{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

sammenlægning af lån {{forumTopicSubject}}

hej jeg har to mindre forbrugs lån på i alt 100.000 ...jeg har en god hyre på en bore platform og betaler altid mine ting til tiden ,,,har et hus der er vuderet 200.000 over hvad jeg skylder på det ..er gift ....trods alt det stiller banken sig på bagbenene nå jeg vil ha det to små lån lagt ind under et andet lån...kan det virklig passe at de skal være så yunge at danse med....har tængt meget over at skifte bank.....men hvad mener i....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sammenlægning af lån
  • #1   14. apr 2011 tunge at danse med

• #2   14. apr 2011 Der er mange faktorer der spiller ind i den slags, rådighedsbeløb, forbrug og lignende.

Men det er da altid en god ide at lade en anden bank tage et kig på det.

Har du huslån i banken også ?

• #3   14. apr 2011 Hvis du har en "god historie" med bankvæsnet burde det ikke volde problemer.... Med en god hyre kan du jo også bare skynde dig at få betalt gælden, så har renterne ikke så meget at sige... Og det er vel renterne der er problemet siden du vil lave om...

• #4   14. apr 2011 De er generelt tunge at danse med i øjeblikket..

Har selv haft store problemer med Nordea, ville låne små 10.000 som jeg faktisk havde betalt mere af på mit lån.. men nej, så kunne jeg ikke..

Efter lidt snak med dk bank, så skiftede jeg, endte med at mit lejlighedslån skulle jeg betale 1 år mindre i dk bank pga renterne var mindre.. samme med bil og mc..
    Så har skiftet smiley

• #5   14. apr 2011 Prøv da en anden bank.. (Eller skift spenderen ud). c",)

• #6   14. apr 2011 Jeg ville tage mine papir med over til en anden bank for at lade dem give en vurdering af tingene. Kan de få tingene til at hænge sammen uden problemer, jamen så er den potte ude. Skift bank.

• #7   14. apr 2011 De store banker er oftest svære at danske med. Hvis ikke de falder over deres egne ben så skal de sgu nok få sparket benene væk under dig smiley

Har haft lokal Sparekasse hele livet og har det stadig selvom jeg er flyttet væk fra hjemstavnen... Der er aldrig problemer med noget. Det er selvfølgelig svært at få et livslangt forhold til en bank du lige har skiftet til smiley

• #8   14. apr 2011 Bankerne kan ikke lide du har forbrugslån.. De vil have du spørger dem først, og derefter vælger at følge deres rådgivning (hvis de siger nej, er der som regel i dag en god grund til det)

Men tag en snak med et andet pengeinstitut.. de er ikke loyale over for dig, så hvorfor skulle du være det over for dem.

• #9   14. apr 2011 Nu kender vi ikke din store bank, men har set aktiekursen på bl.a. maxbank ikke se for godt ud, så de har meget svært ved at låne penge ud. Deres aktiekurs er faldet fra ca.540 (årsskiftet 2007-08) til i dag 18. Der ud over har de nogle forpligtigelser til en hvis indtjening, så de er meget påpasselige.

Kan du ikke overføre ekstra penge til dit forbrugslån, den mulighed findes hos nogen. Det har den fordel at en kedelig måned (f.eks december) kan du jo bare lade være med at overføre, og nøjes med at indbetale dit normale beløb og i gode måneder med overarbejde eller få udgifter kan du overføre ekstra. De ekstra penge du indbetaler der SPARE du jo rente og rentes rente, fordi dit restbeløb bliver mindre.

Hos ekspresbank tager det 144 mdr (12 år) og 1461kr pr md med 100.000kr (dårligst tænkte eksempel). Hvis du i stedet indbetaler 1700kr, så ryger du ned på 103md (8,58år) for sølle 239kr ekstra pr måned.

Ved godt det er en lorteløsning, men hvis du ikke kan få lånet et andet sted, så er det da en mulighed.

Hvis dine to lån er to forskellige steder så er det jo at kaste flest penge efter det med den højeste rente og beholde det andet som det er. Så spare du flest penge, men selvfølgelig ikke lige så mange som hvis du kunne få overtalt en bank

• #10   14. apr 2011 Nu arbejder jeg til daglig i et lokalt pengeinstitut, og vores problem er at vi ikke kan låne nok penge ud. Vi har dobbelt så meget indlån som udlån.

NU ved jeg jo ikke hvilke type forbrugslån du har, men hvis det er forbrugslån optaget til køb af møbler, nyt tv eller andet og du betaler 20% i rente på dem, så sender det et dårligt signal til din bank. For hvorfor har du ikke forespurgt dem om disse lån inden du optog dem? Det skulle jo ikke være noget problem når du skriver du ALTID har overholdt dine aftaler.

