950 visninger
|
Oprettet:
krisen er sku en kedelig ting ,,,,, {{forumTopicSubject}}
Var lige en tur i nykøbing f , så at mc forhandleren var lukket , jeg snakkede med kunden som jeg besøgte og fik at vide at han var gået konkurs ,,
maj 2005
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 174
Der står lidt om det her
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=152961
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.347
alle køber jo ALT over nettet selv den mindste lille ting...
mener jeg....
mvh
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.347
men
høre tit om folk der bestiller et olie filter og et luft filter ved fx louis for at spare 49kr.. og det er der jeg mener at så blive forhandler totalt kvalt.. og må lukke.. vi kan ikke købe " alt" over nettet og så samtidig forvente at forhandler kan køre rundt...
mvh
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.151
Men men men, han kan da ikke give import fra Tyskland skylden eller nettet. 1) Han har selv solgt mc'ere han har importeret fra Tyskland. 2) Hans cykler er da også til salg på nettet. 3) Vejret var da dejligt varmt i sommers.
Men ok - vi oplever og forstår verden konstruktivistisk.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Jeg kan kun give dig ret....
---------------------------------------------------------------------------------
Nu kender jeg INTET til overnevnte forhandler. Og dette er bestem heller ikke påmøntet han.
Men krisen er da kun en god ting, for der bliver rytter op. I de lorte forhandlere der ikke burte have lov at arbejde med motorcykler.
Så må vi så bare håber de gode overlever...
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 44 MC-er: 6 Emner: 41 Svar: 656
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.786
Hvis ikke kan konkurrere på priserne på visse varer så må man lade være med at handle med dem eller ændre måden man sælger dem på.... man kan ikke pege fingre af andre folk fordi man ikke har en sund forretning...
okt 2007
Følger: 61 Følgere: 48 MC-er: 8 Emner: 153 Svar: 679
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.005
er det derfor du opholder dig i spanien ???
dec 2007
Vi har ca 320 soldage om året, ingen skatter og 6 racer baner inde for 3 timer´s kørsel.. Så giv mig lige EN god grund til at blive i Danmark
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.919
MEN de skal jo heller ikke holdes kunstigt i live. Vi kan jo ikke holde en masse butikker åbne, der slet ikke er kunde grundlag for længere!!
Handel over nettet er kommet for at blive. DET ER SÅ NEMT!!
Man bestiller om aftenen, 2 dage senere, er det der fra udlandet enda, til -20/30/40/50%
ELLER man kan køre til nærmeste butik, stå og vente, finde ud af at de IKKE lige har det hjemme. MEN man smider sit nummer, for at de ringer tilbage.
SÅ ringer de 2 timer senere, at de har skaffet den, fremme om 3 dage.
HMMM hvorfor besværet? for at de bestiller samme sted måske?? (er set ) OG smider 50% oven i prisen!
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 61
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 177 MC-er: 6 Svar: 218
Det er trist at forhandlerne ikke har råd til at sætte priserne ned så man ikke skal købe på nettet, men når man kan spare penge i større beløb, ja så siger det vel sig selv at det går ned af bakke for forhandlerne.
dec 2007
Det der med momsen holder sku nu ikke helt, som udgangs punkt har div forhandler X% rabat ved indkøb ved div impotøre (Eks MaxMacImport). Så i bund og grund så er det mere eller mindre op til den enkle forhandler hvad prisen skal være
Som også nævn af flere i dette indlæg, så er de fleste pisse sure over forhandlerne IKKE har lige det på lager de skal bruge.
Men vend et lige om, et lager kræver X antal kr, lag os bare tage et lille tal som 500.000,- DKR ex moms. De flest har en kassekredit til 5-8% der ligger skal ligge oven i slutbruger prisen.
+ at der skal påregnes et svind på lageret, eks tilbage leveret vare mm.
Her til kommer så, selve pladsen lageret kræver. Hvor der lige som også skal betales husleje.
-------------------------------------------------------------------------------------
Søren B * Århus *
Den med dækkene har jeg sku aldrig rigtig forstået. Da jeg havde værksted i Dk. Monterede jeg sku gladlig, medbragte dæk. Det har altid undret mig hvorfor så mange andre ikke ville gøre det.
Dels sparede jeg en stor del af dæklageret væk, så jeg ikke havde den udgift. Så det eneste jeg stort set havde på lager var Slickdæk og div standart 120/70, 180/55 190/50 osv.
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.573
Så får man altså lyst til at smutte en tur over grænsen og få en tur ud af det og evt. handle lidt tøj og hjelm nu man er der..
krisen er sku en kedelig ting ,,,,,