{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Videokamera {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley

Jeg er blevet sat på opgave af de gamle til at undersøge, om det kan betale sig at indkøbe et videokamera til omkring de 1000 ,- og i så fald, hvilket?

Der er tale om en fødselsdagsgave til min lillebror (de 14 år, hvis jeg husker rigtigt :-)) og derfor er kravene nok ikke så voldsom høje.
Videokameraet skal forhåbentlig kunne erstatte de afsindig dårlige videooptagelser en ældre telefon er i stand til at formidle.

Hovedsageligt kunne jeg forestille mig, at det skulle bruges til at optage kammeraterne og ham selv, når de er i skatepark og lignende steder, eller ved motocross aktiviteter.

Kan I give en hjælpende hånd?

- Casper T.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Videokamera
  • #1   26. apr 2011 Sådan et her... Ville helt sikkert falde i god jord... c",)

(link fjernet)

• #2   26. apr 2011 glem alt om det "gamle" gopro hero cam der bliver linket til. køb HD versionen.. !!!!

• #3   26. apr 2011 men 1000 kroner kommer du desværre ikke ret langt med.

mit forslag ville være at tilbyde ham de 1000 som et supplement til køb af et ordentligt cam. så må han spæde resten i selv

• #4   26. apr 2011 mm det skal bruges som PoV cam, og ellers gerne må bruges som handcam, når din lillebror er ude og skate, så er denne model her et fint alternativ til de traditionelle cams der er derude.

(link fjernet)

Til de penge som den fået til så synes jeg kvaliteten er ok. Husk på. knejten er kun 14 år smiley

vado cam test
    http://www.youtube.com/watch?v=AZqznWNsVVA

• #5   26. apr 2011 stavefejl samt tastefejl er gratis smiley

• #6   27. apr 2011 Toshiba har jeg selv lige købt,Camileo X100, Youtube Direct button, 16 MP billeder osv. Det er til hånd eller stativ, ikke hjelm!
    Set til 1400,- på nettet!
    Evt kan jeg skaffe et!

• #7   27. apr 2011 Nej de 1000 kr er ikke forfærdelig meget i den verden vi lever i, men en 14-årig skifter jo hobby som vi andre skifter strømper.
    Derfor ville det i mine øjne være lidt tosset at ofre store summer på et kamera, hvis det efter et par måneder bliver lagt på hylden igen fordi han vil prøve noget andet.

Men jeg siger indtil videre mange tak for jeres forslag. Får lige kigget dem nærmere når jeg kommer hjem fra skolen af smiley

Vi havde godt tænkt over sådan et helmet cam, men tror nærmere at et almindelige håndholdt vil gøre sig bedre anvendelig i flere situationer smiley

• #8   27. apr 2011 Næmli!!!

• #9   27. apr 2011 Jeg har netop fremlagt forslagene til de gamle, og umiddelbart hælder de mest til en "håndholdt" model, hvor der er et greb på, således han ikke ender med at tabe det.
    Altså et ligesom: SONY CAMCORDER DCR-SX15
    http://fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=2900124410

@ Allan R
    Det skulle vel ikke være dette kamera, du henviser til:
    http://www.pricerunner.dk/pl/8-2551284/Videokameraer/Toshiba-Camileo-X100-Sammenlign-Priser
    I så fald er det muligt at få til selvsamme pris hos ComputerSalg som det ovenlinkede Sony kamera.

• #10   27. apr 2011 Det er da usandsynligt billigt, de 1300 tror jeg på men de 769 lyder for godt til at være sandt!
    Jo det er det, virker kanon, har kun haft det en uge til kr 1000

• #11   27. apr 2011 Ja de godt 800 ,- er vist en and. Ville være usandsynligt, at de er i stand til at sælge det, til et pris så langt under konkurrenterne. Ikke noget jeg ville satse på, hvis det endelig var smiley

• #12   28. apr 2011 Aldi kører somme tider tilbud på et digitalt videokamera i HD. Mener det koster 7-800 kroner, når det er på bud. Mener IKKE at det er et Medion! Det er selvfølgelig ikke lige så godt som fx GoPro HD, men med fin skærm og ganske udmærkede optagelser! Måske det var noget?

• #13   29. apr 2011 Allan
    Jeg vil da lige se undersøge om vi får reklamer fra Aldi og se hvad det er for noget.
    Jeg siger tak smiley

• #14   29. apr 2011 Husk lige Toshibaen er også HD og med helt op til 16 MP, fåes nok ikke billigere til den pris/kvalitet!

