{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.751 visninger | Oprettet:

Slåskamp med Europark {{forumTopicSubject}}

Jeg solgte en bil 5 november sidste år, med aftale om at han skulle omregistrere hurtigst muligt.
Dette blev ikke gjort, og en månede efter modtager jeg parkeringsbøde med dertilhørende rykkergebyr.

Jeg har nu siden da haft en værre slåskamp med Europark. For jeg kan bevise at jeg ikke har været i Aalborg på daværende tidspunkt. Bøden blev udskrevet kl 09.55 hvor jeg befandt mig på EUC Nord i Hjørring i fuld gang med et projekt. ¨

Har indsendt 2 klage emails og 1 brev. Sidst jeg sendte en klage pr. mail er 2-3 uger siden, så regnte med de havde opgivet. Idag modtager jeg så et brev om at det er gået til inkasso, og bøden nu lyder på 11xx kr.

Så vidt jeg ved skal de kunne fremvise bevismateriale for bøden overhovedet kan være gyldig, og de må samtidig ikke gøre mere i sagen før jeg har fået svar på min klage.

Hvad gør man i sådan en situtaion når en pengemaskine som europark bliver ved? Skal jeg kæmpe videre, og lade dem slæbe mig i retten (mener jeg har en fornuftig sag), eller skal jeg bare betale nu?

Er fattig studerende, og der er i forvejen rimelig lavt i pengekassen, så at betale 11xx kr. for noget en anden har lavet, er ikke ligefrem så tillokkende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slåskamp med Europark
  • #1   10. feb 2011 Hvis du ikke har lavet en slagskontrakt med dato for salget og med informationer der kan fører til den nye ejer hænger du på den.
    Men har du denne så kan de ikke gøre dig en skid.

• #2   10. feb 2011 Hvis du har bevis for bilen ikke var din (kvittering) underskrevet af begge parter , ville jeg kæmpe

• #3   10. feb 2011 Jeg har været ude for NØJAGTIG samme omgang!

Jeg vandt sagen da den kom for retten, da jeg havde et kopi af slutsedlen med.

Det skal dog siges at det er MEGET vigtigt at du indsender et kopi af slutsedlen til Europark, ellers kan du tabe i retten, da du ikke har "hjulpet til med opklaringen"... Som de kalder det...

Nu har du vel slutsedlen, ikke?

• #4   10. feb 2011 du kan fremlægge en sagsattest på bilen frem som bevis på at køretøjet ikke er dit

men du har vel også opsagt forsikringen den dag den nye ejer kørte med bilen, dette er også et bevis (IE EN RETSAG)

men hvis du vælger at tage den i retten, så skal helst have en salgsattest

• #5   10. feb 2011 Ps. Det er ikke nok at kunne bevise at du har været et andet sted da bøden blev givet... Du kunne jo have lånt bilen ud, og i det tilfælde hænger du selv på bøden desværre...

• #6   10. feb 2011 men prøv at sæt dig i deres sted,hvor mange gange om dagen tror du ikke at de hører, "jamen jeg har solgt bilen, og jeg er et helt andet sted i landet"

så derfor er det klart at de vil gå så vidt at trække den helt i retten, det er jo sidste afgørende instans

gør alt du kan for at finde din salgsattest, uden den, der kan du kun betale

• #7   10. feb 2011 prøvede det samme, jeg sendte dem bare en kopi af slutsedlen og så hørte jeg aldrig mere...

• #8   10. feb 2011 Husk altid, når der kommunikeres med div. parkeringsselskaber:

Handl hurtigt - reager hurtigt efter at de har skrevet til jer ( eller p bøden er givet )
    Send svar som brev, der sendes anbefalet, ( + vedlagt dokumentation) + evt. mail ( med modtager kvitt)

- så står I bedre i retten. ( hvis sagen i det hele taget når så langt )

• #9   10. feb 2011 Europark har ofte været i mediernes søgelys netop pga deres ufine arbejte metoder og ofte med ukorrekte bøder, et rigtigt fusker firma som ikke afskyer nogle metoder for at rage penge til sig.
    Så find alt frem så du kan bevise bilen ikke længer er din.
    Navn og add på køber
    Du har vel opsagt din forsikring
    Håber du kommer ud af deres pengemaskine uden problemer,,,

• #10   10. feb 2011 Inkasso skal du ikke være bange for. Hvis der er gjort indsigelse, kan der ikke køres en inkasso sag, men tvisten skal i første omgang afgøres i retten. Derfor retter du bare henvendelse til inkassofirmaet og tilbyder dem at sende kopier af din indsigelse til europark

• #12   11. feb 2011 slutseddel eller ikke slutseddel er vel kodeordet

men det kan trådstarter jo svare på

• #13   13. feb 2011 Jeg får fat i advokat imorgen, og venter samtidig på svar fra inkasso. Problemet er at inkassofirmaet som det er sendt videre til, er nøjagtig det samme, for adressen er præsis det samme :S

Kommentér på:
Slåskamp med Europark

Annonce