{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.871 visninger | Oprettet:

Hjælp til vurdering af huskøb!!! {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg skal ud og kigge på hus. Efter samtale med ejendomsmægler konstatere vi at huset trænger til en omgribende kosmetisk og bygningsmæssig istandsættelse.

Jeg søger en person der kan hjælpe med at give et bud på hvad det vil komme til at koste at sætte det i stand.

jeg har tilstandsrapport med mange k0-k1-k2 og k3´ere

Er her en venlig sjæl med forstand på istandsættelse af huse der vil kigge tilstandsrapporten igennem og komme med sit bud?

/René


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til vurdering af huskøb!!!
  • #1   23. jan 2011 Jeg kan ihvertfald lige sige at hvis der står noget med el, må du ikke tage det for givet, det bliver hurtigt rigtig dyr, da man risikere at skulle brække feks. lofter ned for at udbedre problemet..
    Evt. kan det stærkt anbefales at få lavet el syn på huset hvis ikke dette er gjort.

    Mvh Claus/elektriker


  • #2   23. jan 2011 Ingen problemer med el, udover el afbryder og manglende dæksler på stik.

    De store problemer er:

    1: Køkken skal udskiftes 100%

    2: badeværelse skal udskiftes

    3: lille badeværelse på 1 sal skal laves færdig, der er kun trukket vand

    4: ventilation i krybekælder skal laves (fugtskader)

    5 enkelte defekte rørisoleringer ved opføring af varmerør i gulv fra krybekælder

    6: badeværelse: utætheder og dermed risiko for skader på underliggende konstruktioner.

    7: Undertag er nedbrudt langs tagrender og der er ikke udført fodblik, hvilket medfører at regnvand løber bag om tagrender.

    Det kan syne af meget, men huset er også sat meget ned - jeg skal så bare regne ud om det kan betale sig. Hvor mange tusinde kr (hundredetusinde kroner) drejer det sig om.


  • #3   23. jan 2011 kloak er også et område hvor i skal passe meget på.
    få lavet en tv rapport på kloaken der kan vise jer om det er gl.beton eller pvc rør kan være en dyr omgang at få det skiftet


  • #4   23. jan 2011 + efterisolering af vægge og indkøb af varmepumpe (i alt 100.000kr)

  • #5   23. jan 2011 Jeg kan ikke rigtigt vurdere beløbet, 100.000 til isolation, 60.000 til nyt køkken og bad måske? osv.

  • #6   23. jan 2011 lavede nyt badeværelse i sommerhuset ca. 2,5m2 kostede i matrialer ca 50000 kr incl smed til rørføring og opsætning af amateure
    så et sted mellem 100000-150000 til badeværlserne


  • #7   23. jan 2011 kan man komme og se huset ?

  • #8   23. jan 2011 Jeg ved ikke om det kun er kosmetisk at badeværelse og køkken skal laves, men ja - hvis der skal smed m.m på bliver det dyrt!

    Morbror, jeg skal ud og se huset i morgen - så må jeg få syn for sagen.


  • #9   23. jan 2011 Hej. Er du bare nogenlunde en gør-det-selv mand, kan jeg ikke se nogle problemer med det, du her har listet op, og prisen på køkken og bad, bestemmer du jo selv..
    Men huset´s pris skal jo selvfølgelig være i forhold til de ting der skal laves..
    Da vi i sin tid købte hus og der blev lavet tilstandsrapport, var der også et overslag med,fra den byggesagkyndige, over hvad det ville koste at udbedre skader og mangler..

    Håber det var en hjælp, og held og lykke..


  • #10   23. jan 2011 Mit råd

    Medmindre du har hænderne skruet rigtigt på og er gør-det-selv-mand.... eller har rigtigt mange penge til håndværkere, så ville jeg lade være med at arbejde mere i det hus.

    Det lyder som et håndværker-tilbud snarer end en reel hushandel, hvor man kan flytte ind, umiddelbart efter lidt malerarbejde hist og her.

    Skal du have andre til at udføre det og I stadig vil have huset, så indhent tilbud fra flere forskellige tømmerfirmaer osv. og vurder på dem. Og beslutter I jer, så få et bindende tilbud på skrift. Men vær forberedt på, at der KAN dukke ting op undervejs, der gør det dyrere end først forudset.

    Og få alle rør og stikledninger kigget efter med et kamera. Og få taget undersøgt, især træværk nedenunder.


  • #11   23. jan 2011 Tak for rådene. Mange af tingene kan jeg selv lave i samarbejde med kompetente venner og bekendte, men det er lidt af et projekt. Jeg må overveje det når jeg har kigget det efter i krogene :o)

  • #12   23. jan 2011 pas på med el-vvs og kloak alle tre er områder der kræver autotation.

