1.551 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
63 Svar
vil i gerne have indført dødsstraf? vil i gerne have indført dødsstraf?
ja er flertallet her på MCG egentlig tilhænger af dødsstraf og eller flere lignede middelalderlige afstraffelses metoder?
synes det sker alt for ofte at man skal se et eller andet tragisk, linket hertil fra ekstrabladet, hvorefter så alle går i selvsving og vil have, ja- nærmest blodhævn?
er det kun på skrift, eller går flertallet af jer egentlig ind for de ting i skriver?
0 synes godt om
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
Jeg vælger at se det som et forsøg på at udtrykke sit standpunkt, emotioner og evt. forargelse i ganske utvetydige vendinger.
Iøvrigt mener jeg at du burde nakkeskydes ved daggry, hvis du ikke er enig i ovenstående!
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 286
mar 2010
Følger: 29 Følgere: 19 Emner: 20 Svar: 139
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.277
Livs tid der vitterligt ER livstid, ikke noget med at de kan lukkes ud efter 16 år, næ du, ind og brumme indtil man ryger ud i en "1værelset med låg" er noget der kan bruges til noget!
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.757
Det kunne være det kunne rette lidt op på nogle folk. På den anden side er der så sikkert også nogle som ville gå helt amok, hvis de alligevel vidste de ville få kniven, og så lave endnu mere fuck op....Det er en svær balancegang.
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
De kan nok holde Lundin på farlighedskriteriet, men ellers ville han også komme ud.
Faderen fra i morges vil nok også komme ud.
Der er ting, der ikke kan tilgives, og så skal folk blive bag tremmerne. Er dog ikke tilhænger af dødsstraf.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 396
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.982
Enig.....
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
Det koster samfundet ca 800.000 kr om året at have en person siddende i et lukket fængsel. Hvis en person ryger ind at sidde i eksempelvis 50 år (Hvis der skal være tale om livstid - som Brian Fjeder skriver) er det altså en regning på 40.000.000 kr. (renset for inflation o.l.) Hvorfor i alverden skal vi bruge så mange penge på at holde en tosse i et bur?
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.642
Jeg går ikke ind for dødsstraf, set fra et samfundsmæssigt synspunkt, men rent privat set er jeg ikke sikker på at jeg ville holde mig tilbage hvis der var en der udslettede hele min familie herunder mine børn.. Så tog jeg gerne straffen for at nakke svinet, da jeg alligevel ikke ville ha nogen at være der for. omvendt ville det nok forholde sig hvis jeg stadig havde børn tilbage at skulle være far for. De ville ikke være tjent med både at miste søskende og også en far fordi farmand skal på vendetta.
jul 2006
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 195 Svar: 2.054
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 67 Svar: 1.221
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
men til at starte med kan man indføre at man får en straf per forbrydelse.
F:EKS. da jeg var ung var det på modet at ( låne en bil )
og om du lånte 1 bil eller 200 betød nada
nu ved jeg godt du hentyder til en bestemt hændelse.
som hvis overstående var tilfældet ville det udløse 3X16 år.
og ikke som nu. behandlingsdom med mulighed for lødladelse før 16 år.
så er der er det rent økonomiske i det
vi kan indfør 3X og du er dømt ude
ingen grund til at bruge formuer på fængsels ophold. næ straks efter doms afsigelse op på briksen og så sprøjten med det samme
hmm det er sku stadig svært, for eller imod ???
ved bare det hjælper nada at have en person i fængsel i 16. år de kommer ud til en verden der er meget anderledes end de var vand til og ryger direkte på førtidspension.
så hvad har de der mange år hjulpet ??
er den indsatte blevet rehabiliteseret ved løsladelse ?? næppe.
har vi fået vores hævn ??
her er så min løsning som også vil hjælpe u landene.
lav en aftale med en eller anden høvding i XXX land. hans landsby får 1/4 af hvad det koster at have en indsat i dk. beløbet betales en gang årligt bagud når det er konstanteret at dømte hr.Y er i live
1 vi ville spare
2 god måde at yde ulands bistand på
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 240
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Men det er jo sådan i Danmark, at en livstidsdom sådan set er for livstid. Men for hvert 12år skal dommen revurderes, og retspraksis er man sidder inde i 12-16år. Men som udgangspunkt er en livstidsdom resten af livet.
