{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.402 visninger | Oprettet:

Stjålet .....måske ?? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG!
Har et spørgsmål, som jeg håber nogen af jer kan besvare.
Forhistorie:
Jeg har for år tilbage handlet et dyrt alustel af en dengang bekendt i god tro. Fik lavet et privat købsbevis, men desværre kun med vedkommendes navn på, pris og stelnummer. Ingen add eller andre person oplysninger.
Da jeg selv har købt et nyt stel, satte jeg jo det førnævnte stel til salg på DBA.dk . Har fundet en køber, men er nu selv i tvivl om, hvorvidt mit gamle stel er "lovligt" pga, da jeg kigger i bunden af stellet, ser jeg der er 2 stelnumre. og det ene ser meget hjemmelavet ud ;(. Fatter ikke hvorfor jeg ikke har set det dengang, men min hjerne må have været et andet sted = (DUM og NAIV) Det var sku ikke småpenge jeg gav for det ;( Men mit prb er nu at jeg jo egentlig ville gå med den potentielle køber ned på politi stationen, og få chekket stelnummeret, men hvad nu hvis stellet er stjålet, bliver jeg så sigtet for hæleri eller brugstyveri, eller konfiskerer de bare stellet ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stjålet .....måske ??
  • #1   4. mar 2011 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=157726

    han har lige prøvet det. prøv at hør ham hvad de sagde


  • #2   4. mar 2011 Nej du skal ringe til politiet og forklare sammenhængen , hvis det er stjålet kan det i tilfældet hvor forsikring har udbetalt erstatning forblive en sag imellem dig og forsikringsselskabet
    i tilfældet hvor der kun har været ansvarsdækning dvs.ingen udbetalt erstatning for den stjålne mc , er det imellem dig og ejeren


    har lige haft samme sag og ejeren blev ret glad for at vide hvad der var blevet af mcen , og han kan nu endda bygge sin mc op med en tysker - selvom det er ærgeligt må man se lidt lyst på sagerne
    men ring til politiet med begge stelnumre og spørg dem af


  • #3   4. mar 2011 Skal måske lige siges at det er et alm cykelstel. Men det er måske samme regler der gælder ?

  • #4   4. mar 2011 Så længe der er et stelnummer må det være samme fremgangsmåde smiley
    ring og spørg politierne


  • #5   4. mar 2011 Urbanviking: Man kan ikke bare ringe og få oplysningerne, de vil have man skal medbringe stellet og komme ned på stationen........Så kan de jo også sigte mig med det samme hvis det er stjålet ;( Prb er bare at jeg virkelig har handlet i god tro, en smule naivt set i bagklogskabens lys, men skal bare ikke ha en sigtelse på nakken, så vil jeg heller smide stellet af helvedes til ;(

  • #6   4. mar 2011 Da du har handlet i god tro osv. kan jeg ikke forestille mig at du bliver hængt ud i spørgsmål om hvor du har det fra osv. men er godt at have den private kvittering uanset
    Min stelsag som åbenbart ligger flere år tilbage 2005-06 er vel ikke usædvanligt man ikke lige står og husker navne , Jens , Jacob , men husker jeg fik en ordentlig dynge reservedele i bytte på noget andet ragelse , så slog mig aldrig at noget af det kunne være "varmt"
    Men vil man sælge noget videre er det nok bedst at have sit på det tørre , ellers er du bare endnu en hæler og bliver så hængt på sagen senere .


  • #7   4. mar 2011 Jeg har gjort nøjagtigt som jeg beskriver så¨sent som i dag , findes der en tidligere ejer som er blevet frarøvet sit kæreste eje (cykel;)
    i mit tilfælde fik jeg både tidligere reg.nr. , forsikringens tlf.nr. og tidligere ejers nummer ....så kunne jeg da selv ringe og spørge om han ikke lige ville sende papirerne til mig , det ville jo være tosset og betydeligt dyrere for mig at sende et stel smiley smiley


  • #8   4. mar 2011 Nej , de skyder hverken dig eller din kammerat og slet ikke pr.telefon

    hvad er det for en verden vi lever i ?
    hvis du henvender dig til politiet og fortæller din historie , tror du tyven ville gå til politiet ?
    tror du de regner med tyven går til politiet , NEJ , tværtimod ryger deres opklaringsprocent måske i den rigtige retning ..JA !
    og du står ikke med et ubrugeligt stel som du kyler i den lokale å


