1.477 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

Mulige uvedkommende gæster i værksted Mulige uvedkommende gæster i værksted

Det er sgu mærkeligt. I går skulle jeg have vores kat kastereret. Da jeg hentede ham fra dyrlægen i går eftermiddags var han meget slatten efter narkosen, og dyrlægen sagde vi skulle holde ham indenfor i minimum et døgn. De første timer lagde jeg ham på det ene badeværelse, men da vi skulle i seng lukkede jeg ham ud i værkstedet. I morges da jeg skulle hente ham var han væk. Og der er ingen steder han kan komme ud selv. Der er to døre derind til - og lige i går var de begge ulåste - men dog lukkede, og de var også lukkede da jeg kom derud i morges.

Så enten har katten i sin halvskæve tilstand formået at springe op og gribe fat i dørhåndtaget og åbne døren, hvorefter den er smuttet, og døren er så senere blæst i igen.

Eller også har der været nogen inde i mit værksted i løbet af natten. Jeg havde ikke så meget tid til at gennemsøge det hele for at se om noget manglede, men det så ikke umiddelbart ud til det - og motorcyklen stod der i hvert fald stadig.
Men nu går jeg jo og spekulere som en gal - hvad fanden er der sket, har der været nogen derinde, har de taget noget - og hvis ikke hvorfor så ikke, eller kommer de måske igen en anden dag med en kassevogn osv osv osv.

Ved godt det er et lidt sært indlæg, men det rumsterer bare så meget rundt i min hjerne at jeg lige blev nødt til at dele det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mulige uvedkommende gæster i værksted
  • #1   23. jun 2011 Min gamle kat kunne sagtens selv åbne døre. netop ved at hoppe op og gribe fat i håndtaget smiley

• #2   23. jun 2011 Simon (københavn Ø) S : Kunne den også lukke døren igen? smiley

virker fandme underligt, sikker på der ikke er et hul i taget, eller et sted den kan gemme sig uden du lige ser det? smiley

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 79
    #3   23. jun 2011 Simon: Men efter sådan en narkose leger de jo ik ninja katte :S
    Eller mine gør ihvertfald ik haha

• #4   23. jun 2011 den gemmer sig nok i en krog - i sådan et værksted er der vel mange steder den kan være?

• #5   23. jun 2011 Nej - værkstedet er ikke så stort, og jeg var inde og kigge til ham et par gange inden jeg gik i seng. Hver gang han hørte mig for han hen til døren og stod klar. Jeg er 100 % sikker på han ikke er derinde - og jeg er 100% sikker på at der ikke er en revne eller et hul han har kunne kravle ud af nogen steder.

• #6   23. jun 2011 Tumling - Nej lige præcis. Han var sgu godt nok påvirket i går, og kunne knap stå på benene. - Han var faktisk en værre... - ja Tumling.

Og jeg lukkede ham jo ind i værkstedet aftenen før han skulle til dyrlægen da han skulle faste op til operationen. Så havde der været et hul var han smuttet allerede der - der var han jo oven i købet frisk.

• #7   23. jun 2011 den kan sagtens finde på og gemme sig.. det gjorde vores da han fik samme tur.. men kan godt forstå du tænker over det!

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#8   23. jun 2011 Kig efter i kasser.. Da jeg var barn havde vi et klædeskab på mine søskende værelse der var ret højt. Ovenpå det skab stod en picnickurv og den kunne kun åbnes ca 15-20cm.. Altså ik særlig meget.
    En dag ku vi heller ik finde vores kat.. Vi ledte og ledte, kaldte, tjekkede opgangen for om han måske var gået ud mens vi var gået ind og vi ku bare ik finde ham. Indtil vi opdagede at han lå der.. Så han ka muligvis have gemt sig i en kasse

• #9   23. jun 2011 Som sagt er værksteder ikke ret stort - måske 15 m2 og jeg har kigget overalt. Han er der ikke. Og desuden ville han komme springende og stå klar ved døren. Det han han gjort alle de gange jeg var ude og kigge til ham både i forgårs og i går.

• #10   23. jun 2011 Kan godt forstå du undrer dig, har også prøvet hvor noget forsvinder fra værkstedet og man synes der har været lukket/låst.. og det der er forsvundet er tilpas stort at man VED man ikk har gjort det væk! Men man undrer sig over at de ikke har taget det der var 10x mere dyrt..!

• #11   23. jun 2011 Præcis

• #12   23. jun 2011 jeg har haft ubudnegæster i mit værksted imens jeg var der inde sad bag en mc lyset var slukket og radioen var slukket og sad og ordnede nogle ledninger så de havde værken set eller hørt mig de fik sq et chok da jeg rejste mig og bare samlede den store svensknøgle der lå vedsiden af mig op de havde satme travlt med at komme ud og har ikke set dem siden smiley

• #13   23. jun 2011 Viser meningen med en solid lås på dør og port!

• #14   23. jun 2011 Hvorfor går man i seng uden at låse dørerne til et værksted ?
    er det ikke lige risikabelt. ?

• #15   23. jun 2011 Ja - et er også almindeligvis låst. Men netop fordi katten var derinde - og meget meget gerne ville ud. lod jeg døren være ulåst. Ellers kunne han høre når jeg begyndte at låse op, og så kom han farende og var klar til at løbe ud når døren gik op.

• #16   23. jun 2011 Kenneth - jo, men det er på en meget fredelig villavej i en forstad til Odense i et guldbryllupskvarter. Og man skal temmelig langt ind på grunden for at nå døren til værkstedet.