  • #13   23. jan 2011 Hans> det skal jeg huske, men umiddelbart er der ingen problemer med kloak og el - andet end førnævnte.

  • #14   23. jan 2011 Det er jo heller ik fedt at bruge al sin fritid på at bygge om.. så kan man jo ik køre mc ;-))

  • #15   23. jan 2011 Søren, tak for erfaringen!!!

    Jeg har fået en MEGET hjælpsom og kompetent mand til at hjælpe med at kigge det igennem i krogene i morgen og få lavet et overslag. Det skal siges at huset kun er 30 år gammelt, ikke at der ikke kan ske skader på den tid. Men jeg tror og håber at det kun er "overflade" skader der er.
    Men det finder jeg ud af i morgen :o)


  • #16   23. jan 2011 Anders > Sandt, men jeg kører jo allerede nu, sågar på arbejde hver dag så lidt kørsel bliver det til uanset om fritiden ryger i en periode eller ej smiley

  • #17   23. jan 2011 Jeg må vist lige kigge lidt i krybekælderen når jeg er der Søren.

    Det er ikke lige i fruens ånd at vi skal til at brække hele huset op ;o)


  • #18   23. jan 2011 Det tror jeg gerne, hvor længe var i om det ?

  • #19   23. jan 2011 Vi købte for 2 år siden, og har sat køkken, nye gulve over det hele, ny væg beklædning osv. masser af det du nævner.

    Nu kan jeg det meste selv, og har en svoger der er elektrikker, og en svigerfar der er VVS./tømrer/snedker/altmuligt lol SÅ vi har lavet tingene selv. fik også grimme overraskelser med råd, rotter, kloak osv. MEN badeværelserne er vi sluppet for. har brugt ca. 200k inklusiv nyt gasfyr, og mangler stadig at skifte :
    Tag døre vinduer træbeklædning på gavle m.m.
    SÅ det er fast arbejde. MEN vær om dig, led efter tilbud på materialerne.
    FEKS. sparede jeg 35000 på at få materialer leveret fra jylland, og selv hente i en trælast på fyn!!!!!

    MAN UNDRES!


  • #20   23. jan 2011 Jeg satser også STORT på at det meste arbejde bliver klaret med kolde øl og grillmad til frivillige. Vi har ikke de store kroner at rykke rundt med (en lærerløn kommer man ikke langt med i dag). Og tilbudsjagten kommer uden tvivl til at finde sted. Derudover regner vi med Ikea-køkken og hvor vi ellers kan gøre en god handel hvor kvaliteten stadig er god :o)

  • #21   23. jan 2011 Har prøvet Ikea, Svane Kvik m.m.

    Jeg holder mig til KVIK, ene og allene pga. deres service også 5-7 år efter handlen.

    Vordingborg køkner, er til gengæld umulige at få hjælp af (manglede nye skuffebeslag) De ville ikke hjælpe, svaret var:
    DET er jo så gammelt, at det er svært at finde frem fra lageret !! SÅ blev jeg mindre pæn at høre på!

    smiley

    (OG *Kvik har hidtil været billigst hver gang (DOG endnu billigere lige på den anden side af broen, i sverige!! ca. 10-20%)


  • #22   23. jan 2011 Søren B * Århus *:

    Det skrev du bare ikke ......


  • #23   23. jan 2011 Ene gode råd ;o)

    Der kommer nok en køkken / badeværelse relateret tråd hvis vi beslutter os for at købe. Fordelen ved sådan et projekt er at vi selv kan sætte vores præg på huset, jeg håber så bare ikke at der er for mange grimme overraskelser undervejs...

    Vordingborg køkken har aldrig haft et godt ry, jeg holder mig til Ikea eller Kvik.

    (Mon man også kan få et billigere ikea-køkken når man handler i hjemlandet?)


  • #24   25. jan 2011 Så er huset beset og det virker faktisk ikke så slemt som først antaget.
    Jeg må derud igen og kigge nærmere på krybekælderen for at se om der er nogle overraskelser der. Ellers tror jeg at vi smider et bud smiley


  • #25   25. jan 2011 Snup du bare et IKEA køkken - de er rasende nemme at sætte op! Der er sokkelben under skabene, der kan justeres i højden og sokkel fronter klipses på. Genialt!
    Og kvaliteten fejler ikke noget..


  • #26   25. jan 2011 Tillykke med det, hvis det lykkes...

  • #27   26. jan 2011 Tak tak smiley

    Hvis nogen skulle stå og mangle en billig andelsbolig i Roskilde
    med plads til motorcykel - så skriv gerne en PM!


Kommentér på:
Hjælp til vurdering af huskøb!!!

Annonce