{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

Mobilt bredbånd {{forumTopicSubject}}

Hi, er slet ikke så meget inde i det, så håber der var en der kunne hjælpe mig med at hitte rede på hvilket mobilt bredbånd man skal vælge.

Ud over at der selvfølgelig er fornuftigt (dækning, pris ect) er det også vigtigt at der skal være ubegrænset datamængde, da max 2 GB er alt for lidt.
Så hvad ville i umiddelbart anbefale?

--
Mvh. Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mobilt bredbånd
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #1   6. jan 2011 Hvis du skal have store datamængder, er du ikke godt udrustet med mobilt bredbånd overhovedet.

    Det har simpelthen for lang svartid og er for ustabilt i hastighed / kvalitet.

    De kører jo allesammen på 3's net for tiden, så der er ikke noget man rigtigt kan gøre...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #2   6. jan 2011 Uanset hvad, får du ikke ubegrænset datamængde hos nogle af udbyderne.

    De siger du gør, men det gør du ikke da de betaler for mængden, så på et tidspunkt skærer de ned for hastigheden til dig... :o)


  • #3   6. jan 2011 Jeg har Telenor på prøve gratis i 3mdr. og det er den største pakke med op til 16mb, jeg er IKKE imponeret..... gider sq ikke betale for det så beholder over TDC kabel-tv.

    hvis du er mobil kunde hos telenor kan du kontakte dem og få en gratis "vareprøve" i 3mdr

    mvh Jacob


  • #4   6. jan 2011 Sajmon>> Hvor officielt er det du siger med at de skruer ned for data hastigheden efter en vis mængde?

    Nu er det ikke fordi jeg skal bruge det til den store fildelings process, men bruger alligevel et par GB om måneden på alt muligt forskelligt.

    Men jeg forstår ikke det danske system. Er netop kommet hjem fra et år i sverige, hvor jeg har haft mobilt bredbånd med ubegrænset data som "kontant kort".

    Et system som fungere som taletidskort her hjemme.
    Jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan finde ud af her hjemme, hverken af lave det som "kontantkort", så man slap for abonoment eller ubegrænset datamængde?


  • #5   7. jan 2011 3 kører med et loft på 20gb hvilket langt de fleste udbydere gør (i den store pakke). Hvilket burde være laaaaaangt mere end rigeligt for de fleste dødelige, med mindre du har planer om og skulle hente hele piratebays indhold.


    @Anders R.. Det er meget officielt.. 3 skriver ordret at de forbeholder sig retten til og nedsætte din hastighed.


  • #6   7. jan 2011 Alle kører så ikke på 3's netværk, det er noget pladder

    TDC og "3" har stort set lige godt udbyggede netværk på 3G. De anvender samme tekniske platform (baseret på Ericsson udstyr), men har opbygget hvert deres eget netværk.

    Telia har også eget netværk på 3G, medens "sonofon" ikke ville være med da der skulle punges ud, men det er de så (Telenor) kommet efter siden hen.

    Som Lars siger, så køres der med loft hos de fleste udbydere på langt over hvad du kommer til at bruge ved normalt brug, så jeg kan ikke se problemet (kan ikke se fidusen med "3G-Taletidskort" med de priser der er på flat-rate abonnementer i dag).

    JLL


  • #7   7. jan 2011 jeg har telenord og det skal bare ud af døren igen når det udløber så går jeg tilbage til 3mobil det virker alså bare og så hos 3mobil er det så os samme takst om du bruger den i dk eller sverige og et stykke ned i tyskland og igen det VIRKER

    brugte bla 3mobil da jeg kørte lastbil og har aldrig haft bøvl med det nogen steder og du skal bare ha den største af pakkerne så er der IKKE loft på


  • #8   7. jan 2011 Oister!
    159 for 4 mbit forbindelse, tror grænsen er 20 gb, kan ikke lige huske.
    Oister kører på 3g's net, men de har også en aftale med tdc. Så det kan man også bruge uden at betale.


  • #9   7. jan 2011 Kom ind på öister.dk og så lidt omkring og ser ud til at de har noget ligende kontantkort, hvor man bare køber et sim kort i den lokale forretning, og så tanker det op hver måned for 180/200 kr og får så 4 Mbit og 10 GB data før de nedsætter hastigheden.

  • #10   7. jan 2011 Vil 100000% vælge 3's netværk frem for TDC.

    Ville end ikke overveje nogle af de andre. Deres dækning er simpelthen for ringe (med mindre man bor lige op af en mast og ikke flytter sig...).

    Har skiftet fra 3 til TDC efter længe at have studeret dækningskort og hvad ved jeg, da jeg synes 3 var lidt for dyre i forhold til hvor meget jeg brugte det (ikke tung data).

    TOTAL FAIL!

    Det kan godt være at TDC er næstbedst efter 3, men min erfaring er at de overhovedet ikke holder hvad de lover. Deres dækningskort er enten ønsketænkning eller pure opspind.

    Og vi taler ikke langt ude på landet, hvor dækningen kan være dårlig. Bruger 3G mange gange dagligt mellem København, Birkerød og omegen, hvor 3G dækningen ikke burde være et problem. Men det er det for TDC.

    Hvordan jeg gang på gang kan have fuld kvalitet, men kun Edge midt i København er også en gåde.

    Mest irriterende er det dog at TDC's net med tre streger på modtagelsen er langsommere end 3's net med en streg på...


  • #11   9. jan 2011 Hvis du regner med at bruge 20 G. om måneden, så glem alt om mobilbredbånd. Det er alt for ustabilt til så store datamængder...

  • #12   9. jan 2011 Bjarne>> Henter en film en gang imellem, og den nye season af hvilken serie jeg nu følger med i, så skal bestemt ikke bruges de 20 gb om måneden. Syntes bare det er rart at man ikke skal sidde og være nervøs for om man nu bruger 1 mb for meget eller for lidt.
    Det er helt sikkert lækkert med en fast forbindelse når man henter større ting, men til mit behov er mobilt bredbånd fint.

    Men hvad er det overordnede stemtning for Öister iforhold til de andre udbydere, de bruger som sagt 3's net, som jo skulle være det bedste?


  • #13   9. jan 2011 Oister ER "3" (det er et datterselskab), så med dem får du efter al sandsynlighed et lige så stabilt produkt som ved 3 selv.

    Oister er sat i verden for at kunne differentierer sig med lavprisprodukter med hvad deraf følger af begrænsninger i produktudbud og mulighvis servicemuligheder. Passer deres produkter til dit behov, så kan du imidlertid være ligeglad, produktet fejler bestemt ikke noget.

    //JLL


  • Martin O
    Martin O Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   11. jan 2011 Spændende læsning, iøvrigt kan du se det billigste mobil bredbånd her: www.internetpris.dk/mobilt_bredbaand

    Der har de samlet alle forbindelser i landet, hvilket gør det hele mere overskueligt.

    Jeg ville nu også tage almindeligt bredbånd hvis du regner med at hente en del GB om måneden.. men overvej nøje i hvert fald, så din mobilitet ikke ryger smiley alternativt så har 3 en forbindelse til 299 kr./md, som er en 16 Mbit, den er god!


Kommentér på:
Mobilt bredbånd

Annonce