710 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Win 7 ? Win 7 ?

Har en nyere PC med Win 7 på og bruger WIE og Win Live mail

Alt intern virker 100 % men lige så snart jeg skal på nettet kører det af helvede til , men kun nogen gange , når der er flere sider åben , siden kan ikke vises , og så fryser siden , jeg har lavet div hastighedstest og den viser fint 20/ 2 som også er den hastighed jeg betaler for , men lidt træls at skal lukke alt ned og starte igen , for at se nu kører den fint ?
Nogen der kan sige noget ud fra de oplysninger , eller hvad jeg ska gøre / teste
Kan man evtl nøjes med at geninstalere Explore og livemail , for at se om det er der der ligger en klump og stopper min PC
Jeg bruger AVG antivirus , som siger alt er ok , og alle test der er indbygget i win 7 siger også Ok

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring i vores butik 800 kr.
  • Kan du skifte en vandhane? 1.000 kr.
  • Maling af brændt hele vejen rundt om huset. Ca. 50- 60 meter 1.000 kr.
  • Møbelsamling 1.249 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hjælp til enhætte 1.249 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Win 7 ?
  • #1   7. maj 2011 Du kunne prøve at installere google chrome, jeg synes den kører langt bedre en IE

• #2   7. maj 2011 Eller Firefox

• #4   7. maj 2011 Vedr forbrug

der er 4 gh på og den står til at bruge 25-35 % hele tiden

CPU er en 4 core et eller andet HP og den står mellem 2-15 % hele tiden

Så jeg tror det er noget extern , der konflikter

PCen bruges ikke til spil

Min anden PC laver ikke de nummer som kører over samme router og modem

Jeg vil gerne forsætte med IE

Og derfor spøger jeg kan man afindstalere den og lægge den ind igen , er slet ikke nørd hvad det angår , men bare alm bruger

Er lidt træt af at skulle lave en format C : smiley

• #5   7. maj 2011 Føler du, at du har problemer med og læse sider ind??? I så fald så kunne du rette dit problem mod din router også.

• #6   7. maj 2011 Ja jeg ville også kigge på routeren, eller måske prøve en anden DNS server.
    efter jeg har skiftet fra TDC til Fullrate, så oplever jeg også oftere "siden kan ikke vises" så har lidt lyst til at skifte tilbage til TDC.
    Men prøv at resette din router kan være det hjælper en tur.

• #9   7. maj 2011 Hehe

Tænkte sku nok i begyndte på det sorte snak DNS server

I kan sku lige så godt skrive en opskrift på sovs smiley

• #10   7. maj 2011 Lige dét er ikke så slemt at forstå.

En DNS-server er den server som har en laaang liste over navne og IP-adresser. Hvis du f.eks. skriver " www.motorcykelgalleri.dk", så spørger din computer DNS-serveren om hvilken adresse det domæne ligger på. Den fortæller så din computer at den har adressen 83.221.150.171. Først derefter opretter computeren forbindelse til dén IP, og modtager hjemmesiden fra Invio's server. Det svarer i virkeligheden til at du ringer til nummeroplysningen og siger "jeg vil gerne ringe til politiet i Aalborg " og de kan så fortælle dig at de har nummeret 9630 1448. DNS-serveren svarer til "nummerdamen" smiley

Lidt mere relevant til problemet: Hvis ud vil prøve at ændre DNS serveren højreklikker du på det lille ikon med computerskærmen og netstikket nede i højre hjørne og trykker på "Åben netværk og delingscenter". I vinduet der kommer op har du tre valgmuligheder helt ovre til venstre, der trykker du på "Rediger indstillinger for netværkskort" Så tager du den som formodentligt hedder "Lokal forbindelse" og højreklikker på den; vælg "Egenskaber". I det nye vindue der nu kommer op flytter du markøren i boksen ned på "TCP/IPv4 ....", tryk derefter på egenskaber. Nu kommer endnu et vindue op! (Hold fast, du er der næsten smiley )

Nederst i det nye vindue flytter du "bollen" til "Brug følgende DNS-serveradresse". I de to felter skriver du så de to numre Philip skrev, eller du kan skrive:

208.67.222.222 og 208.67.220.220

Så trykker du OK i det ene vindue, og Luk i det andet. Så må du se om det gør en forskel, ellers må du jo skrive igen smiley

• #11   7. maj 2011 Jeg har skiftet port i Routeren og nulstillet /slukket for modem og router , det lader lige nu til at det kører , men lad os nu se , men håber det bare er det

Kommentér på:
Win 7 ?

Annonce