nogen med erffaring med rockwool isolering nogen med erffaring med rockwool isolering
jeg søger nogen der har lidt erffaringer med rockwool isolering.
det drejer sig om at jeg skal isolere mine skråvægge på min 1 sal indefra. da spærene er både vinde og skæve var min plan at bruge rockwool i ruller og så måle mellem hvert spær og skære stykkerne af rullen på gulvet og så lægge op mellem spærrene på tværs i 2 lag.
idag da isoleringen kom var det så ecoblanket isolering i ruller. og guuud hvor er det blødt. det kan jeg ikke få lagt op under skråvægene.
mit spørgsmål er så nu.. er rockwool i rulller ligeså blødt som ecoblanket eller nogenlunde ligeså stift som rockwool flexbatts.
hilsen Thomas
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
:O(
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 152 Svar: 584
Alternativt kan du sende det tilbage og købe de klassiske ruller som ikke er nær så bløde og mere beregnet til dette arbejde.
okt 2006
Følger: 15 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 66 Svar: 538
har brugt sådan nogle flexibatts i etage adskillelsen og de er nemme og skære og ret stive, men med ruller får jeg jo ikke så mange stumper jeg skal stoppe ind her og der da det jo er stumper der passer i bredden.
men er rockwool i ruller ligeså stive i det som rockwool i flexbatts.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 51 Svar: 205
okt 2006
derfor håber jeg nogen har prøvet både rockwool i rulle og i batts så de kan fortælle mig om rullen er stort set ligeså stiv som batts. for batts er jo nemmere at skubbe på plads fordi de er så stive, men de giver mange stumper der skal stoppes sammen hvor rullerne giver mange store stykker at skubbe ned
feb 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
Hvis det var mig havde jeg isoleret med enten Rockwool flexi A batts eller Isover Flexi batts.
Generelt, jo tykkere isoleringer er, jo nemmere hænger det af sig selv
okt 2006
feb 2010
Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 474
Flexi batts er bare en slags batts der kan klemmes i den ene ende og den ene side.........
Det der ecoblanket isolering, hvad er det lavet af?
okt 2006
nogen med erffaring med rockwool isolering