{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

NemID {{forumTopicSubject}}

Undskyld hvad sker der her?

Jeg har et NemID som jeg indtil videre kun har brugt til netbank, jeg vil så ind og se mine satser for SU i 2011, og får at vide at jeg ikke kan bruge det NemID dér.

Istedet skal jeg bestille et andet NemID med posten og få tilsendt et andet nøglekort?!?!?!

Undskyld var idéen ikke at man ikke behøvede andet end det ene NemID til at ordne alt det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af 2 skabe 500 kr.
  • Tømning af lyskasser og pudsning af vinduer. 2.500 kr.
  • nedrivning af badeværelsesbrydevæg. 1.500 kr.
  • Ordne have 500 kr.
  • Løbende toilet 1.200 kr.
  • Flyt stik kontakt fra en væg til anden 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  NemID
  • #1   20. dec 2010 hmmm jo det er meningen du skal kunne bruge det samme..

de er kraftedeme nogle kraftidioter.

• #2   20. dec 2010 Jo da, men hvorfor gøre det nemt for brugeren.. idioter

• #3   20. dec 2010 Kender flere, som har haft "kun nemid til netbank"-problematikken. Der var det vist fordi de havde aktiveret nemID´en via netbank og der glemt at klikke et flueben til et eller andet sted.
    På den anden side kan jeg ikke se "hvor svært ka det være"! Jeg gik ned til min bank, det tog 5 minutter, jeg fik en konvolut, sms´et en aktiveringskode, tog hjem, aktiverede det og det funger fint.
    Jeg mener, at du på nemid.nu kan læse noget omkring hvad du skal gøre for at få det til at virke til alt; men ja det er egentlig lidt fjollet, at det ikke bare virker med det samme.

• #4   20. dec 2010 Måske du ikke tilvalgte offentlige tjenester da du aktiverede via netbank? Hos mig var det i hvert fald et tilvalg man skulle være opmærksom på..

mvh.

• #5   20. dec 2010 Ja nemid er det ikke, og nede er det også tit...

Per

• #6   20. dec 2010 Tak for hjælpen... så ringer jeg sgu lige til banken i morgen:)

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.646
    #7   20. dec 2010 Jeg tror man skal lede længe efter en mere tåbelig ting end NemID.

Et er at de ikke er andet end 50% færdige med at udvikle det, og at der ikke just er lyse udsigter med de resterende 50% - noget andet er at de slet ikke kan kapere alle de problemer der er og derfor heller ikke har supportmedarbejdere nok.
    For at det ikke skal være løgn, indebærer det en kæmpe udgift i form af det irriterende nøglekort - som vi brugere før eller siden kommer til at betale med renter og renters rente - og toppen af kransekagen er så at det ikke engang er frivilligt om man vil eller ikke vil have det.

Hvilken imbecil narrehat fik dog den ide?

• #8   20. dec 2010 har selv så sent som idag siddet og bøvlet med det lorte nem-id.

• #9   20. dec 2010 Din bank har formodentlig ikke den legitimation, som det kræves at de har, hvis de skal give dig adgang til andet end netbank.

Klippet fra Netbank:
    Såfremt du ønsker at anvende NemID til andet end Netbank, bedes du venligst fremsende billedlegitimation og adresselegitimation:

Brugbar billedlegitimation:
    Pas
    Kørekort (EU-førerbevis)
    Forsvarets Identitetskort
    NATO-pas
    Politilegitimationskort

Brugbar adresselegitimation:
    Sundhedskort (gult sygesikringsbevis)
    Årsopgørelse fra Skat
    Forskudsopgørelse fra Skat

Du kan formodentlig logge på via www.nemid.nu og få adgang ved at indtaste yderligere oplysninger.
    (link fjernet)

• #10   20. dec 2010 Der er mange svar... men få rigtige!

Det er alt efter hvad man som bruger registrere det til!

• #11   20. dec 2010 BesværlID...

• Sajmon ™

#12   20. dec 2010 LEM ID...

• Sajmon ™

#13   20. dec 2010 Morten R. H - Så er det jo værdiløst. Meningen var at det skulle bruges til alt, så hvorfor skal der overhovedet været mulighed for at gøre det forkert eller vælge noget fra?

Det er det samme som at man kan vælge at købe en MC uden hjul.

• #14   20. dec 2010 SVÆR-ID

• #15   20. dec 2010 Der ermenge som foretrækker at holde tingene adskilt... derfor er denne mulighed stadig åben!

Det svarer til at man køber en MC uden at vide der skal bruges en nøgle til at starte den... Det ER simpelt at bruge, men der er mange som er for dovne til at læse det medfølgende brev, og derfor er nød til at beklage sig til alle andre bagefter!?!

