{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Transporter har tabt pusten {{forumTopicSubject}}

Min stakkels gamle Transporter, 2,0 Benziner fra 93 (Trackdaymobilen), har fuldstændig tabt pusten og kan dårligt slæbe op over de 80.

Fact.
Motoren starter og kører helt fint.
Den ryger hverken med blå, hvid eller sort røg.
kører fint under 2000 rpm
Udstødning sidder løst et eller andet sted, men er ikke gået helt fra hinanden. (Larmer men ikke helt vildt)

Nogen bud på hva der er galt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Transporter har tabt pusten
  • #1   11. aug 2011 Det hjælper nok heller ikk ligefrem på dens ydelse at udstødningen er defekt. Var det min ville jeg checke karbs (hvis sådan een har det), luftfilter og tændrør.

• #2   11. aug 2011 Prøv at høre på caravelle.dk

• #3   11. aug 2011 Det er ikke sådan at motor lampen lyser?
    Hvis udstødning er utæt ved lambda sonden giver den forkerte målinger?
    Tilstoppet benzin filter,Defekt benzin pumpe ovs....

• #4   11. aug 2011 Det er ikke din udstødning som er problemet.
    det er jeg næsten helt sikker på.
    din lambda regulere ikke så meget at den kan ødelægge din trækkraft så voldsomt

Ville nok som powerboy er ude i,
    kan fejlen godt være et små stoppet filter eller tændrør f.eks.

• #5   11. aug 2011 Som powerboy siger tjek luftfilter og tændrør som det første.
    Tjek derefter benz system, filter.

Evt tjek hvis der er nogen rust skaller som blokere udstødningen, hvis den bare er utæt burde det ikke påvirke kørslen så meget.

• #6   12. aug 2011 Der sidder en vakuumslange fra manifollet til en styreenhed lige bag venstre forlygte. Hvis den slange en mørnet og utæt eller stoppet til, kan det også give dårlig motorgang/trækkraft

• #7   12. aug 2011 havde samme prøblem med min 2,5 benzin .. brugte 4k på den så var der en disel motor i ,, har jeg aldrig fortrut . køre 12-13 km,l . før 5-6 km,l... kan godt hjælpe med det hvis du vil lave om .. jeg købte en der var ruaten op .. har osse brugt mange penge på føler nye slanger tændnings stystem .. med er ikke et stort arbejde at bytte om . du ringer bare mvh lars ,, 29731336

• #8   12. aug 2011 Tak for jeres bud alle sammen... Faldt selvfølgelig i søvn på sofaen kort efter. smiley

Anyway Status
    Benzinfilter/Pumpe. Blev skiftet i vinters da pumpen røg ved samme lejlighed fik jeg fin mulighed for at kigge ned i tanken og den ser fin ud. Fri for rust og anden slagger.

Tændrør tror jeg ikke på med mindre alle fire pludselig kører simultant dårligt. Da den kører fint på alle cylendre bare uden nogen trækkræft.

Er ingen lamda lampe der lyser.

Luftfilter check... Ser fint ud.

Skal lige have kigget på Tues forslag, og se om jeg kan finde den Vakum slange.

Og så må jeg ellers ned under øsen og kigge udstødning når jeg kommer hjem i dag.

Kommentér på:
Transporter har tabt pusten

Annonce