1.933 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

spørgsmål vedr speedbåd spørgsmål vedr speedbåd

Ved godt at bådgalleri nok var det oplagte forum at spørge på, men prøver lige her først.

Nogen der kan sige mig om sådan en fætter her dur til både fersk og saltvand?? har nemlig set og der ved nogen står saltvandskølet motor.

Grunden er at jeg overvejer at investere i noget ala den her type båd. Men aner pt ikke meget og bådverdenen.

link: http://www.dba.dk/bayliner-capri-2252-speedbaad/id-73620291/

på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsmål vedr speedbåd
  • #1   23. maj 2011 betragt de enkelte stavefejl som værende 100 pct freebee's ;p

• #2   23. maj 2011 med saltvandskølet meners der kun at den ikke er afkølet i et system for sig selv.
    Båden virker overalt hvor der er vand...men hvis du har sejlet i saltvand...skal du huske at skylle den igennem bagefter end tur...for at undgå at motoren tærer op.
    Såmænd bare sæt vand på fra hanen...og start motoren...så bliver den skyllet igennem.
    Ellers en fin båd det der

• #3   23. maj 2011 vil dog lige sige...at en 220hk båd nok ikke er den bedste start båd... også fordi den æder en del brændstof..og er evt. dyre i drift/reservedele.

Men tag et speedbåds certifikat.. og du er godt rustet til en tur på vandet.

• #4   23. maj 2011 ok, tak for svaret.

Ja jeg skal have taget mig et speedbådcertifikat. Og jeg kan også sagtens nøjes med en båd med under 220 hk. Den skal bare kunne trække et par ski og lidt gummiringe smiley

• #5   23. maj 2011 Det kan en båd med 40 hk også smiley Jeg har haft 3 speedbåde indenfor de sidste 2 år.. Det er igennem en meget fin båd, men du bliver nød til at gøre op med dig selv hvad den skal bruges til.. JEg ligger altid og sejler rundt inde i aalborg havn og har ikke brug for mere end en 115 hk motor til det formål.. Det er til at trække ski og 2 ringe.. Da jeg havde min første båd var det en 40 hk påhængsmotor som fint kunne trække en ring efter båden med 3 mennesker i båden.. Så personligt ville jeg tage en billigere første båd og så køb dig fattig i benz. Speedbåds certifikat har jeg også taget.. Det er INTET værd.. Tager 4 timer og så har du bestået..

• #6   23. maj 2011 det kan en 13-14 fods båd med- fra 30hk og op- også godt gøre

• #7   23. maj 2011 præcis som der er skrevet , dog med den tilføjelse at man ikke lige tager den båd op og skyller den i ferskvand (og det er også unødvendigt , ) den skal "bare" have lidt nyt hver 10-15 år , pga tæring .

• #8   23. maj 2011 Laqsse : det er jo det værd at han lovligt kan sejle med mere end 25 hk på hækken smiley

• #9   23. maj 2011 jeg syntes bare at den så fed ud den bayliner, men ja den er jo en tørstig satan med V6'eren. Har også kigget lidt på sådan en her:

(link fjernet)

Tror I det er en sjov båd. Mener ...kommer det til at kede en i længden eller er den "hidsig" nok.

• #10   23. maj 2011 Korrekt - Men tror du finder halvdelen af alle bådejer uden kort.. smiley

• #11   23. maj 2011 thomas ; en styrpult båd er rigtig fin til mange ting , og en ny båd er nu fantastisk smiley jeg købte en helt ny forrige år og det at man ikke skal spekulere på om den starter som den skal er jo fantastisk , hvor skal du sejle henne , hvad vil du bruge den til ?

• #12   23. maj 2011 jamen det skal bruges til hyggeture med gutterne / familien. fisketure på gudenåen og skal også gerne kunne trække ski / badering.

• #13   23. maj 2011 Hvis du kun skal bruge den til vandsport og det er din første båd ville jeg finde noget billigere med omkring 100hk

Vi bruger pt en vandscooter til wakeboard eller en kammerat 50hk's.

Mvh

• #14   23. maj 2011 Lige en rettelse til nogen oplysninger

En bådmotor kan være fersvandskølet , men man skriver ikke saltvandskølet
    Ferskvandskølet er et lukket kølesystem , lige som på en bil/mc fodelen ved det er næsten som der står i anoncen at den ikke tærer inden og at ´man skal skifte Knæ - pumpe - blok osv hver 10 år , det største problem er at det jo faktisk er alle ting inden i motoren der irer /tærer så en båd der har sejlet i 20 år i salt vand er og bliver en dyr fornøjelse

Det skal også siges at en ferskvandskølet , faktisk har haft et møj bedre liv fordi den skal have en normal termostat og bliver gerne 85 g varm og på den måde yder en del mere end en saltvandskølet der max må blive 63-65 g da saltet virkelig tærer over den temp .
    Forvent et benzinforbrug på ca 40 l pr time ved alm leg og ved hurtig sejllads ca 50 l pr time , disse tal er kun vejledene , men er normal for en søndag eftermiddags sejlads så 1000 kr kan du godt bruge en ganske alm dag smiley og vennerne der skal med ud og sejle , er kun med en gang , sådan er det bare smiley
    Sådan en V6- V8 er en fed motor , men simpel hen for dyr at ligge og trække ski med , båden skal op og plane hvergang og den tunge motor vil sku have noget indenbors for at gøre det , men den propeller 5 bladet er alså sukkertøj og hjælper den godt på vej
    Mit råd , hold dig fra gamle tunge både , og køb dig en ca 17" fods kabine båd med en 50-75 hk 4 takt påhængs motor med powertrim på
    Bemærk hvor mange ccm den motor har og køb ikke den der har flest hk pr ccm i den serie de laver , feks er en 50-60 75 hk samme motor , hvor kun sprøjt og udstødning er forskellen på mange modeller

• #15   23. maj 2011 Lige en rettelse til nogen oplysninger

man får ikke mere effekt af at den render 85 grader kontra 65 , tværtimod , dog er sliddet reduceret med mange % ved at lade den rende 85 grader
    saltet tærer ikke mere ved 65 grader , det udfælder , dvs sætter sig som saltkrystaller , det sker allerede ved 55 grader

• #16   23. maj 2011 ok tak for indlæggene. Kan forstå der er mange faktorer at tage stilling til. Må ud til nogle bådforhandlere og kigge lidt og evt en bådmesse når det kommer. Tak for hjælpen indtil videre. Er da blevet helt hooked på det nu. Ved også at det koster, men det gør alt der er sjovt jo.

• #17   23. maj 2011 Dingle

Det er et fortolknings spørgsmål smiley vedr om det giver hk eller ikke , men i lærebøgerne gør det , og vedr slidtage ja helt sikkert

Vedr om det er 55 eller 63 g kan jeg godt huske forkert , og tænke lidt på om det var den temp de gamle Halon anlæg var sat til

• #18   23. maj 2011 Kan kun sige vi også er blevet pænt hooked på wakeboarding. Min første båd bliver ikke med indenbords motor.

Mvh

Kommentér på:
spørgsmål vedr speedbåd

Annonce