At indføre dødstraf er jo at gå et skridt tilbage i vores udvikling.
dec 2003
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Jeg mener også dødsstraf skulle være taksten, den ville holde mig fra at gøre gengæld hvis det var min familie det gik ud over!
Mener også det ville virke bedre hvis manlagde dommene sammen, så et indbrud koster f.eks. 6 mdr, 50 indbrud 25 år minus 10% 22.5 år!
FOR DØDSSTRAF!
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
JA jeg er FOR dødsstraf!!
SÅ er det slået fast. MEN intet er sort hvidt!
En person som Amagermanden (som han jo kaldes) skulle aflives.
MEN dødstraf er fra min side, kuin brugbart i MEGET få tilfælde, og det skal ikke bare være uden for al tvivl. det skal være endnu mere sikkert :-).
Sådan en psykisk ustabil som faderen fra den ulykkelige historie, mener jeg IKKE skal have dødsstraf.
MEN jeg mener, at samfundet SKAL beskyttes. OG er en person HÆVET OVER ENHVER TVIVL til fare for SAMFUNDET. må han aflives humant! NEJ den elektriske stol, er ikke humant, det er død ved DOLF heller ikke.
Og ja, jeg kunne GODT trykke på knappen, hvis jeg var nødsaget til det. det ville være dybt ubehageligt. MEN jeg kunne og ville gøre det.
ikke økonomisk kriminalitetr og den slags. kun personer der er til fare for den almindelige borger.
ALTERNATIVT så mener jeg det skulle udnyttes, at vi kan få dem opbevaret i Sibiriens sikkerhedsfængsler, til under 1/10 af den danske pris..
men det er jo bare min holdning.
jeg er også for atomkraft!!
jul 2006
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
Det vil nok ikke nytte at forklare jer hvorfor dødstraf ikke er i orden, da i tydeligvis ikke er i stand til at forstå komplicerede emner....
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
Klip lidt af ørene efter hver forseelse og når klippene når ind til hovedet - ja, så klipper man hovedet af.
;O)
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
okt 2008
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 589
maj 2008
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 337
Endvidere har det ikke den ønskede effekt. Der er dødsstraf i flere stater i USA, men ingen forskel i kriminaliteten?
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.033
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
At det så koster os 800.000kr om året er da bare en fejl fra dem der styre tingene.
byg et værelse på 10 kvm med en seng også et lokum, også ikke luk dem ud, så kan de få en skål havergryn 3 gange om dagen... kan sq slet ikke komme til at koste 800.000kr om året
jul 2008
jul 2008
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Ellers er jeg ikke for dødsstraf..
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Til gengæld mener jeg nok, at der er en ubalance i Straffesystemet. Behandlingsdomme på ubestemt tid er ofte livstid - på livstid - vi har nogle stykker af den slags gående.
Ellers mener jeg egentlig at de virkelig slemme - dem der er til regulær fare for andre kunne anbringes på Hesselø. Her kunne de så passende have hver en kondicykel, der er koblet op til det elektriske net via en generator. Så kunne de få en skål ris eller havregryn for et nærmere defineret antal kWH strøm.
God tråd i øvrigt - jeg har også ofte undret mig over om vi virkelig slulla have samlet de 1000 mest rabiate og hævngerrige mennesker i landet herinde.
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 472
dødsstraf kan spare staten/os for mange milliarder, som idag bruges på folk der aldrig bliver rehabiliteret.
Naturligvis skal det kun benyttes i "håbløse" tilfælde som f.eks. peter lundin, "amagermanden" osv
måske kan en besparelse på disse massive kæmpeudgifter redde efterlønnen for os forholdsvise normale mennesker:-)
jul 2006
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 472
mar 2008
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 251
At slå ihjel er aldrig acceptabelt.
dec 2003
jul 2009
Skrevet: 10-02-2011 21:44:10
Nej tak!
At slå ihjel er aldrig acceptabelt.
Hvad med i selvforsvar?
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 251
Hva' ska jeg sige?
Man kan selvfølgelig altid forestille sig forhåbentlig hypotetiske situationer - og jo, blev min famile/børn angrebet, ville jeg nok gøre alt for at forsvarre. Og skete det forfærdelige der, ved et uheld eller som eneste udvej, tja - så må det være sådan.
