17.620 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Peter S
Peter S
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 77

Lægeerklæring fra anden læge Lægeerklæring fra anden læge

Hej folk

Ved i om jeg kan få en lægeerklæring fra en anden læge end min egen, i forbindelse med mit kørekort?
Årsagen er at han er taget på ferie, han henviser dog til 3 andre læger, som derimod er fuldstændig umulige at få fat i!

Hilsen Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lægeerklæring fra anden læge
  • #1   26. jul 2011 Hmm, der er vist noget med at det skal være en læge som kender dig, men ring og spørg motor kontoret eller politiet de må da vide det

• #2   26. jul 2011 Det burde du kunne, for du sidder jo alligevel sammen med lægen og udfylder det skema der er nødvendigt. Derudover tester han dit syn og nogle gange din reaktion. Han burde jo kunne trække din journal digitalt, med det system som de praktiserende læger bruger i dag.

ikke noget problem umiddelbart, ville jeg sige! Har flere gange fået lægeerklæringer fra andre læger, da jeg får nut kort hvert 2. år pga diabetes.

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jul 2010

#3   26. jul 2011 Super, jeg prøver smiley

• #4   26. jul 2011 Det kan du godt, for det gjorde jeg selv, da min egen (tidligere) læge bestemt mente, at en sådan erklæring hastede så lidt, at jeg måtte vente 2,5 uge på at få en tid til den.

Jeg fik en anden læge til at lave den og skiftede til ham efterfølgende smiley

Der er et felt på lægeerklæringen, hvor lægen skal svare ja eller nej til, om han kender dig, men der skete intet i anledning af, at den læge der udfyldte min erklæring skrev nej.

• #5   26. jul 2011 Jeg fik også erklæring fra en anden læge... no problem!

• #6   26. jul 2011 Jeg mener dog at lægen skal have adgang til din journal, så hvis du skifter lægehus, skal den lige sendes til den nye..

Sådan husker jeg i hvert fald det var med mig..

• #7   26. jul 2011 Jeg kunne ikke. Mødte op og blev sendt hjem igen....men prøv alligevel! Tror også det var noget med at de ikke havde adgang til alt data

• #8   26. jul 2011 Der blev ændret en del lovgivning på området for 10-15 år siden grundet en læge på Gothersgade der godkendte folk til at måtte køre uden hjelm, og du kunne få en læge erklæring hvis du var blind, så længe han lige fik 500 kroner..

• #9   26. jul 2011 Som professionel inden for branchen må jeg desværre sige, at det mest normale er situationen som Casper beskriver.

Myndigheder forholder sig MEGET til love og bekendtgørelser og i dem står der "egen læge".

Er der en god grund til (efter Borgerservice' mening), at det er en anden læge (end den der står på sygesikringskortet – det er derfor det skal vedlægges i kopi), der har lavet lægeerklæringen, skal der bare være en (god) forklaring vedlagt. Så kan den (på nogle Borgerservice-kontorer) nogle gange accepteres!!

Jo, jeg kan høre alle de kloge ord, men det er min erfaring efter at have haft nogle tusinde igennem systemet.

Også surt, at "brænde" 300/500 kr af på en ekstra lægeerklæring.

Og bed mig nu ikke om at forsvare/begrunde den offentlige forvaltning. Jeg fortæller bare, hvordan det oftest er.

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jul 2010

#10   26. jul 2011 @Jens F

Tak skal du have for svaret!

Jeg må lave telefon-storm på de læger min egen læge henviser til smiley

• #11   27. jul 2011 En god grund må da netop være at ens egen læge er på ferie og man SKAL bruge det nu?

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jul 2010

#12   27. jul 2011 Har også fået min gamle læge til at lave en smiley

Kommentér på:
Lægeerklæring fra anden læge

Annonce