{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.075 visninger | Oprettet:

Ditec behandling af bil {{forumTopicSubject}}

hello, i kloge mcister.

jeg købte sidste år en sprit ny hvid bil, som jeg fik Ditec behandlet.
Nu har jeg dog konstateret at lakken er fuld af små orenge/brune pletter af flyverust, som er ret svære at få af, men mindre kan "kradser" i dem.
Er der nogen der ved om jeg bare kan bruge lakrens til at fjerne dem eller ødelægger jeg så også Ditec behandlingen?

PS: jeg har sendt en forespørgsel til Ditec men de svarer ikke rigtig tilbage.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ditec behandling af bil
  • #2   8. jun 2011 Kan en klud med lampeolie ikke tage det?

  • #3   8. jun 2011 tror ikke du kommer udenom at den skal have en ny omgang Ditec efter du har fjernet det flyverust..... desværre! Flyverusten brænder sig jo ned i lakken og vil derfor give mikroskopiske huller, der efter fjernelse af jernpartiklerne jo vil stå åbne. Dem vil du jo så få fyldt op med Ditec og overfladen vil igen være pæn glat.


  • #4   8. jun 2011 Du er nødt til at bruge en lakrens for at fjerne flyverust, og ja, den fjerner også Ditec behandlingen.
    Men bare rolig, giv den en gang alm. voks (f.eks Sonax ) når du er færdig, så er det fuld på højde med Ditec behandlingen.
    Kan lige berolige dig med at jeg har en fortid i branchen, så jeg ved hvad jeg taler om smiley


  • #5   8. jun 2011 Jeg brugte opskriften fra
    http://www.fdm.dk/bilen-til-daglig/flyverust-paa-din-bil
    Hvis Ditec behandlingen skal vedligeholdes/efterbehandles, så polerer de det nemt væk. Det fik jeg på vores bil.


  • #6   8. jun 2011 Min slæde fik også røde hunde sidste vinter, tog noget Sonax something der var lettere slibende, også gnubbede jeg til indtil de var væk, også på med noget voks bagefter, og de er ikke kommet frem igen, så det virker åbenbart fint smiley
    Det er med at tage det tidligt, ellers så laver det hurtigt rigtig hul, også begynder lortet at boble, også er det ikke sjovt.


  • #7   8. jun 2011 Sorry for indblanding - men hvad er flyverust egentligt ???

  • #8   8. jun 2011 Efter 18mdr.skal Ditecbehandingen alligevel rebehandles hvis du vil opretholde garantien på behandlingen, tag en sluder med dit Diteccenter, de vil helt sikker fjerne flyverusten mod et mindre beløb hvis du samtidig køber en rebehanding og så er din bil stadig lakforseglet.

  • #9   8. jun 2011 Søren L...........det er små flyvende jernpartikler, f.eks fra slibearbejde.

  • #10   8. jun 2011 Flyverust kan vel også komme fra bremserne?

  • #11   8. jun 2011 flyverust på biler kommer hovedsageligt fra sneplovene , de slider spåner af skrabebladet og lander på din bil , får de lov til at sidde for længe laver de "flyverustløbere"

  • #12   8. jun 2011 ole L: Hva er det for noget bræk at sige at sonax er lige så godt som Ditec... Hvis en del år siden du har arbejdet med det...

    For at fjerne det er det nemmeste at bruge en claybar (en slags modelervoks) men den kan købes på bilvask.nu ellers google... Men ja det tager din Ditec af men hvis du selv klare flyverust og tjærepletter så er det begrænset hva de skal have for at lægge den på igen, det er også nemmere at give den 2 gang... ellers må du komme ind til mig i odense... smiley

    Flyverust er fra som skrevet sneplove og dine bremser...

    Arbejder med det til dagligt hos bilplejegruppen i odense. (tidligere tidycar)


  • #14   9. jun 2011 hmm, der er da lidt noget skod at den skal genbehandles allerede, det var jo netop for at undgå alt den "efterbehandling" at jeg fik den Ditec behandlet. nå men jeg må helere lige få ringet til Terminalen hvor jeg købte den, så må vi se hvad vi finder ud af.
    Tusind tak for de mange svar


  • #15   9. jun 2011 Henrik N............ Jeg været chef for klargøring / malerafd. i et af de store bilhuse i 26 år. Jeg var også med da Ditec kom til Danmark i 70érne, hvor vi var benovet over Ditec. Chefen´s nye Mercedes fik skam også behandlingen. Der blev samtidig også lavet en test på min egen bil hvor halvdelen af en bagklap fik Ditec og den anden halvdel fik alm. polish / voks.
    Vi kunne følge processen og blot konstaterer at der ikke var det mindste forskel efter et halv år. Vi har haft biler inde der har været Dietec behandlet, og disse var ikke en skid pænere i lakken end alle andre.
    Den eneste forskel var prisen.
    Så jo, jeg ved udemærket godt hvad jeg brækker mig over.


Kommentér på:
Ditec behandling af bil

Annonce