{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.010 visninger | Oprettet:

Hvilke dækstørrelse på YZ 85, motard? {{forumTopicSubject}}

Hej MCister.
Sagen er den, at jeg er en bette knægt på 19 år, som har i tankerne at bygge min nyligt indkøbte Yamaha YZ 85 fra 2001 om til en tard racer, til de hersens scootertræf der er rundt om i landet. Der bliver jo kørt på gokartbaner, og folk fræser rundt på diverse Pitpro's, Moff's, Kayo's osv. Yamaha'en er lidt større, og noget hidsigere, og passer mig lidt bedre.
Men snakkede så med arrangøren af et af de store træf, Michael, at jeg hellere end gerne må tage den med, men han mente der skulle nogle 12" med SAVA slicks på, nærmere betegnet dette sæt kunne han skaffe hjem til mig, så jeg slap for fragten:
(link fjernet)
Men jeg er en meget fattig lærling, som på ingen måneder lige står med de 2700 der skal bruges på det sæt, plus at der oveni hatten kommer tilpasning mht nav, da disse fælge er beregnet til en lille pitbike, og derved ikke en YZ85'er, så nav og bremseskive osv kommer til at passe ad helvedes til. Og kom så i tanker om jeg måske kunne bruge 2stk 14" cross bagfælg, fra en en Yamaha 85, den lave model som kører med 14" bagdæk.

Ud fra den smøre jeg kom med, er mine to spørgsmål så:

Skal jeg smække 14" bagfælg på både for og bag, og så nogle fine slicks? Hvis det da kan skaffes.

Eller skal jeg finde et brugt sæt 12" fra en pitbike, og dervced bøvle med tilpasning?

Den er en høj model den jeg har, og der sidder 19" for og 16" bag, og tror bare 12" vil se ud ad helvede til, og også kører mærkeligt, når de er så små, til en forholdsvis stor maskine.

Mvh Michael Pedersen, og på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke dækstørrelse på YZ 85, motard?
  • #1   13. jun 2011 OG er der evt nogle der ved nogle hjemmesider, hvor der er folk der kører lidt motard race på en 85, enten Suzuki, Yamaha, Kawasaki eller Honda, så jeg kan lure lidt på dem, og få lidt ideer?

  • #2   13. jun 2011 Der findes ikke rigtig dæk i 14" størrelsen der er noget værd på en bane. Desuden er cross fælgene lige til den smalle side.

    Dem der kører i supermoto mini open klassen på f.eks Honda CRF 150 bruger for det meste 12" hjul da der findes rigtig mange gode dæk i denne størrelse.

    Mht til tilpasning af hjulene fra f.eks ooracing drejer det sig som regel kun om at skifte lejerne ud med nogle der passer til dine aksler og få lavet noget bøsninger så du får navet centreret.

    Mht til bremse skive størrelser så mener jeg at det passer over fra en normal pitbike det gør det i hvertfald på hondaerne.

    Evt vil jeg henvise til: www.7030.eu der er det danske forum for supermotard kørere der er masser af viden at hente der smiley


  • #3   13. jun 2011 Aha, okay mange tak smiley
    Har drejebænk osv hjemme i værkstedet, og ved hvordan den skal bruges, så bøsningerne er ikke det store problem.

    Men har lige fundet disse to, en YZ og en CR, begge med 17" monteret. Det ser jo både godt ud, og højde mæssigt ikke helt ved siden af. Men hvor faen kan man købe 17" i størrelsen 2.75x17 foran, og 3.50x17 bagved? Og til den bredde fælge, hvilke dæk skal man så smide på?


Kommentér på:
Hvilke dækstørrelse på YZ 85, motard?

Annonce