836 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

nogen med erffaring med rockwool isolering nogen med erffaring med rockwool isolering

jeg søger nogen der har lidt erffaringer med rockwool isolering.

det drejer sig om at jeg skal isolere mine skråvægge på min 1 sal indefra. da spærene er både vinde og skæve var min plan at bruge rockwool i ruller og så måle mellem hvert spær og skære stykkerne af rullen på gulvet og så lægge op mellem spærrene på tværs i 2 lag.

idag da isoleringen kom var det så ecoblanket isolering i ruller. og guuud hvor er det blødt. det kan jeg ikke få lagt op under skråvægene.

mit spørgsmål er så nu.. er rockwool i rulller ligeså blødt som ecoblanket eller nogenlunde ligeså stift som rockwool flexbatts.

hilsen Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nogen med erffaring med rockwool isolering
  • #1   16. aug 2011 Det er "næsten" umuligt at efterisolere ordentligt med ruller. Noget lettere med batts, hvor man kan komme til både oppe og nedefra med de enkelte stykker. Jeg ville godt nok være noget træt af at skulle efterisolere med ruller op ad skråvæge - føj !!
    :O(

• #2   16. aug 2011 Flexbatts er meget stifts og bruges primært til støbning ved betongulve. Du kan selvfølgelig få en maker til at holde den øverste del og ligge ind til skråvæggen dernedaf. Lærlinge arbejde, men det er alt der har med rockwool at gøre smiley
    Alternativt kan du sende det tilbage og købe de klassiske ruller som ikke er nær så bløde og mere beregnet til dette arbejde.

• #3   16. aug 2011 altså det er fordi min plan jo var at bruge rockwool ruller og så skære stumper af rullen på mellem 80cm og 116 cm (afstanden imellem mine spær)

har brugt sådan nogle flexibatts i etage adskillelsen og de er nemme og skære og ret stive, men med ruller får jeg jo ikke så mange stumper jeg skal stoppe ind her og der da det jo er stumper der passer i bredden.

men er rockwool i ruller ligeså stive i det som rockwool i flexbatts.

• #4   16. aug 2011 De gange jeg har isoleret skråvægge har vi slået ståltråd på tværs af spærene så isoleringen ikke falder ud.

• #5   16. aug 2011 og det er også min plan, men en for blød isolering syntes jeg stadig er svær at få til at ligge ordentligt inde over ståltråden og den vil umidelbart også gerne "falde ud" imellem ståltråden.

derfor håber jeg nogen har prøvet både rockwool i rulle og i batts så de kan fortælle mig om rullen er stort set ligeså stiv som batts. for batts er jo nemmere at skubbe på plads fordi de er så stive, men de giver mange stumper der skal stoppes sammen hvor rullerne giver mange store stykker at skubbe ned

• Jimmy P
    Jimmy P Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #6   16. aug 2011 Ang ståltråden, så er der faktisk et brandkrav. Men også en ganske god måde at holde iso på plads ind til beklædningen kommer på.

Hvis det var mig havde jeg isoleret med enten Rockwool flexi A batts eller Isover Flexi batts.

Generelt, jo tykkere isoleringer er, jo nemmere hænger det af sig selv smiley

• #7   16. aug 2011 jeg vil ikke benytte hele rullen, men skære rullen op i batts størelse stykker som så blot passer medllem mine spær som 1 stykke istedet for 2-3 stykker batts

• #8   17. aug 2011 God ide, at skære stykker til, af ruller. Og som Jimmy P. siger, så er det nemmere med tykkere isolering end med tyndt......
    Flexi batts er bare en slags batts der kan klemmes i den ene ende og den ene side.........
    Det der ecoblanket isolering, hvad er det lavet af?

• #9   17. aug 2011 det er vist noget glasuld sat sammen med harpix.. klør overhovedet ikke, men egner sig ikke til op under loftet smiley

Kommentér på:
nogen med erffaring med rockwool isolering

Annonce