• #16   20. dec 2010 Gå ind på www.NemID.nu

Tryk på "Bestil til private"
    Tryk på "Bestil med kørekort eller pas"

Når du har gjort dette, så er systemer så intelligent, at det registrerer, at du allerede HAR et NemID. Den spørger derfor, om ikke du bare vil smække dette OCES-certifikat på dit allerede eksisterende NemID smiley

• Sajmon ™

#17   20. dec 2010 Jamen du KAN ikke holde tingene adskilt - der kan KUN være et LEM ID per CPR nummer - og alle muligheder for at bruge andet end LEM ID bortfalder jo fra 1. januar.

• Sajmon ™

#18   20. dec 2010 Morten R. H - Det er desværre ikke korrekt.

Går JEG ind og bestiller, får jeg følgende smøre:

<i>Du har allerede bestilt NemID
    Vi har registreret, at du allerede har bestilt NemID.

Kontakt NemID-support, hvis du

•ikke har modtaget nøglekort eller midlertidig adgangskode. Fremsendelse kan tage op til tre hverdage.
    •har mistet nøglekort eller midlertidig adgangskode før aktivering.
    Kontakt NemID-support på telefon 80 30 70 50.

Hvis du har modtaget dit nøglekort og din midlertidige adgangskode, kan du aktivere NemID ved at logge på selvbetjeningen. Du kan også aktivere ved at logge på andre steder, som bruger NemID.</i>

Og jeg har IKKE bestilt det lort...

• Sajmon ™

#19   20. dec 2010 Så nej - systemet er IKKE intelligent - og supporteren jeg snakkede med, kunne heller ikke forklare mig hvad der var galt.

• #20   20. dec 2010 Kan din bank have bestilt det?

• Sajmon ™

#21   20. dec 2010 Aner det ikke - men det mente han ikke, for så havde jeg fået et ID.

Værdiløst lortesystem....

• #22   20. dec 2010 Nem ID SUCKS! jeg smider det lort væk hele tiden.

• #23   20. dec 2010 hmm....godt man ikke har fået der dersens NEMID smiley

• #24   20. dec 2010 Carsten (Oxie) H:
    Det udleveres vel ikke til bådflygtninge? :oP

• #25   20. dec 2010 +1 Robert A smiley

• #26   20. dec 2010 Sajmonski­­™
    Kan du uddybe det med det er 50 % færdigt? Og jo, du kan godt få oprettet et NemID på det der hedder et kontrueret cpr-nummer, og du kan også godt få flere NemID på samme cpr nummer, så det du siger passer ikke

Og ud over at bestille NemID til private, kan du også bare logge på selvbetjening på forsiden på www.nemid.nu og slutte din digitale signatur til.

Arbejder til daglig i hotline for en bank, så laver ikke andet end at sidde og hjælpe folk med det her smiley

SlemID, SværID, ikkeNemID, knap-så-NemID, BesværligID - Jeg har sku hørt dem alle smiley
    www.nejtilnemid.dk hvis i vil brokke jer hehe. Dog er mange af de "fakta" der står derinde opdigtet.

Vil slutte af med at sige, at jeg bestemt ikke synes NemID er det smarteste, men man skal jo heller ikke opdigte dårlige fakta eller sige "jeg har hørt fra min vens onkels syge moster" smiley

• Sajmon ™

#27   20. dec 2010 Jeg kan meget nemt uddybe det med "50% færdigt".

Det er bare et tal - som står for at delvist færdige software løsninger / spil / programmer bliver solgt eller i det her tilfælde trukket ned over hovedet på folk uden de har muligheden for at vælge det fra.
    "Hvorfor vælge det fra?" spørger du så - og her er svaret "fordi jeg fucking ikke gider være testkanin for udbyderen".

Din smøre med "det du siger passer ikke" skal du ikke sige til mig - jeg fortæller blot det videre som den såkaldte "supporter" fortalte mig.
    Det er mig en gåde hvorfor man ikke blot kan annullere den aftale som nogen har indgået på mine vegne, og tilsende mig et password samt det elendige kodekort - for jeg har jo intet valg hvis jeg vil fortsætte med at bruge min netbank og alverdens andre tjenester som KRÆVER LortID.
    Men næ nej - jeg skal snakke med enten borger"service" (som om jeg er arbejdsløs og har flere timer tilrådighed og som om jeg elsker at stå i kø) - eller henvende mig til min bank (om jeg aner hvorfor) for at få det afklaret.