Bankmarkedet er i øjeblikket sådan, at de gode fornuftige kunder stadig kan låne de penge de har brug for. Der er ikke strammet op den vej rundt. Det er det indtryk jeg har, og også har hørt fra andre pengeinstitutter.

Men hvis din nuværende bank er svære at danse med, så hør ad hos en anden bank. Der er jo frit bankvalg.

God fornøjelse.

Casper L: Jeg ved ikke hvor meget relevans dit indlæg har mht. det spørgsmål Dan kommer med!

• #11   14. apr 2011 Dan:
    Nu fortæller du ikke noget om hvor meget dit hus er belånt, men meget mere end max 80 % af handelsværdien, kommer du nok ikke til at få lov til.

Da jeg købte mit første hus fortalte en rådgiver mig, at en tommelfinger sagde, at man ikke umiddelbart får lov at låne mere end, at husstandsindkomsten totalt set udgør mindst 40% af husstandens samlede gæld - alt iberegnet.

Eksempel: Hvis jeres samlede husstandsindkomst er 650.000,- om året, vil jeres samlede lån kunne udgøre max 1.625.000,-

Eksempel: Hvis dit hus har en handelsværdi på 1.000.000,- vil du max kunne belåne op til 800.000,- i realkredit-institut.

Hvis det sådan du finder din friværdi på 200.000,- er dit hus allerede max belånt.

Om disse tommelfingerregler er up to date, er så ikke sikkert, men det kan "Smed !" sikkert fortælle noget om...

• #12   14. apr 2011 Hvis banken IKKE kan se det smarte i at du får et lån mere hos dem og bringer dine samlede udgifter ned, så skift bank!
    Min bank er blevet overtaget af en færøsk bank, og hvis der er nogen der er dårlige til økonomi er det færinger, jeg overvejer kraftigt at skifte bank da servicen er blevet voldsomt forringet, EEEN kasse i en by med over 60.000 indbyggere, det er under lavmål!

• #13   14. apr 2011 Dan G: Tror problemet er at du betragter bankerne som en service for dig og ikke som en virksomhed. Nu ved jeg ikke hvad du betaler i rente og afdrag på de forskellige lån, men jeg går ud fra at din nye ordning ikke er i bankens interesse:

pga langsommere tilbagebetaling eller du ville betale mindre i rente pga sammenlægningen.

Du har selv indgået aftaler i sin tid, de har ikke pligt til at ændre en "skid". Men ja skift bank hvis du ikke er tilfreds eller skift ihvertfald "banksælger"(bankrådgiver).

• #14   14. apr 2011 Dan (Kapow): Så vil jeg sige dine tommelfingerregler er ikke korrekte:-) Der hvor jeg arbejder, og de andre steder jeg har kontakt til er grænserne følgende: Ens gældsfaktor må helst ikke overstige 3,5. Det vil sige husstandens samlede gæld ikke må overstige husstandens samlede indtægter x 3.5. Et regneeksempel kan være, at i tjener kr. 600.000,00 i alt, så må jeres samlede gæld ikke overstige kr. 2.100.000,00. Denne gældsfaktor er kun gældende såfremt man ejer fast ejendom (ikke andelsbolig). Noget andet der også skal tages hensyn til er familiens rådighedsbeløb, og der kører forskellige pengeinstitutter med forskellige krav. Hos os er kravet for 2 samlevende et rådighedsbeløb på kr. 8000 pr. md. Herudover kommer kr. 1500 pr. barn. Rådighedsbeløb vil sige til opsparing, ferier, mad, tøj, sjov mm.

Jeg håber det kan bruges, ellers smid mig gerne en PM.

• #15   14. apr 2011 Tak for rettelsen smed smiley

Men nu er det jo også mange år siden jeg købte mit første hus. Jeg kan da fortælle at mit kreditforeningslån var et 30 års annuitetslån med en rente på 17% pa.

Men da huspriser jo er røget meget i vejret, og renten er blevet billigere osv, har man nok rettet forholdet til en faktor 3,5.

Dog vil jeg sige at rådighedsbeløbet er som det altid har været helt hen i vejret...

Min kæreste og jeg har 6 børn (3 hver) men de er dog blevet store nu.
    Da de alle boede hos os for 3 år siden, burde vi så have haft 17000 til rådighed om måneden....
    Vi har aldrig haft mere end 10k, og har aldrig manglet penge, selvom vi har hus, 2 biler og 2 motorcykler...

Vores husholdningsbudget har altid kunnet holdes på absolut max 5000 pr. md. Så skulle vi have brugt 12k om måneden på benzin, smøger og tøj, samt opsparing til ferie og gaver.... Ikke da på vilkår!

Men på den anden side, så er det jo - better safe than sorry...

