld narkose

de 2 første dage fungerede det kateter i ryggen godt nok 3 dag kunne jeg sgu godt mærke at følesen i mine ben var tilbage, så med det samme jeg kom tilbage fra operationsbordet skulle jeg jo igang med at træne, det foregik sådan jeg fik en maskine i sengen som skulle bøje mit ben hele tiden, den 3 aften skulle jeg så på toilet og jeg klagede mig jo noget så frygteligt og jeg kunne slet ikke engang støtte på det ben, så sagde sygeplejersken at det skulle jo gøre LIDT ondt, selvom de kunne se den 3 morgen at det bedøvelse var utæt, så gjorde de ikke en skid ved det, 4 dag kom en fysio og skulle træne med mig og jeg lagde og sov da hun kom så vækkede hun mig, det var ikke engang sådan jeg nåede at få øjnene op så havde hun startet den, da maskinen nåede 30 grader kan jeg satme love dig for jeg skreg og tiggede hende om at slukke den, er du så færdig det er det værste jeg nogensinde har prøvet, så sagde jeg til hende at dagen før kunne jeg godt mærke det ikke virkede og sygeplejerskerne ikke engang gad bruge 2 sekunder på det, og så fik de satme en skideballe noget så stor og jeg kom ned og fik lagt noget nyt bedøvelse, de sidste 6 dage jeg var der ignorerede jeg alt hvad de sagde til mig gad ikke engang svare dem, gad min far satme heller ikke da han var også tosset

• #21   17. dec 2010 Haha Johnni... Det er da morsomt smiley

God bedring med den og hils Katja!

• #22   17. dec 2010 http://jp.dk/indland/article2280813.ece

• #23   17. dec 2010 Nu er kroppen jo ikke altid lige så simpel som en forbrændingsmotor, og derfor kan det også være hamrende svært at finde ud af præcis hvad der er galt. Man kan jo ikke bare lukke op og kigge efter. Derfor er lægernes opgave også utroligt svær, og til tider sker der selvfølgelig fejl.

Jeg kan blive voldt og voldsomt provokeret af folks luksus-indstilling til samfundet og hvad de forventer af det offentlige sygehusvæsen. Selvfølgelig er det surt at faste forgæves, og selvfølgelig er der til tider dårlige oplevelser. Sådan er livet. Lægerne og sygeplejerskerne gør det sgu så godt de kan med de midler de har. Vi har selv stemt på de politikere der vil spare på det offentlige og skyde det over i det private.

Nogen mennesker fatter bare ikke at sætte pris på hvor hamrende privilegerede vi er herhjemme.

• #24   17. dec 2010 Frederik : prøv at læs hvad der bliver brokket over , det er jo helt godnat at spilde så mange travle menneskers tid !

Thomas : prøv lige at hold en vinkelmåler på dit ben ! smiley her er hvad du skrev :
    "og til dem som ikke ved hvad det er, så kan jeg fortælle at mit knæ ikke kunne bøje mere end 45 grader, så lægerne skulle lige have fat i det og have bøjet det om til 140, self under fuld narkose"

• #25   17. dec 2010 "Med den SKAT jeg betaler ( + topskat ) - Skal jeg vel også ha noget for mine penge" ?

Ja, under de omstændigheder, så burde der som en minimum have været opereret, evt amputeret, et led!
    Jeg synes simpelthent, at det er noget svineri, når vi, der betaler topskat, bliver negligeret på operationsstuerne!

• #26   17. dec 2010 Kasper : det var ikke det han skrev ! du må læse igen ,

• #27   17. dec 2010 michael: Det læste jeg skam også. Jeg læser at der først er kommet en vurdering fra en læge, som siger at der skal opereres. Derefter opdager lægen der skal operere, at der er sket en fejl, og aflyser operationen.

Jeg tvivler STÆRKT på at der er nogen der har haft til formål at spilde folks til, eller at spilde skatteydernes penge. Er den første læge så en inkompetent kegle? Ikke nødvendigvis. Han har bare vurderet forkert. Jeg tror groft at flere i tråden undervurderer hvor svært de kan være at stille en diagnose.

• #28   17. dec 2010 en rimelig simpel omlægning af arbejdsgangen , havde løst problemet . nemlig at lægen startede med at undersøge fingeren , og så gik det andet igang , hvis han sagde go !

• #29   17. dec 2010 michael det er sgu rigtigt fik selv fortalt af dem det var bøjet helt om på 140

• #30   18. dec 2010 Thomas K: ja den maskine man får der ligger og bøjer benet er fandme træls, i starten var det fint da den gik fra 0-10 men til sidst så var den jo oppe på 90 så den var ved at hive en rundt i sengen :D, mit gjorde så heldigvis ikke så ondt, men kunne da nok mærkes smiley

Men det er sq bedst at få gang i tingene så hurtigt som muligt, da jeg først fik sat min hofte på plads og knæet sammen måtte jeg ikke bøje eller belaste knæet i 3 måneder, skal da lige love for at det var skrumpet ind da jeg endelig fik benskinnen af, også var det bare stivt, så der var en masse sjov genoptræning bagefter smiley

• #31   18. dec 2010 morten lyder meget bekendt smiley

• #32   18. dec 2010 Folk læser kun hvad du vil i denne tråd !

Var egentligt skrevet ironisk fordi jeg var pisse sulten ... !
    Men ak ja :o)

Heeej Simone - Skulle hilse igen smiley

Kommentér på:
Ahh Hurra for det danske Sygehusvæsen

Annonce