Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  miste kørekort på 30 knallert
  • #1   4. apr 2011 i sprit kan man vist godt

• #2   4. apr 2011 Niks

• #3   4. apr 2011 Negativt. Det kræver ikke kørekort, at køre en 30´er knallert.

• #4   4. apr 2011 man kan ikke miste sit kørekort på et køretøj som ikke kræver kørekort.

• #5   4. apr 2011 Man kan miste sit kørekort på en cykel.

• #6   4. apr 2011 Men det giver ikke frit spil, for at køre spiritus påvirket!! smiley

• #7   4. apr 2011 Jeg tror ikke det sker jævnligt, men du kan i princippet miste dine kørekort på en trædecykel!!!!

Der er noget med, at man som udgangspunkt skal være ædruelig - det udlægges sådan, at hvis du gentagne gange volder problemer forårsaget af alkoholforbrug i trafikken, KAN man fradømme dig retten til at føre motorkøretøj!

Uden at kende praksis, vil jeg tro, at din risiko er større hvis du pågribes fuld på knallert end på en trædecykel.

• #8   4. apr 2011 Tillod mig at google i 30 sekunder, for at hjælpe dig!

Så er der svar fra Politiet:

I e-mail modtaget den 28. juli 2008 hos Rigspolitiet, Nationalt Færdselscenter, forespørger De om spirituskørsel på knallert.

Det er Rigspolitiets opfattelse, at straffen for denne kørsel er 1. gang = 2000 kr., 2. gang = 4000 kr. og 3. gang = 10 dages fængsel. Bemærk at det gælder lille knallert og ikke stor knallert. Man mister ikke almindeligvis kørekortet til motorkøretøj.

Rigspolitiet skal afslutningsvis bemærke, at den endelige fortolkning af spørgsmålet i sidste instans henhører under domstolene.

De er velkommen til telefonisk ma-to kl. 1000-1500, at kontakte undertegnede for en uddybning af emnet.

Eventuel tilbagesvar kan ikke ske til denne mail-adresse, men til adressen: rpchi@politi.dk

Venlig hilsen

Finn Andreasen
    politiassistent
    Rigspolitiet
    Nationalt Færdselscenter
    Ellebjergvej 52, 2.
    2450 København SV
    tlf. 4515-3081

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=109500

• #9   4. apr 2011 Citat fra Jespers tråd:

"Man mister ikke almindeligvis kørekortet til motorkøretøj." bemærk ordet "almindeligvis" - heri ligger implecit, at der findes noget man ikke betragter som "almindeligvis" - der findes - såvidt jeg husker - enkelte tilfælde, hvor cyklende trafikanter har mistet retten til at føre motorkøretøj. Men.... det sker ikke uden videre:-)

• #10   4. apr 2011 Knud (Ølstykke) J

er det ikke den såkaldte ribe model du tænker på?
    mener det var en alkoholikere som viste sig aldrig at kunne være ædru, hvorefter man så fratog ham hans kørekort.
    jeg kan ikke engang huske om at han blev taget i at køre, men mener faktisk ikke engang det var tilfældet...

• #11   4. apr 2011 Hvis du mister kørekortet som cyklist, så skyldes det ikke en cykeltur under indflydelse af alkohol, men mere, at politiet skønner, at du har en livsførelse, der indebærer at du ALTID ligger så meget i sprit, at du burde ligge i et glas på et laboratorium.

• #12   4. apr 2011 Alf:

det kan sagtens være tilfældet. Det er så gammel en sag, at den allerede blev citeret i 1975, da jeg fik mit første kørekort - og det har netop noget med begrebet 2Ædruelighed" at gøre.

Men det eneste jeg siger er jo også, at det ER muligt:-)

• #13   4. apr 2011 Havde denne samtale med en gammel skolekammerats far, som var et eller andet højt i rigspolitiets færdselsafdeling. Og han sagde at hvis man gør sig uheldigt bemærket 3 gange på cykel eller knallert, så vil de anlægge sag om at du ikke er normalt ædruelig, og forsøge at inddrage kørekort.

• #14   4. apr 2011 tak for alle svarene, har lige snakket med en kørelære og han siger at som det er nu kan man ikke miste sit kørekort på en 30 knallert.
    Men der er lovforslag om at få strammet op så samme regler gælder som ved en 45 scooter.

• #15   4. apr 2011 HeHe - det er sgu da interessant, at en kørelærer siger en ting og ordensmagten noget andet:-)

Kommentér på:
miste kørekort på 30 knallert

Annonce