{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Laminatgulv lægning {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg har købt noget laminatgulv og skal ligge det på en lukket altan, den er lidt isoleret med beton gulv og beton vægge i , der er store termoruder , så en lidt kold altan som kan bruges til soveværelse eller i mit tilfælde spisestue 8 måneder om året ca.

jeg vil tro der er 12 grader nu derude men har læst flere steder at laminatgulv skal ligges ved 18-25 grader , hvad gør jeg ? nogen med erfaring i den slags

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Laminatgulv lægning
  • #1   3. feb 2011 læg det der ud så det bliver klimatiseret efter rumets fugt og varme ,,
    jeg har været ude flere steder hvor folk har lagt det , ( sommehuse )
    hvor inde tem. kun er frostfri ,,

Husk at ligge tapet dampspær ,,,

Evt spørg producenten !! iden du lægger det

• #2   3. feb 2011 har lige lagt i mit værksted , læg en fugtspærre først ,(tyk plastik min 0,2)
    derefter de grønne fiberplade og så gulv ! så kører det for dig smiley

• #3   4. feb 2011 tak for det

• #4   4. feb 2011 husk lidt afstand til væg , selvom det ikke er meget det giver sig .

• #5   4. feb 2011 Bare til orientering.

Dampspærre må som tommelfingerregel ikke ligge mere end 1/3 ude i isoleringen, set fra den varme side. Dette af hensyn til dugpunktet der opstår i en konstruktion.

Men som der også bliver sagt ovenfor - ud med gulvet i rummet et par dage før det skal ligges, så det på den måde kan tilpasse sig klimaet. Husk at overholde producentens krav om afstand til andre bygningsdele, så gulvet på den måde kan arbejde frit og ikke kommer til at bule op nogen steder.

God arbejdslyst!

Kommentér på:
Laminatgulv lægning

Annonce