2.474 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

opvarmning af værksted opvarmning af værksted

Hej alle på MCG
Det er nu sådan, at mit lille værksted ikke er opvarmet i disse kolde måneder. Og tanken om at dækmaskine, afbalancerings-apparat og kompressor står i frostgrader piner mig. Så jeg kunne godt tænke mig, at høre nogle bud på billig varme, som heller ikke koster flere tusinde kroner at installere. Værkstedet er på ca. 20 Kvm. Det er isoleret med 145 mm i loftet og 100 mm i vægene. Det skal være frost sikkert - så en 8 til 10 grader konstant varme ville være dejligt.
På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opvarmning af værksted
  • #1   20. feb 2011 Det billigste vil nok være en olieradiator i dit tilfælde. Eller en varmepumpe, men den koster jo så en del mere i indkøb.

• #2   20. feb 2011 For nyligt var det samme emne oppe at vende. Søg lige i forum og du finder svar

• #3   20. feb 2011 drik nogle bejere og byg sådan en her http://www.youtube.com/watch?v=Jzxw1j-dzY4&feature=related

• #4   20. feb 2011 har en elvarmer med ventilator den er hurtig når der skal være varmt , koster ikke mange kr ,

• #5   20. feb 2011 Dovenskaben længe leve. PH du har ret. Har søgt og fandt ud af at gas og petroleum udleder en del vand og elektronik og fugt høre bare ikke sammen. El-varme giver en tør varme, men den er også dyr. Regnede lidt på det, og det kan da godt være mig, der er hel gal på den, men jeg for det til ca. 25 kr. i døgnet. (25x30 =)750 kr om måneden syntes jeg er dyrt. Varme pumper kender jeg ikke så meget til. Det kan være der er nogle her inde der kan forklare ideen bag sådan en. Kan se at man kan købe nogle billige nogen til ca 3000 - 3500 kr., men der er lidt blandet meninger om dem.

• #6   20. feb 2011 hvordan er du kommet frem til 25 kr ? den bruger jo ikke sin max kapacitet , til 8-12 grader

• #7   20. feb 2011 køb en varmepumpe vis det skal være en konstant temperatur.

• #8   20. feb 2011 Ja altså køre den 24 timer i døgnet skal du nok regne med det køre 60% af tiden. Dvs. den køre 14,4 timer i døgnet og det er nok en 1000 watt.
    14,4 * 1kw = 14,4 kw pr. dag * 2 kr. som 1 kw ca. koster. Så ca. 29 kr. om dagen koster den smiley hvis det altså er en 1kw radiator. Så 25 kr. om dagen er nok minimumsprisen for hvad man kan forvente.

• #9   20. feb 2011 ja tror nu ikke det er så meget men muligt , men det er heller ikke frosten der er problemet , det er fugt der gør skade .

• #10   20. feb 2011 Jeg er kølemontør, så kunne da godt sælge dig en god brugt varmepumpe til en yderst fin pris. Jeg har en brugt daikin inverter til at stå, pæn er den ikke mere, men er vel ligemeget til værksted ?

Problemet er så at få den monteret.... Jeg kan/vil pga af afstanden ikke. Medmindre du betaler bro, timeløn osv...

Køb ikke en billig pumpe fra harald-godt-nok, bauhaus, bilka eller andet da de simpelthen ikke kan leve op til vores klima. De lover en masse godt på papiret, men ak... Se evt. her: (link fjernet)

• #11   20. feb 2011 Ja fugten er en stor synder, men når kompressoren starter i minus 2 grader, så lyder den som om at jeg skulle have ventet til det blev lidt varmere.

• #12   20. feb 2011 Mbk : sendte dig lige en pb med et spørgsmål håber det er ok ,

• #13   20. feb 2011 MKB: tak for linket, lyder spænde med den brugte varmepumpe. Men lige til en start kunne det være rart at vide om sådan en som mig, med lidt teknisk snilde, selv kan sætte sådan en varmepumpe op!?

• #14   20. feb 2011 Man kan godt selv sætte en varmepumpe op.... Det er nu ikke raketvidenskab, men man skal nu altså bruge lidt specielt værktøj som et manometer, vakumpumpe og et kraveværktøj + vide hvad man står og laver.

En anden og IKKE tilrådelig måde ved montering er at montere rør og så "lufte" rør igennem med kølemiddlet og fjerne fugt på den måde.... Men absolut ikke tilrådeligt.

• #15   20. feb 2011 Lyder mere omstændigt en lige som så. Man kan jo ikke alt i verden, så det vil jeg nok overlade til folk med forstand på sådan noget. Hvad skulle sådan en brugt varmepumpe ellers koste? Bare af ren nysgerrighed.

• #16   20. feb 2011 HVIS du køber en varmepumpe (snyd med mærkningen eller ej) så check lige at den har "vinter indstilling". Den jeg har går kun ned til +17 grader, hvilket vil være lidt dyrt at varme dit værksted op til (når du ikke er der)

Der findes nogle til 8, 10 eller 12 grader

Hvor varmt er dit værksted uden varme? Du kunne jo sætte en olieradiator op til +5 grader, få fat i en affugter (700kr i harald-nyborg), den varmer jo ganske lidt, men fungere vidst først ved 15 grader, og så kunne du ellers bruge gas/petrolium til at komme fra 5 til 20 grader.

Affugteren bruger 260watt.

• #17   20. feb 2011 Har lige været ude på værkstedet og der siger temp. -5,5. Udenfor er der lige nu -7,3. Der har så heller ikke været varme på der ude siden i sidste uge. Har en varmeblæser, som helt fint varmer værkstedet op til +17 grader når jeg skal være der.
    Mange tak til alle for rådene.

• #18   21. feb 2011 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=152197

I denne tråd diskutterede vi det også!
    Jeg taler for en Sol ting, kombineret med en varmeblæser, når du skal arbejde der ude!

http://www.solarmagic.dk/priser/

HVIS bare den kan holde 5 grader, er du jo tilfreds.

• #19   21. feb 2011 Lav et hyggeligt lille bål midt på gulvet når du fryser :)gas..
    jeg hade en disel bacovarmer monteret på en gammel køler fra en lasbil og en 12 blæser til at blæse varmen væk fra køleren og ud i rummet virker fint og holder en konstant temperatur, som disel tank brugte jeg en 60 L dunk. den bruger ikke meget disel og Husk udstødningen fra bacovarmeren skal ledes uden for, så du ikke bliver kvalt.

Hilsen Kjeld

• #20   21. feb 2011 Jeg har et lille kalofærfyr jeg har lavet. Det opvarmer
    Mit værksted på ca 110 kvm, og Det køre i hele den kolde tid.
    Har kostet ca 1500 at lave.

Kommentér på:
opvarmning af værksted

Annonce