  • #9   4. mar 2011 Urbanviking: Samme her, mit køb af stellet ligger helt tilbage til 04. Har hans fulde navn, og kendte ham igennem en ven. Snakker desværre ikke med nogen af dem den dag idag, og kan ikke finde nogen af dem på facebook..desværre grrr ;( !
    Med hensyn til det med forsikringen. Så ser jeg et erstatningkrav værende ligeså slemt, ikke nok med at jeg har betalt 3500 for stellet, til en måske fupmager, så kan jeg få lov at betale fuld pris for dækning af udbetaling til forsikringselskabet oveni, for et stel som er 8 år gammel og ville give mig en sølle indtjening på 700 kr i brugtværdi 0o_ . Begynder at se dette som en loose loose situation


  • #10   4. mar 2011 Nej , det er ikke en looser situation , læs nu hvad jeg skriver og dette er en motorcykel til dengang 80.000 kroner som er dukket op igen
    og bliver hverken sigtet eller forlangt betaling for noget af det mistede og det endda uden nogen form for dokumentation !


  • #11   4. mar 2011 Det er da ikke op til dig at finde personer du kendte i 2004 vel , nu gør du din pligt og så kan du ikke gøre mere som almindelig dansk borger vel ...

    og smider du stellet væk uden at finde ud af det ene eller andet , er du ikke bedre end tyven smiley


  • #12   4. mar 2011 Det kan da også ske der intet er med stellet og det er ganske lovligt , kan bare overhovedet ikke se problemet , andet end det dilemma du skaber ved at tænke på sibirien om vinteren , håndjern og jernlænke med stor sort støbejernskugle
    tag en indånding og ring da til dem og fortæl historien , det er da ikke noget at tude over


  • #13   4. mar 2011 Haha tuder sku ikke smiley
    Men kan være du har ret, måske man skulle prøve og ringe og gå i dialog med dem !


  • #14   4. mar 2011 Jeg ved jeg har ret smiley
    metoden er gennemtestet og jeg sad ikke her hvis jeg var sigtet og låst inde smiley


  • Tanja c
    Tanja c Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   5. mar 2011 Du kan blive sigtet for hæleri, ligemeget om du var klar over det var stjålet eller ej.. Der er sat hårdt ind mod at stoppe hæleri og både bøde og hæftestraf,, er sat betydeligt op.

    Om du så afleverer det eller ej, har du indkøbt noget der er stjålet. I politiets og forsikringsselkabets øjne, er du så årsagen, til at det kan betale sig at stjæle.

    Du kan være heldig at klare frisag og der ikke sker mere, men du kan også være uheldig at blive sigtet.. Det koster en bøde på 10.000 + værdien på varen og op til 1 års fængsel.

    HAr selv lige haft besøg af politiet, på grund af en radio jeg havde til salg. Der var en der havde fået sådan en stjålet, så han meldte at´den jeg havde, måske var hans. Det betød de dukkede op på både min bopæl og i min forretning, for at tjekke nummeret på den.

    Det allerbedste du kan gøre, er at ringe til dem. Så fortæller du at du er blevet tilbudt det her stel, med det og det nummer og om de gider undersøge om det er stjålet. Spørger de dig om hvem der vil sælge det til dig, siger du bare, at du ikke kender personen.


  • #16   5. mar 2011 Tanja
    Nu sigter de ikke hvem som helst vel , at der er en der melder dig er bare dit uheld
    Hvis du ellers læser hele min histori igennem , som sagt så ringer tyvene vel næppe selv til politiet for at opklare en evt.sag

    Hæleri bliver du lige præcist sigtet for hvis du ikke selv gør lidt benarbejde


  • #17   5. mar 2011 Har lige talt med politiet , og der er ingen sag på stelnummeret - så du kan handle med stellet uden at få det dårligt
    og det kræver sgu bare en opringning

    folk har det med at male fanden på væggen , hvis i selv løfter røret og ringer er det sgu ikke så vanskeligt


Kommentér på:
Stjålet .....måske ??

Annonce