• #16   14. apr 2011 takker alle for de gode input og nu vil jeg lige ligge lidt fakta som i efterspørger...jeg har en nedlagt ejendom med lidt jord til ejendommen er vudertet til 1,2 mil jeg skylder 650 tusind på kredit lånet og 300 på et boliglån altså 950..har ikke så meget andet en de to forbrugslån og et lille billån til 60.000....kan ikke helt se hvorfor NODEA er så fucking svære at ha med at gøre men pakker mine papire og så går jeg sku fra bank til bank intil jeg får det bedste tilbud..skal lige siges at jeg tjener en halv mil per år men min kone er arbejdsløs,,,,,

• #17   14. apr 2011 Min erfaring er at banker altid har været lidt skeptiske når de skal overtage den slags lån. De har jo i virkeligheden god grund til at undre sig over hvorfor du ikke bare har gået til dem i første omgang, hvilket i 99% af alle tilfælde havde været billigere.

• #18   14. apr 2011 dan G: Ved ikke om Nordea er så meget tungere at danse med end de andre banker i landet. Som andre har skrevet. Hvis bankerne siger nej til at låne dig penge er der måske en årsag til det. Husk ved et afslag, har du altid ret til at få en forklaring på hvorfor. Og den forklaring skal ikke bare være "fordi du ikke kan". Den skal være begrundet.
    Det der kan være udfordringen er at din kone desværre er arbejdsløs.

• #19   14. apr 2011 Skal måske tilføjes at jeg selv er rådgiver i en bank og bankerne tænker som regel, at hvis du én gang har optaget et forbrugslån uden om banken, så kan du meget hurtigt gøre det igen, hvilket så vil forværre situationen endnu mere og banken derved kan risikere at lide et tab på udlånet til deg.

• #20   15. apr 2011 Vi skiftede jo så fra Nordea til Diba Bank, sammen med en del medlemmer af vores familie. Og efter at have været i banken i 4 år, og efter resten af familien er flygtet skrigende væk, kan jeg kun sige... ALDRIG en lille bank mere!!

Kort fortalt er man slet ikke i tvivl om at banken er interesseret i at tjene penge, for vores omkostninger er nok steget til det dobbelte i gebyrer og pjat og papir - og generelt virker Diba enormt griske.

F.eks kan man blive noget pluskunde af en art, hvis man lægger alle forretningerne hos dem, og køber 10 aktier pr. snude i husstanden. men nu hvor aktierne er billige, og vi gerne vil købe nogle for at spare penge på gebyrene, er vi pludseligt blevet nægtet at købe aktier - det kunne ikke lade gøre. Desværre for vores rådgiver, vil min svigerfar (som er en af dem som flygtede skrigende væk), overdrage sine til os, og så er de simpelthen TVUNGET til at gøre os til pluskunder, hvis de ihvertfald vil overholde deres egne kunderegler... men det gør de nok ikke - de har ihvertfald ikke overholdt nogle andre aftaler!! *suk*

Så ALDRIG mere en lille bank for vores vedkommende!! smiley

• #21   15. apr 2011 Eddie ¤: Dit eksempel er endnu et bevis på at de små banker ikke er så billige som de gerne vil gøre sig selv til. Der er lavet indtil flere opgørelser, som faktisk viser at småbankerne er blandt de dyreste overhovedet. Derudover viser disse undersøgelser også at Jyske Bank, som ellers reklamere med deres billige lån og andre ting, også er blandt de dyreste.
    De billigste over et helt livsforløb er faktisk de to største banker, nemlig Danske Bank og Nordea. Tænk lige over det én gang til, når I skal vælge ny bank.

• #22   15. apr 2011 Har selv fået afvist et lån, og bankrådgivere bad mig ringe. Imponerende nok gav han sig god tid til at forklare hvorfor og hvordan, også selv om det var penge ud af deres lomme.

Det var gode råd han kom med, må jeg hellere lige indskyde

• #23   15. apr 2011 Christian: Jeg vil meget gerne se noget dokumentation for den undersøgelse du nævner. Den eneste undersøgelse jeg kan erindre er den hvor Danske Bank SELV mente de var danmarks 3. billigste pengeinstitut, men da man løb tallene igennem, havde de vist snakket lidt over evne............De lå i den ringeste halvdel. Arbejder du selv i Danske eller NOrdea?:-)

• #24   15. apr 2011 Magasinet TÆNK penge har lavet denne undersøgelse. Den er 100% uvildig

• #25   15. apr 2011 Mener det er 3 gange at Nordea og Danske Bank har fået samme topplacering

• #26   15. apr 2011 Er selv kunde hos Vestjydskbank er aldrig blevet nægtet og låne penge, samtidig med at jeg synes jeg får det til "rimelig" penge.. Men nu er det meste af familien også i samme filial.

Kommentér på:
sammenlægning af lån

Annonce