Så er det vel heller ikke at myrde?
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.369
Er dødsstraf acceptabelt?
Ja hvis man kan være 100% sikker på at man har den rette.
Knud
Indføres det, giver vi samfundet en ret til at gøre det, den vil straffe en forbryder for at gøre - hvem er så forbryderen????
Vil det sige at hvis en person bliver dømt for ulovlig frihedsberøvelse, så kan vi ikke spærre ham inde?
aug 2005
Spøjst paradoks - den rammer du meget godt. Jeg skulle nok nærmere have skrevet, at der må være grænser for hvor lavmoralske metoder samfundet benytter sig af, hvis det ellers skal sætte en bare nogenlunde forbilledlig standard
mar 2007
Jesper, du siger den døsdømte slipper for let. JA, men han belaster IKKE samfundet mere, OG ofrerne og deres famillie får fred. SAMT han kan ikke skabe nye ofre...
Vi kærer os sku mere om gerningsmanden end om ofrerne!!!
OG jeg skulle hilse at sige, det har INGEN forskel at have været domsmand!
OG vi er enige om at det er at gøre det samme, som gerningsmanden. MEN modsat gerningsmanden er det med et samfunds formål.
JAJA der står i biblen, at man ikke må slå ihjel. Fuck da det, det drejer sig om et samfund! OG det er da vores pligt, at sørge for at vores samfund er sikkert.
NEJ det har måske ikke hjulpet i USA. OG jeg tror ikke det sænker kriminaliteten... MEN de personer (bliver det 3 på 10 år, eller mindre??) vil ALDRIG gøre skade på andre mennesker og famillier!!!
Vi glemmer ofrerne for at beskytte gerningsmænd, hvad sker der? hvordan kan det retfærdiggøres?
NEJ jeg kan ikke udpege hvem der skal dø, da jeg ikke har set sagsmaterialer igennem, det er så heller ikke mit job! MEN det er der jo ansat dommere til.
Længere fængselstraffe, gør ikke folk mindre kriminelle. MEN imens de sidder inde, kan de ikke gøre almindelige mennesker skade!
Knud, du siger, det er at gøre det samme, som man straffer personen for!!
SÅ siger du samtidig at politiet ikke må kører mere end 50 i byen, for så laver de samme kriminalitet som dem de prøver at stoppe?
De må ikke bruge vold, til at pacificerer en voldsmand, til anholdelse, for så gør de det samme som ham?
De må ikke ransage et hjem, hos en forbryder, der feks har dit stjålne fjernsyn, fordi gerningen er lig et indbrud (de fjerner jo affekter) DA de jo så ikke er bedre end tyven?
OSV....
NEJ intet er klokkeklart, og intet er sort/hvidt.
Jeg beklager jeg ikke er enig med folk. MEN det betyder jo ikke man behøver at tilsvine hinanden på en diskusson.
God aften!
dec 2003
Og mens han sad inde var han bestemt ikke til belastning for de ofre han lod bag sig.
Jeg betaler gerne skat med glæde, for at folk bliver straffet og mærker det.
Det eneste man opfylder med dødsstraf er den umiddelbare retfærdigheds følelse, men derefter er det ret tomt og primitivt.
Modsat dig, er min tanke ikke "de skal dø" men derimod "de skal straffes". For en mand der har et lorteliv, og er psykisk belastet af de ugerninger har har foretaget sig, er dødstraf jo en lettelse.
jul 2009
Jens F
Skrevet: 10-02-2011 21:53:02
Brian, din slemme dreng!
Hva' ska jeg sige?
Man kan selvfølgelig altid forestille sig forhåbentlig hypotetiske situationer - og jo, blev min famile/børn angrebet, ville jeg nok gøre alt for at forsvarre. Og skete det forfærdelige der, ved et uheld eller som eneste udvej, tja - så må det være sådan.
Så er det vel heller ikke at myrde?
Nu vil jeg så vove den påstand at at slå ihjel og myrde er 2 meget forskellige ting...
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.369
Nu vil jeg så vove den påstand at at slå ihjel og myrde er 2 meget forskellige ting...
Helt enig. Det er det jeg mener med at alle kan blive drabsmand. Jeg tror og håber ikke at jeg ville tænke 2 gange hvis det kom til at skulle forsvare mit eller familiens liv.
