{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.960 visninger | Oprettet:

søger info om pgo knallert, {{forumTopicSubject}}

min søn har nået den alder ,hvor han om en mnd skal til at køre knallert. vi har en aftale om at han kører lovligt og jeg hjælper med knallerten,
Han vil gerne ha en pgo hot 50 . vi har fundet en årg 2008 kørt 7000 km pæn og iorden med service overholdt, til 5000 kr , hvad skal vi tjekke på sådan en , hvad skal vi være opmærksome på ? og er der forskelige modeller af pgo hot ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  søger info om pgo knallert,
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #1   28. dec 2010 I skal tjekke rust på stellet og om den kører for stærkt.

    Ellers er den ok solid...


  • #2   28. dec 2010 Dengang jeg havde sådan en købte jeg en der var 4 år gammel (vist nok). De er rimelig billige i res. dele og den var også pålidelig. Det eneste var at den rustede som en i helvede. Specielt ved gaffelbroen. Men det kan de jo være kommet efter.

  • #3   28. dec 2010 Den er sådan set solid nok sådan en, men den bærer altså præg af at designet er 20 år gammelt. Dens køreegenskaber er uden for skalaen.

    Han ville få en meget bedre scooter i f.eks. en Gilera Stalker, Piaggio NRG, Aprilia Sonic, og lign.



  • #4   28. dec 2010 ta en yamaha jog eller neo s det dur

  • #5   28. dec 2010 pgo er en af de beste scooter mærker efter min mening og har nok lavet på den gode side af 200 eftersyn på det mærke scooter ,

    der er sku ik så meget at være opmærksom på da det er en rimlig ny model rust og sådan noget er ik noget problem er kun et problem på de første modeler af hot 50 med lysegrå stel , ellers har den ikke rigtigt nogle skavanker hvis den er blevet ordenligt serviceret , frek centerben kan begynde og gå stramt og udstødnings boltene har nemt hved at ruste fast om vinteren men ellers er det en super maskine


  • #7   28. dec 2010 Energy-->

    Stærk til det danske vejr?
    Kan tydeligt huske da jeg havde pgo - det var stort set umuligt at køre i frostvejr pga fejl i el-net og konstant frosset karburator.


  • #8   28. dec 2010 de ny modeller er meget bedre og lidt karb sprit kan løse de fleste problemer i frostvejr

  • #9   28. dec 2010 sidder bare stille og læser lidt endnu , fedt med jeres info , han har kigget på knallerter i 1 år nu , han synes en pgo hot 50 er fed , og den skal han ha lov og få:) men vil gerne høre info alligevel

  • #10   28. dec 2010 Det er en god og slidstærk, som de andre også siger...

    Har lsvet mange service på dem i min læretid, og er de ordenligt serviceret og plejet går de omkring 75000km på en krumtap... Det er sku meget pænt for en scooter...

    / Bülow...


  • #11   28. dec 2010 som de fleste skriver er pgo hot 50 en god solid scooter, ville tjekke følgende : Kickstart, El start,, lys/kort/lang/blink, Der er nok ikke det store dikkedar med en 08 model ;O)

    Den der med at køre lovligt.....hmmm jaja ;O)


  • #12   28. dec 2010 ok hvordan tjekker man den ? med ruller og alt det der ? automatkobling ? det sidste jeg havde var en 5 gears yamaha , og den mindede på ingen måde om en pgo smiley

  • #13   28. dec 2010 lovligt tja ellers er det jo min ret at skære den over ! eller sælge den ! men tror faktisk han kan se fordellen i at kunne køre rundt uden at skulle kigge sig rundt efter politiet konstant

  • #14   28. dec 2010 ville nok ikke købe pgo

    har efterhånden set mange som bare har problemer med dem, andre er heldige

    hvis jeg må komme med et forslag så køb noget peugeot, yamaha. aprilla osv de er godt nok en smule dyrere, men det kan godt betale sig ind i forhold til hvad man kan få af reparationer på en pgo

    har nu min anden peugeot, de kører fantastisk, har kun hørt godt om dem, og er ganske tilfreds, starter altid ligemeget om det fryser -20, samme med yamaha


  • #16   28. dec 2010 en der kan e mig en måde at tjekke det forskelige på ?