• #15   29. apr 2011 Opløsning siger ikke forfærdelig meget om kvaliteten derpå. Det drejer sig nærmere om sensoren og softwaren i maskineriet smiley
    Men ja, den er skam i tankerne.

• #16   29. apr 2011 Full HD!

• #17   1. maj 2011 Som en lille opfølgning, er det linkede Sony DCR-SX15 blevet indkøbt.
    Nu fylder han først på torsdag, så kan ikke lige sige noget om tilfredsheden endnu og heller ikke om billedkvaliteten. Men det ser nu da lovende ud.
    Størrelsen på kameraer er sandelig forandret gennem de seneste år - sidst jeg stod med et analogt kamera, fyldte det jo næsten det dobbelte af det her smiley

Men men men. Der var jo ikke kort med.
    På hjemmesiden står:
    Optagelsesmedie:
    Memory Stick PRO Duo™/High Speed/Mark II, Memory Stick PRO-HG Duo™, SD/SDHC-hukommelseskort (Klasse 2 eller højere)

Filmkvalitet
    HQ (9 Mbps)/SP (6 Mbps)/LP (3 Mbps)

Det vil jo så sige, at det skal være et Class 10 kort, der skal i den - eller hvad?
    For af hvad jeg kan finde, så er der også Class 2 kort, der pludselig har fået en multiplikationsfaktor og kan dermed overføre med op mod 40 mb/s, til trods for at Class 2 er 2 mb??
    Ja jeg er lettere forvirret.

• #18   1. maj 2011 Men der er vel indbygget Harddisk, min er 4 GB, så kan han jo selv finde ud af det med kortet senere! (ca 45 min optagelse)
    På mit kan kortet sættes i og tages ud uden at man skal ind i selve kameraet som på et kamera, tror jeg også man kan på det Sony!

• #19   1. maj 2011 Tvivler kraftigt på der er indbygget harddisk i kameraet, for der står ikke noget om det på deres hjemmeside - og hvis det var der, skulle de vel hellere end gerne informere om det.

http://www.sony.dk/product/sdh-standard-definition-on-memory-stick/dcr-sx15e#pageType=TechnicalSpecs

• #20   1. maj 2011 Så skulle du jo ha købt et som mit smiley

Har dit også ONE TOUCH upload til Youtube?

• #21   1. maj 2011 Det er skam ikke mit - Det er en gave til min lillebror fra de gamle smiley Jeg er blot "mellemmand" mellem dem og foraet her.

Der er vel noget mindende om det.
    "Hurtig og nem upload til internet - Brugervenlig PMB-software til håndtering af dine videoer og fotos samt enkle uploads til websteder som YouTube"

Men det virker jo ikke, uden at have et kort i... smiley

• #22   1. maj 2011 Den kameratype du har fundet har ikke indbygget memory. Og i så fald at den har, så er det ikke noget værd og snakke om.

Mht class 2/4/6/10 etc. Så bare gå ind i din nærmeste radio/tv junkie, og køb det kort han har. Det med en højere overførsels hastighed er selvfølgelig rart. Men er det også nødvendigt til en 14 årig gut.? smiley

De mest standart kort du finder i handle i butikker er class 6.. Burde være rigeligt, og så vælter sådan et 8/16gb kort ikke økonomien.

• #23   1. maj 2011 Kan skam godt følge dig. Han har trods alt aldrig stået med andet end en slatten mobiltelefon og optaget med førhen, så det er en helt ny verden.
    Men derfor skulle kortet jo helst heller ikke sætte sine begrænsninger ved ikke at kunne filme i "high quality", hvor den napper 9 mb/s.
    Men ja, der er absolut heller ingen grund til at skyde plovmand afsted efter et kort, hvis ikke det er nødvendigt smiley

Angående størrelsen - mon ikke et 8 gb vil være nok til at starte ud med?

• #24   1. maj 2011 Som sagt 4GB er 45 min og ca 1.000 billeder i medium kvalitet, hvis det også kan lave still billeder, kan mit også!
    Fordelen ved at ha indbygget HD er at du stadig kan filme når du har kortet i en PC, ikke nødvendigt med 2 kort!

• #25   1. maj 2011 Kunne forestille mig at de 45 minutter ikke helt er nok, når de fiser afsted en halv dag på en rampe. Så en større kapacitet ville formentlig ikke skade.
    Nok et 8 gb kort, jeg skal have fat i til ham så.

Går ud fra det kan lave stilbilleder, andet ville næsten være mærkeligt smiley
    Der står ihvertfald noget med "stilbilledoptagelse" på deres side.

Kommentér på:
Videokamera

Annonce