1.341 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Søger læreplads Søger læreplads

Hey derude

Jeg er en 18 årig knægt der virkelig drømmer om en fremtid som motorcykel mekaniker!
Jeg har et grundforløb som automekaniker og har været ude og arbejde som automekaniker, men jeg følte ikke ligesom den rigtige gnist som jeg har ved motorcykler. Får bare lyst til at overfalde dem med det samme og pudse dem. Desuden føler jeg heller ikke cyklen er dødsdømt ligemeget hvor slidt og træt den ser ud.. Jeg er selv igang med et projekt som i er velkommen til at tjekke ud under min profil (o:
Jeg har mit grundforløbs bevis som motorcykel mekaniker d 24 juli og vil faktisk meget gerne arbejde gratis et sted fra d 24 juli til d 5 september smiley

Nu kommer hovedspørgsmålet, søger i en lærling eller kender i et værksted der gør?`Jeg kommer fra Lolland og vil gerne flytte for pladsen eller rejse helt om på den anden side af Danmark for at komme til samtale.

Glæder mig til at se om jeg får nogen svar!

Mvh Oliver

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger læreplads
  • #1   28. maj 2011 Læste noget om at Frankies MC-center kørte godt og søger nye medarbejdere - prøvat skriv til dem.

• #2   28. maj 2011 tak! betyder rigtigt meget for mig (o:

• #3   28. maj 2011 Hej Oliver

Jeg har også hørt det med Frankies MC-center i Randers.

Held og lykke med din søgen.

Mvh Mathias

• #4   28. maj 2011 Jeg har sendt dem en ansøgning og en anmodning om at komme og præsentere mig selv (o:

mange tak

• #5   28. maj 2011 Jeg har sendt dem en ansøgning og en anmodning om at komme og præsentere mig selv (o:

mange tak

• #6   29. maj 2011 Hvis du er villig til at rejse hvad så med at kigge i England, ville være en fed udlands oplevelse samtidig

• #7   29. maj 2011 Jeg tror, at det vil være en god ide at møde op med ansøgningen, gerne på din MC, når den er klar. Du kan tydeligvis godt finde ud af tingene, og det vil være noget, der får dig til at skille dig ud.

Og hvis du ikke møder op på cyklen, så vedlæg billeder af dit arbejde.

• #8   29. maj 2011 Jepser H: Det kunne faktisk være helt vildt fed, men ved bare ikke helt hvor jeg skal så!

Marc: Det er normalt også det jeg gør, da jeg søgte som automekaniker hvor jeg 85 steder uden held da årgangen før mig havde fået pladserne desværre..
    Jah, det ville helt klart være det ultimative at møde op på motorcyklen når den er køreklar, men der går nok stadig lidt endnu da jeg skal have lavet caferacer røv og købt nogle små ting. Er vel og mærke på SU så der er ikke mange adspredelser når jeg er igang med det projekt smiley Jeg har vedlagt nogle billeder ved de ansøgninger jeg sendte i går, det er nok det bedste jeg kan gøre lige nu da jeg ligger syg.
    Men skal op til Ducati og snakke med dem, så må jeg jo tage fotoalbummet med.

Og tak for rosen smiley
    +

• #9   29. maj 2011 Oliver P

Held og lykke ved Ducati, håber du får hvad du søger der.
    Hvis du vælger at kigge i udlandet så check mcn http://www.motorcyclenews.com/MCN/tradedirectory/
    og så igang med at sende nogle gennemtænkte emails, tilsyneladende er danske mekkere ret populære i lande som UK og US

• #10   29. maj 2011 Personligt er jeg meget tilfreds med at være værktøjsmager, det giver mig mulighederne for at lave alle tingene selv. Og selvom jeg elsker at ombygge motorcykler, så vil jeg ikke bytte for at være motorcykelmekaniker.

Hvis det er tæt på umuligt at få læreplads som mc-mekaniker, så kunne du jo overveje industritekniker eller værktøjsmager. Det er fede uddannelser, man lærer at arbejde med metal.

• #11   29. maj 2011 god pointe der Marc, så bliver du heller ikke træt af motorcykler fordi du arbejder med dem hver dag, men du ender nok med at bruge hver krone du tjener på dine egne mc projekter.
    det er lidt surt at være fra et lille land eller for den sags skyld bo i et nogen gange, markedet er bare ikke stort nok til at alle dem der gerne vil noget som mc mekker er der bare ikke pladser/marked nok til så hvis ikke du er heldig så er det nok smart at også kigge på noget der ligger lidt op af sidelinjen hvis du ikke er villig til at søge udenlands

• #12   29. maj 2011 Det her i ret i.

En af mine venner sagde engang til mig at jeg skal passe på at min hobby ikke bliver mit arbejde...

Jeg tror helt klart at jeg vil kigge på det udenlands, hvis jeg finder noget udenlands kan jeg få særlig støtte til bolig og andre udgifter (derfor win win for mig) Men så kommer det med familie relationer og lign. Har ikke en kæreste lige pt. så det kunne sagtens være en ide. Kunne jo ligefrem ende med at stifte bekendtskaber og sårn udenlands.,

Marc, vil jeg helt klart overveje den uddannelse! Er bare pisse bange for at blive evigheds studerende...

Lige pt så bruger jeg allerede hver krone på mc og skal stadig have købt en masse stumper -.- Hvis jeg bare kunne hælde pengene ud af lommerne var jeg nok færdig allerede, lige nu fokusere jeg på ledningsnet og så skal jeg have set om motoren stadig lever smiley

Er ekstremt spændt på ducati, det er trods alt min vejleder der fik ideen til jeg skulle søge deroppe da de vidst mangler noget arbejdskraft.
    Lige nu er det vigtigt jeg finder et sted at arbejde fra d 24 juli til d 5 september, da det er vente perioden på jeg kan få skolepraktik. Så hvis i kender en der mangler gratis arbejdskraft må i godt lige sende mig en besked eller skrive det her smiley

• #13   29. maj 2011 Oliver: Det er jo et spørgsmål om, hvad du vil. Personligt kan jeg godt lide at lave delene, og så få andre til at kigge på motor etc. Det kunne tænkes jeg vil rode med det på et senere tidspunkt.

Som værktøjsmager/industritekniker lærer man at dreje, fræse, svejse konstruere etc. Når man skal lave dele til en motorcykel(eller andet), så er det nok nogle af de bedste uddannelser.

Lønnen er også fornuftig, ligesom der er et større antal arbejdspladser. Personligt ligger jeg lige over 30k, det er jeg godt tilfreds med. Jeg ved ikke hvordan det er som motorcykelmekaniker.

Brancherne er ret forskellige, jeg er glad for, at det er mere kontinuerligt, end som motorcykelmekaniker, hvor det er sæsonbestemt hvordan og hvorledes.

Du skal gøre det, du føler for. Jeg vil foreslå dig, at du tænker det godt igennem, og måske undersøger hvordan og hvorledes det er at være værktøjsmager/maskinarbejder. Man lærer nogle andre ting, men får stadig flair for værktøj og mekanik. Man skruer bare ikke i motorcykler hver dag.. Før fyraften, vel at mærke:o)

• #14   23. jul 2011 Så er det ved at lykkedes..

Har efterhånden fået mig en læreplads men ikke en hvilken somhelst læreplads! KTM Raacing center i Belgien "antwerpen" smiley

Så jeg er ved at gøre klar til at skulle flytte (:

Og mange tak for alle de gode råd og den hjælp jeg har fået (:

Kommentér på:
Søger læreplads

Annonce