{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Finansering og forsikrings spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Jeg har kigget på en Yamaha R6 som sælger har fået finanseret og jeg kunne godt tænke mig at hører om folks erfaringer med finansering af mc. Kan man godt overtage gælden fra en anden? Kan ikke finde noget på deres hjemmeside nemlig. Er der nogen der har erfaring med nordea finans så må i også godt skrive lidt om dem.


Så kommer spørgsmålet om forsikring og ja jeg har søgt herinde og fundet nogen selvskaber jeg skal have ringet til. Jeg har allerede ringet til en stor håndfuld men de er ikke rigtig til at snakke med når man skal have kasko og man er ung (Snart 23)
Er der en der kender et selvskab der er til at tale med. Jeg skal have indbo og ulykke hos dem os, så bliver det lidt billigere jo.

Jeg har haft bil i 4 år og har 3 skadefrie år.

Håber der er nogen der kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Finansering og forsikrings spørgsmål.
  • #1   19. maj 2011 R6 ... en R model= monster meget i kasko som en der er under 30 år. Sådan er liver. HVad kan den finans tilbyde af kasko ordning? Lad mig sige det sådan her: kan du få den kasko forsikret til under 15000kr er det billigt for en i din alder. Er det for meget så led efter en mc som ikke er en racer model så blvier kasko halveret eller mindre. Selv os elite billister som er over 30 og nærmer os 40 år giver en del i kasko på racer.

  • #2   19. maj 2011 15.000 er også okay, problemet er bare jeg kun har fået priser over 20.000 også var der en selvrisiko på 10.000:/
    Jeg har ikke snakket med finans selvskabet da de havde lukket efter jeg havde kigget på den motorcykel så jeg må vente til på mandag og hører om de os kan hjælpe med en forsikring.

    Jeg har fundet omkring 10 selvskaber jeg skal have ringet til på mandag. Men hvis der er andre der kender et selvskab der er til at snakke med så må i gerne skrive det.

    .


  • #3   20. maj 2011 Venligt tip..

    Midt i suset over tanken om at man snart drøner derudaf på en lækker sports-bike er det ret nemt at glemme hvordan det lige præcis føles når man sender 10 eller 15k afsted til forsikringen.

    Da jeg for nogle år siden købte ducati 748 fik jeg forsikrings "tilbud" fra 18k til 70k pr år med kasko. Jeg endte med at få den til cirka 10.500 hos Tryg og jeg var ellevild.. for lets face it.. ellers havde projektet været dødsdømt. Det var dog kun den allerførste regning der blev betalt med en smule tilfredshed, og resten blev til et årligt tilbagevendende mareridt.
    10-11k er fandme mange penge når der også skal laves ordinære service, skiftes olie og dæk og hvis man også skal have lidt til både benzin og alt det uforudsete.

    -tænk over det..

    Jeg gør det aldrig igen.. Ville meget hellere købe en billig off-roader kun med ansvar og på den måde have tons mere sjov for en brøkdel af prisen og med prisen mener jeg både indkøbsprisen og forsikringen.


  • #4   20. maj 2011 Jeg tror kun jeg har haft to biler der har kostet under 10.000 at forsikre og har haft en del efterhånden så er vant til det. Jeg trækker bare penge fra på budget konto hver måned så jeg mærker det ikke så meget.

    MEN kan godt se det du siger, Jeg har kigget på nogen offroadere og for den sags skyld andre cykler men der er ikke rigtig nogen i min smag. Det er desværre kun dem der slutter på det forbandede R til sidst.

    Jeg kan godt se det ville være super hvis jeg bare havde nosser nok til at have ansvar, Men syntes efterhånden man læser hver dag at der er stjålet endnu en motorcykel og det hjælper nok ikke på det at man bor i københavns området. Der bliver selv stjålet motorcykler der har været med i færdselsuheld inden de når at blive hentet af falck eller lign.

    Jeg må prøve at se hvad de forskellige forsikrings selvskaber siger på mandag, ellers må jeg hører på en Gxsr, har hørt at IF skulle være billige hvis man har Suzuki.
    Har bare kig på en cykel der næsten ikke har kørt noget og der er en masse udstyr på så det kunne jo være fint hvis man kunne få kasko på den.


  • #5   21. maj 2011 IF behøver du ikke at ringe til... de kasko forsirke kun hvis du er over 25 og har kørt i 5 år.. smiley



  • #6   21. maj 2011 okay kender ellers en der har haft en suzuki hos dem og han har hverken kørt over 5 år eller er over 25. Men det kan selvfølgelig være han har lavet en lokumsaftale.

  • #7   21. maj 2011 det er kun R modeller der gælder de regler for... tager du en alm cykel. fx sv, bandit osv er de blandt de billigeste..

  • #8   21. maj 2011 Har du prøvet Topdanmark?

  • #9   22. maj 2011 kasper L ja 21.xxxkr det første år og lige under 20.000 kr det andet år.


    Nicky okay. Må tænke lidt over det og finde ud af hvad jeg gør.


Kommentér på:
Finansering og forsikrings spørgsmål.

Annonce