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 286
Jesper L S (Hvidovre) : Vi kan ikke være mere enige. I rest my case!! c",)
aug 2005
Du har vist tydeligvis skrevet, mens jeg postede mit sidste indlæg.
Min holdning skyldes, at de steder hvor man arbejder med hårde straffe ser man desværre ofte en generel tendens til øget forråelse som en skrue uden ende, og det ønsker jeg ikke at vort samfund skal kastes ud i.
Samtidig er jeg da helt enig i, at de rette(eller forkerte) omstændigheder kan gøre hvem som helst til drabsmand, men at benytte dette som et påskud til at gennemføre en "samfundets hævn" synes jeg er under lavmål.
Vedr. det rationelle i at holde overlagte mordere i live - tja, det kunne man jo gøre på andre måder - f.eks. forslaget om kondicykler på Hesselø:-)
mar 2008
enig!
jul 2006
Det det handler er at disse syge individer skal fjernes så de ikke gør skade på andre. En livslang indespærring er også ok.
Problemet ved den mulighed er bare de kæmpe omkostninger. Jeg er ligeglad med om det er den lette vej ud for gerningsmanden. Hvis man giver dem sprøjten får de efterladte fred, og samfundet er sikret mod personens forbrydelser for fremtiden til en meget lav pris.
Det er som at tage råddent æble op ad kassen inden det gør skade på de andre.
jul 2006
mar 2007
Knud. du har helt ret, de steder man har hårde straffe, er samfundet IKKE mindre kriminelt end i DK. MEN de fleste af e samfund, er under alle omstændigheder IKKE lette at sammenligne! DA samfundet i forvejen har andre normer og holdninger end i DK.
Dette også en del af problematikken omkring hvordan vi skal afstraffe organiseret kriminalitet, fra udlandet rettet imod lille DK!
Hvordan virker de danske straffe mon på en udlandsk bankrøver, som i hjemlandet ville blive straffet med døden, kan tage hertil, og straffen vil lande på ca. 4 år, og udvisning... OG forbud mod at køre ind i Danmark. (forbudet er vigtigt, da der jo ikke er kontrol, så vi må stole på de selv bliver ude efter en udvisning!).
Jeg prøver at agiterer for at det IKKE kun er HØVN, men også beskyttelse af samfundet.
Hvis min hund bider, så får jeg den aflivet, på den mest humane måde!
Hvis en person slår 2 personer ihjel, overlagt, velplanlagt, koldblodigt... SÅ skal samfundet beskyttes imod dem.
Jeg spørger igen, hvorfor vejer hensynet til gerningsmanden tungere end hensynet til ofrerne, og evt. fremtidige ofre?
Jeg ville ikke kalde det mord eller lignende. men aflivning.
NEJ måske ville han ikke slå ihjel igen. MEN han HAR gjort det, og hvis man ikke kan føle sig overbevist om at en fængsels straf har en effekt, hvorfor så overhovedet straffe ham?
Ja kondicyklerne på læsø er et fint forslag, men hvad så hvis de nægter? må vi SÅ aflive dem?
Mange frygter en sammenligning med USA, og deres volds problemmer, 3.gang er lykkens gang OSV...
MEN jeg tror man glemmer, at USA kommer fra en helt anden baggrund, med våben i alle hjem osv....
DK ER altså et andet land, og en anden slags mennesker!
ELLER også er jeg smånaiv.. DET har jeg heldigvis også lov til at være!!
natnat
dec 2003
aug 2005
USA og våben i alle hjem - det er ikke helt sandt, men der er så mange våben rundt omkring, at der hvert år dræbes flere børn i USA ved vådeskud, som der begås drab totalt i hele vesteuropa. Tankevækkende...
....og hvis de ikke vil cykle på Hesselø ... tja ingen kWH ingen ris eller havregrød. Så løser det nok sig selv.......
aug 2005
det er vel også forståeligt. Tjenestemænd, der yder samfundet arbejde skal have en særstilling, det viser sig gang efter gang, og da man ikke kan give døde politifolk særstilling, kan man i det mindste stramme skruen ved strafpraksis
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 24 MC-er: 9 Emner: 131 Svar: 370
Skrevet: 09-02-2011 21:26:54
Jamen tillader mig at gå imod strømmen her.