• #17   23. jun 2011 En narkoseskæv kat i et guldbryllupskvarter i udkanten af Odense??
    Den er sq da bare gået på medicinjagt ved kvarterets søde og rare ældre.. XD

Lidt mere seriøst, så tror jeg bare du skal gi´ ham / hende en dags tid eller tre.. De finder altid hjem, når maven knurrer og der ikke er nogen der gider nusse én bag øret.. smiley
    Og som nævnt flere gange her, så kig lige en ekstra gang i værkstedet.. Katte kan sq komme ind og gemme sig de mest mærkelige steder! Tro mig, jeg har været der adskillige gange efterhånden!
    (Har selv en udbryderkonge og en forsvindingsekspert)

• #18   23. jun 2011 Eller en noget skæv indbrudstyv, der er reddet afsted på din kat og lade din kværn stå! ;o)

• #19   23. jun 2011 Ha ha. Ja ja - han skal nok komme hjem igen - det er heller ikke så meget det der bekymrer mig - det er bare det hvordan fanden han er kommet ud.

• #20   23. jun 2011 Et herligt mysterie..

Min teori er at en tyv prøvede at stjæle din motorcykel men blev jaget på flugt af din narkoseskæve kat.. Katten tog på bar, og indbrudstyven bliver aldrig den samme igen..

For omkring 2000kr kan du få overvågningskamera der er linket op til din nas boks og din smartphone.. så for du besked hvis der er bevægelse i rummet og kan se otagelsen på din telefon så du ved om du bør reagere.. det er ret smart

• #21   23. jun 2011 fandme også lidt af et tilfælde, at en tyv netop kommer forbi lige præcis den dag man ikke får låst døren. men det er da muligt, absolut.

• #22   23. jun 2011 Hvis han kom springende og var klar de gange du kiggede til ham, kan den vel også hoppe op og åbne døren? smiley

Du bliver nok nødt til at sikre dig for at få ro. Køb evt en alarm, med fjernebetjening, du kan stille i et hjørne. En af dem på batterier der aktiveres med en fotocelle og som hyler meget højt. De koster ikke meget. Op med sådan en og så sov med åbne vinduer og hav et baseballbat klar. Lås din mc godt fast og tag alle værdier/værktøj ind i huset...
    Gør det nogle uger, er der ikke sket noget, så kan du jo tage den derfra.

• #23   23. jun 2011 Bjarke - er du sikker på at du ikke er narkoseskæv:)
    Thomas - det er jo også det. Jeg ved selvfølgelig ikke om tyven kommer forbi hver aften og tager i håndtaget - tidligere har der bare været låst: hvorfor han er gået igen.

Sebastian. Ja det kan sgu godt være. Jeg har dog ikke noget baseballbat, men jeg samler på blankvåben, så har lidt forskellige sværd, daggerts og stridsøkser at vælge imellem.

• #24   23. jun 2011 Guldbryllupskvarter, det er da helt sikkert en gammel dame der har luret, at du har lukket din kat inde, på dit ulåste værksted, og så sat en lille redningsaktion igang smiley

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#25   23. jun 2011 rune: må ældre mennesker være ude så sent?

• #26   23. jun 2011 Det kan da godt være at nabokonen har kunne høre det stakkels kræ stå og miave, og derefter sneget sig ind i ly af mørket og bortført dyret.

• #27   23. jun 2011 Jeg gad godt se den listetyv i dit værksted blive overrasket over at du (som ser rimelig fit ud på profilbilledet) står med en morgenstjerne i den ene hånd og en kasteøkse i den anden i døråbneingen smiley

• #28   23. jun 2011 Skal du låne en 4 benet alarm et par dage? smiley

• #29   23. jun 2011 Jeg vil fanme også gemme mig , sidste gang kastrede du den , hvad vil du selv gøre ? komme frem og sige Hej her er jeg !

• #30   23. jun 2011 Ha ha. Ja Steffan - kan jeg ikke låne Rottweileren bare en uge.

Per - Ja det er selvfølgelig rigtig. Hvis ret skal være ret var det ikke mig der kastrerede den, men ok - jeg er nok ikke helt uden skyld.

• #31   23. jun 2011 Jeg har fået kigget nærmere på det derude, og der mangler ikke noget. Så nu har jeg fået det låst ordentligt - men mysteriet lever stadig.

• #32   23. jun 2011 LoL smiley
    Håber da du finder den :o)

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#33   23. jun 2011 ka han ik være løbet ud uden du har set det?
    Det ka faktisk godt lade sig gøre =D

• #34   24. jun 2011 Sune: Hvis du låner Rottweileren er du da sikker på ikke at se katten mere ;p

• #35   24. jun 2011 Rottweileren er ellers meget katte "glad" ;-.)

• #36   25. jun 2011 Lirum larum katten gør æg :o)

Er katten kommet tilbage?

• #38   26. jun 2011 Lige præcis. Det vil jeg også virkelig gerne vide. Hvordan har dyret det?
    Den var jo trods alt nyopereret. Jeg synes der er meget lidt focus på kattens ve' og vel.:o)

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#39   26. jun 2011 Måske er katten blevet crazy og bidt TS i struben og nu ka han ik skrive tilbage smiley

Der har jo været tale om det ku være en ninja kat han havde smiley

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#41   27. jun 2011 Miss: Det er synet der bedrager smiley

• #42   27. jun 2011 Fotoshop kan gøre mange ting ..Rofl smiley

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#43   27. jun 2011 Jeg tror altså det blev til en dræberkat.. Sune er jo forsvundet helt væk :S

• #44   27. jun 2011 Sune blev sidst set på værkstedet....

Da-da-da-duuuuuum

• #46   28. jun 2011 Utroligt hvad de Polakker render med, nu til dags!!

• #47   28. jun 2011 Sune hvad blev der af den kat?

• #48   29. jun 2011 Kat...hvad blev der af Sune???

Kommentér på:
Mulige uvedkommende gæster i værksted

Annonce