  • #18   28. dec 2010 så er vi alle enige om at med de km , er det kun rust , og kosmetisk , og div test af bremser, lys, motor, der skal gøres ?

  • #20   28. dec 2010 jamen søren , du skal da ha en ny en smiley og så kan vi jo passende købe din smiley
    ejeren er ung ligefyldt 19 men servicebogen ,gør at jeg tænker det er den vi tager , tak for jeres svar .og hjælp


  • #22   29. dec 2010 Søren B

    "Købte min fra ny af og har ikke kigget efter noget af det endnu og den har rullet tæt ved 3000 km.
    Har kun fyldt benzin på den :-)"

    Nu husker du vel at sådan en scooter, modsat din mc, også gerne vil have lidt olie en gang imellem?? smiley


  • #23   29. dec 2010 Jeg havde en Hot 50 i et par år (dog en noget ældre model - tror den var fra ´97').

    Når den havde stået stillet 4-5 dage var den ikke til at starte. Ellers havde den ingen problemer. smiley
    Snakkede med en mekaniker om det og han sagde det var meget normalt for PGO men det kunne klares ved at skrue tomgangsskruen langt ud og så starte den. Når den var varm kunne den blive skruet ned i tomgang igen og så kunne den køre igen til næste gang den ikke havde været brugt i en forlænget weekend. smiley


  • #24   29. dec 2010 nu ville jeg så også sige at i den by hvor jeg bor er de sgu just heller ikke god ved de scootere de kører rundt på

  • #25   29. dec 2010 Jah, jeg bor også tæt på gellerup, og her har alle scootere af en eller anden grund problemer med frontskjoldet... Synes det er utroligt at der kan forekomme så meget rust at frontskjoldet simpelthen falder af... synes næsten det er alle scootere man ser som har dette problem, men hvis du blot holder øje med dette problem, på den du skal ud og kigge på, så burde det være en scooter der kan købes med god samvittighed...

    smiley


  • #26   29. dec 2010 rasmus kan ikke se hvad rust har at gøre med at frontskjoldet falder af, snart det eneste der er metal er fælge, motor, stel, forgaffel og støddæmper, stort set alt det andet er plastik

  • #27   29. dec 2010 Jørn H - Det er vel en Jog R du anbefaler? For de tidligere Jog'er er der vel ikke meget anbefalelsesværdigt ved... Udover at de giver en masse streetcredit hvis de er monteret med et ordenlig tunsæt...
    Men ellers total spinkel, tromlebremser for og bag, ved at være ret gamle, er gerne total forskruet af tidligere ejere...

    Alt efter hvilke stand du kan finde en Honda Sfx i, så snup sådan en evt?
    Jeg købte en fra ny i 2000 og havde i knap to år. Kørte omkring 16.000 km... Det er (var) den med flest heste fra fabrikken.
    Pil ringen (sidder på variatoren) - så går den 45 (og lyder knap så træls). Sæt en 45 variator i og så går den 65...


  • #28   29. dec 2010 stalkerne er dem som er kendt for bedst optræk fra standard, og højest topfart med pillede begrænsninger går de ca 80

  • #29   29. dec 2010 Du fangede den Søren B smiley

    Ja, jeg hentydede til stjålne scootere... tændingen sidder inde bag frontskjoldet, så et tydeligt tegn på en stjålet scooter er en manglende frontskjold, eller et hul i det lige omkring tændingen...


  • #30   29. dec 2010 Tak til alle der bidrog , vi var i middelfart og hente en 09 kørt 9000 km fuld servicebog og pæn og iorden , med lås og hjelm ,og han er ellevild og synes den er fantastisk , så alt er godt smiley

  • #31   29. dec 2010 det var jo godt så smiley

  • #32   29. dec 2010 ja det er fint , hvad gør man med omreg ?

  • #33   29. dec 2010 Du omregistrerer scootere nede ved borger service ;O)

    Blev det en hot?



  • #34   29. dec 2010 ja en pgo hot 50 i sort , det var den¨model han synes var fedest smiley så det skulle bare være den . ¨¨

Kommentér på:
søger info om pgo knallert,

Annonce