Og nej - jeg kan IKKE logge på selvbetjening på forsiden på nemid.nu og knytte noget som helst til mit LortID, for jeg har intet ID eller password eller kodekort - og jeg kan ikke få noget fordi de ikke har styr på en skid.
    Idioten kunne ikke engang fortælle mig fra hvilken IP eller dato det var bestilt på eller hvilken adresse det var bestilt til.
    Han kunne ikke engang fortælle mig om det var bestilt på kørekort eller pas - som jo er deres såkaldte sikkerhedsfeature så ingen utilsigtet kan bestille et eller fuske med det.
    Jeg har haft en del med IT sikkerhed at gøre, og jeg må sige at der er en hel del alarmklokker som bimler derudaf når jeg hører sådan noget og det handler om MINE personoplysninger.

Så jeg har intet hørt fra min onkels syge moster - jeg har bitter bitter erfaring med offentlige instanser som gang på gang fucker alting op - så det store spørgsmål er vel efter hånden "hvad i det hede hule helvede betaler vi egentlig skat for?????"

• #28   20. dec 2010 Som sagt, så er jeg heller ikke selv fan af NemID..

Nu kan jeg ikke lige tyde tonen i det du skriver, men jeg skrev ikke for at være næsvis. smiley

Når du automatisk får oprettet NemID, benytter systemet ikke dit kørekort eller pas (så vidt jeg ved) men ud fra dit cpr nummer henter den dine oplysninger fra borgerservice (såsom din adresse osv) og sender så velkomstbrev til denne adresse.

For at hjælpe, så kan du ringe til din banks hotline og bede om nyt nøglekort, og så har din bankrådgiver mulighed for at sende dig en aktiveringskode på sms, så du kan komme i gang.

• #29   20. dec 2010 Der var en god idé, og så var der en Nem ID..... Suk!

• #30   20. dec 2010 digital signatur virkede bare hver gang men næ nej...

• #31   20. dec 2010 A sys det virker fint, nu kan jeg logge på min studielaan, pensionsinfo, lederne.dk, skat, ja allesammen med et og samme login... nemt!
    Så siger nogen, jamen jamen digital signatur... hvor smart er det så lige at jeg skal have en fil med på en usb-stick, hvis jeg f.eks. vil bruge det på arbejdet eller på en anden pc?
    Så hellere en nøgleliste på dankortstørrelse.
    Jeg ville måske sige, at de sidste 50% fejl som eks. sajmon nævner... er dem der sker 40 cm fra skærmen smiley

• Sajmon ™

#32   20. dec 2010 Mathias - Medmindre du er ophavsmanden bag det her, har du intet at frygte. Jeg er bare ret irriteret over at mine skattekroner går til makværk som det her.

Marc JJ - Jeg har altid min mobiltelefon med - og der ligger min digitale signatur på sammen med min bank nøgle, så hvad er nemmere?
    Det er da smartere end et skide kodekort som kan blive væk og være 10 dage undervejs, som de faktisk siger det kan tage lige for tiden.

Det er klart smartere end LortID som ikke virker halvdelen af tiden, eller hvor man som i mit tilfælde slet ikke kan få det fordi de ikke har styr på noget. Jeg vil som sådan skrupskide på at de forventer der kan være en indkøringsfase - det kan masser af andre instanser, såvel offentlige som private sagtens gøre LANGT bedre og uden problemer.

Og den er jo ikke slut endnu - det startede jo i maj så vidt jeg husker?

7 måneder undervejs - og stadig har de MINUS styr på det...

• #33   21. dec 2010 Sajmon:
    Staten har en årelang traditioner for at fucke alt op der bare lugter af bits og megahertz, bare se på skandalen med det nye tinglysningssystem, hvor simple ting der før tog et par dage kom til at tage mellem et halvt og et helt år, hvor folk så kunne have gigantiske udgifter til mellemfinansiering..

Jeg har ikke kunne være på netbank i snart en måned på grund af "nem" id og har forsøgt at bestille, men kan heller ikke få tilsendt..
    Jeg orker bare ikke at skulle sidde i den ene og anden telefonkø i flere timer

• #34   21. dec 2010 Nu har jeg haft nemid en god stund og aldrig har der været problemer når jeg har brugt det,nyt nøglekort kom da der var 50 nøgler tilbage som jeg selv hade valgt og det var ikke noget problem at aktivere den nye kort.