SÅ er det slået fast. MEN intet er sort hvidt!
En person som Amagermanden (som han jo kaldes) skulle aflives.
MEN dødstraf er fra min side, kuin brugbart i MEGET få tilfælde, og det skal ikke bare være uden for al tvivl. det skal være endnu mere sikkert :-).
Sådan en psykisk ustabil som faderen fra den ulykkelige historie, mener jeg IKKE skal have dødsstraf.
MEN jeg mener, at samfundet SKAL beskyttes. OG er en person HÆVET OVER ENHVER TVIVL til fare for SAMFUNDET. må han aflives humant! NEJ den elektriske stol, er ikke humant, det er død ved DOLF heller ikke.
Og ja, jeg kunne GODT trykke på knappen, hvis jeg var nødsaget til det. det ville være dybt ubehageligt. MEN jeg kunne og ville gøre det.
ikke økonomisk kriminalitetr og den slags. kun personer der er til fare for den almindelige borger.
ALTERNATIVT så mener jeg det skulle udnyttes, at vi kan få dem opbevaret i Sibiriens sikkerhedsfængsler, til under 1/10 af den danske pris..
men det er jo bare min holdning.
jeg er også for atomkraft!!
Så kan det ikke formuleres bedre
mar 2007
Du vil ikke humant aflive en mand, der har lavet 2 rovmord... MEN du vil gerne lade ham sulte langsomt ihjel, fordi han nægter at cykle, ELLER du vil begå totur (fanger der tvangsarbejder. sidst set under 2. verdenskrig i koncentrations lejrerne???)
JA jeg sætter tingene lidt på en spids, MEN det skal nogle gange til, for at få en ordenlig diskussion......
Med hensyn til Palle Sørenen...
Han foretog et MEGET koldblodigt 4dobbelt drap, på betjente, personer ansataf samfundet, til at beskytte samfundet. ALTSÅ ansat til en udsat stilling, og derfor skal straffen kunne mærkes. de er sat til at håndhæve ro og orden, de kan modsat dig og mig IKKE VÆLGE ikke at konfronterer en farlig person, i en farlig situation. DERFOR skal det straffes hårdt......
JEG mener han allerede den gang skulle have været aflivet. JA i dag, er han bare en sølle ufarlig person (siges det) det har så kostet et ukendt million beløb at nå dette punkt!!!!!! var det det værd? regner ikke med han er i stand til at bidrage til samfundet nu. SÅ han modtager vel pension, boligsikring OSV resten af livet?.....
Det er ikke folk der modtager penge jeg går efter, MEN det samlede billede på en som ham, HVOR er det en fordel for samfundet, ofre eller efterladte, at han IKKE blev humant aflivet?
NEJ det er ikke et emne hvor man behøver at blive enige, heldigvis for at der er plads til forskellige meninger, og mulighed for at ytre dem. Modsat andre steder.
Hygge
Jesper
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
mar 2007
Du har nok noget nær de bedste argumenter i denne tråd!!!!
------------------------------------------------------------------------------------
argument 1:
Hvor herre bevares.... Det er da godt at vi nogen der er klogere til at lovgive og forvalte end jer der er tilhængere af dødstraf......
Det vil nok ikke nytte at forklare jer hvorfor dødstraf ikke er i orden, da i tydeligvis ikke er i stand til at forstå komplicerede emner....
-------------------------------------------------------------------------------------
UD fra ovenstående er DU en lovgiver????
OG som sådan, mener du IKKE at vi uvidende personer, skal bibringes en eller anden form for forståelse, for vi er simpelthen for dumme!!! ?????
--------------------------------------------------------------------------------------
Argumentation 2:
And I rest my case....
--------------------------------------------------------------------------------------
Et udtryk der ofte bruges for at understrege at ens argumentation, har været så overbevisende, at ydeligere argumentation er unødvendig....
NU har din argumentation været ikke tilstede. MEN ud fra hvad du skriver, formoder jeg at du hellere så et DIKTATUR, end et demokrati, som vi har i DK..
FOR hvis DU som lovgiver (det skriver du jo du er) mener at borgerne (os dumme) ikke har behov for at kende årsagen til en lov eller beslutning, SÅ er det diktatur!!!
ER der noget du vil fortælle os?
/Jesper
jul 2006
vil i gerne have indført dødsstraf?