Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LASIK og insekter/MC
  • #1   12. jan 2011 Min bedre halvdel fik det lavet i Thailand for 3 år siden... 100% ok og ingen bivirkninger

• #2   12. jan 2011 Jeg har fået lavet lasikoperation, det er fedt!

Har ikke prøvet at få insekter i øjnene, de kommer ikke gennem visiriet;o)

Efter en halvt års tid er ens øjne lige så modstandsdygtige som før operationen. Man skal jo holde sig fri af svømmehal et stykke tid, vist 3 måneder. Ingen boksning og lign. i et halvt år, og så kan man ellers slå sig løs.

• #3   12. jan 2011 Spørger lige med her : Hvor fik du det lavet Marc ?

• #4   12. jan 2011 Fik det lavet for lidt over et år siden. Og det er det bedste jeg nogensinde har gjort. Men jeg var også mega træt af miine briller. Har ingen problemer. Men der går ca 6 måneder før det er 100 % ok. Syntes mit syn svingede en smule starten og øjnene blev hurtigt trætte. Men idag er det super syn:-)

• #6   12. jan 2011 Kenneth .... jeps man kan også få korrigeret for bygningsfejl smiley

• #9   12. jan 2011 Rasmus: Tyrkiet med eyetravel.dk Kan anbefales!

Det er snart 4 år siden.

• #10   12. jan 2011 Har en kammerat der fik foretaget en lasikoperation for 3-4 år siden. Ingen problemer.

• #11   12. jan 2011 Kenneth, en Lasik operation koster typisk herhjemme 9500/øje, og så er der selvfølgelig Tyrkiet og rigtigt mange andre steder at få dem lavet. Prøv f.eks at søge på kirugi-rejser.

Nickname - tdet var sådan mere hvis man nu suser derudaf med visiret oppe (dum vane men jeg kan godt lide følelsen) og en enkelt gang fik jeg et insekt direkte ind på øjnæble (sindsygt det gjorde ondt) - og så var det lige jeg tænkte om flappen evt hvis man er uheldig kunne bliver 'revet op'?

• #12   12. jan 2011 Måske skulle man overveje det ?
    Hvor meget + og - har i, som har fået det lavet haft ?

• #14   12. jan 2011 Fik det lavet i tyrkiet kostede 18000 incl rejse og ophold. Var med kirugirejser. Havde -1,5 og -1,25 plus bygningsfejl. Vi havde en med der næsten var blind og altid havde brugt briller. Hun kom til at kunne se 100 % perfekt bagefter. Så få bare bestilt en opration

• #15   12. jan 2011 Jeg fik det lavet for et par år siden i Sverige. Det er den bedste MC udgift jeg har lavet smiley
    (Og så slipper man også for at bruge klap-hjelm smiley

• #18   12. jan 2011 Jeg har haft tanken om at få det lavet, da mit syn berettiger mig til det (-8,5 på det ene øje og -7,75 på det andet plus bygningsfejl). Men da man endnu ikke kender til langtidsbivirkningerne på lang sigt, eller om der er nogen, har jeg valgt ikke at få det gjort. Har istedet valgt at bruge kontaktlinser, hvilket jeg er super glad for. De er lavet af et materiale så jeg kan sove med dem, uden at øjet tager skade af det.

• #19   12. jan 2011 Fik det lavet på HAMLET i Aarhus i 2002 og det virker bare 100% Klart de bedste penge jeg har givet ud!! og tog ikke mere en knap 20 min for selve indgrebet!!

• #20   12. jan 2011 Fik lavet FS lasik for små 2 mdr siden. hvor jeg ikke gjorde det for 10 år siden fatter jeg ikke... Ser 100 % nu, og glæder mig til første sæson uden briller.....Ang prisen...Vil du have det lavet FINDER du pengene....Den bedste gave jeg nogensinde har givet mig selv...

• #21   12. jan 2011 Anders: He-he, gammelt profilbillede smiley

• #23   13. jan 2011 Lige et indspak, jeg ved ikke hvad de rigtige udtryk er,
    MEN min far, fik for en 4-6 år siden (mener jeg) indopereert linser (ala dem man sæter uden på æblet hver morgen. ) mener der boerede et hul, rullede en linse sammen, stak den ind, og rullede den ud der inde!!

HAN gik fra minus 13,5 på det ene, og 12,2 på det andet til kun at bruge læsebriller, og KUN når det er mørkt

FORDELEN ved dette er at den kan fjernes hvis den giver problemmer, laser kan IKKE gøres om, og alt arvæv giver sig jo med alderen!

Han fik det gjort gratis på Frederiksberg hospital. efter henvisning!

For ham, har det været en revolution, han har aldrig tidligere kunnet gå i poolen på ferier, af frygt for at miste en linse (så var han jo 94% blind)

• #24   13. jan 2011 bombe: Nu har jeg brugt denne type linser i over 6 år. Gået til kontrol min, 1 gang om året, og der har ikke været den mindste forandring at sporre i mine øjne. Så........

• #26   13. jan 2011 Jeg har brugt linser i vel en 15 års tid....jeg var heller ikke særligt sød ved mine øjne og havde dem også på 24/7 ...resultatet blev desværre, at pga den kræftigt nedsatte ilt-tilgang til mine hornhinder gjorde en øjnlæge mig opmørksom på at det måtte stoppe, fordi at pga den manglende ilt til hornhinderne, så var blodkarene begyndt at vokse ind i hornhinden for at sikre den ilt nok. Men det er så også den ting jeg frygter at blive kasseret på til min forundersøgelse! Der ER bare ikke sundt for øjnene med 24/7 linseforbrug.

• #27   13. jan 2011 De linser der findes idag er bestemt ikke de samme som for bare 5 år siden. Der er kommet meget strængere krav til iltoptagelse. De linser jeg bruger lader over 90% af ilten komme igennem til øjet. Når man sover uden linser lukker du også af for ilten til øjet og hornhinden hæver sig en lille smule. Den falder dog ned igen i løbet af ganske få timer. Kontrollen af døgnlinser går bl.a. nu på at øjet ikke må være længere tid om at komme tilbage til normal tilstand end, hvis man havde sovet uden linser. Kan linserne ikke klare dette, bliver de ikke mærket som døgnlinser.

Jeg får, som sagt tjekket mine øjne min 1 gang om året af en uvildig øjenlæge. Og som sagt er der ikke de mindste tegn på skader. BLodkar og alt andet ser ganske normalt ud, faktisk væsentlig mere normalt en man kunne forvente at øjne med min nærsynethed.

Kommentér på:
LASIK og insekter/MC

Annonce