• #35   21. dec 2010 fuck slem -id . jeg oprettede via min bank da jeg omsider havde modtaget alle data. (det gik der 3 uger med) første gang jeg loggede på skat gik det galt .ind og bestille det ekstra der sku til for at bruge det hos bla skat . lortet gik ned og spærrede mit cpr nr. jeg ringede til slem-id og fik at vide at det var fordi jeg ikke havde fået muligheden for at krydse af det rigtige sted da jeg oprettede slem-id i banken . og det der nu var galt var at jeg havde brugt mit kørekorts nummer istedet for pas nummer !! fuck ! det var sku da dem der havde begge muligheder for pas og kører kort . nu har mit cpr nummer så været spæret i 3 uger og først nu er det genåbnet. så nu kan jeg prøve med mit pas ....hvis jeg tør !!

• #36   21. dec 2010 Sajmon: Jeg syntes det er en meget belastende tone du ligger for dagen. Prøv dog at skrive lidt mere voksent!!!

Jeg er bankmand, og får dagligt opkald fra kunder der ikke kan finde ud af at bruge/aktivere deres Nemid. Og nu kommer det sjove. 75% af opkaldene og problemerne kunne være undgået, såfremt folk læste ALLE 3 sider som følger med det første nøglekort. Dernæst "glemmer" folk også at læse hvad der står på skærmen når de forsøger at logge på deres netbank med det nye Nemid. Og så går det selvfølgelig galt. Og så ringer man jo til banken. Vi har stort set en der sidder udelukkende med dette, for vi skal jo yde support på det. Men vi får ikke betaling for det.

Og for lige at runde din kommentar af med at vi nok kommer til at betale det med renters rente og bla bla bla, så er det jo ikke bankerne der har udviklet/ønsket dette. Det er det offentlige.

Men JEG syntes det virker super, og det er da skønt man kan logge sig på ALT med kun en kode og så nøglekortet. Jeg har aldrig haft et eneste problem med at logge mig på banken, skat, forsikringsselskaberne, pensionsinfo mv.

• #37   21. dec 2010 Gad vide hvor nemt det er at lægge "nemid" ned med et vel tilrettelagt hacker angreb, ala det paypal og master card blev udsat for, nu hele pisset er samlet et sted hvis DK skulle finde på nye sjove tegninger, eller lukke af for sinken Assange?!

• #38   21. dec 2010 Smed !

Der er rigelig med censur i dette medie, du skal ikke argumentere for en yderligere indskrænkning af vores i øvrigt meget begrænsede ytringsfrihed på MCG.

Jeg er enig med dig i, at NemID virker som det skal for borgere når man har sit nøglekort ved hånden, men det er kræftedme %&#¤%¤)/%#" noget pis at skulle have med sig. For slet ikke at tale om, hvor følsomt systemet er for den enkelte, når man venter på et nyt kort i det tilfælde nøglekortet bortkommer. For revisoren er det et mareridt.

• Sajmon ™

#39   21. dec 2010 Smed - Min tone afspejler lige præcist min holdning til det her komplet ubrugelige bras som LortID er - ergo ændrer den tone sig ingensteds.

Du kan sagtens sidde her fra og til evigheden og argumentere for LortID, men jeg har bare lige så evigt svært ved at se hvorfor man skal lave om på noget der allerede virker upåklageligt, og efter deres sikkerhedsniveau at dømme, er klart mere at foretrække for almindelige mennesker.

Dit ørl med at folk bare kan læse sig til det hele, kan du stikke der op hvor solen sjældent skinner. JEG har IKKE bestilt LortID før, og når jeg prøver, får jeg at vide jeg HAR og derfor IKKE BARE LIGE kan få et nyt nøglekort eller en adgangskode, eller hvad man nu end skal bruge for at få pisset til at virke.

Som sagt før kunne der ikke findes oplysninger om hvem der havde bestilt det, hvilken form for identifikation der var brugt (pas / kørekort) eller hvor de havde sendt det hen - så indtil videre skræmmer det mig en hel del at der potentielt kan sidde personer ude i det ganske danske land og misbruge mine personlige oplysninger.

Ja selvfølgelig kommer vi da til at betale på den ene eller anden måde - har du da nogensinde set det offentlige gøre NOGET som helst gratis?
    Nej vel.....

Jeg kan ikke sige andet end "tillykke" til dig fordi du sunes det er super, men det synes jeg bare slet ikke, baseret på mine nuværende erfaringer.
    Har du i det hele taget læst hvad jeg har skrevet tidligere, eller skulle du bare lige ind og spille ordensduks og ordstyrer på grund af min tone?

• #40   21. dec 2010 hehe...hvis der er en der plejer at lege ordensduks og ordstyrer må det så sandelig være dig Sajmon!!

• #41   21. dec 2010 Nogen skal vist have en Julekiks.

Kommentér på:
NemID

Annonce