3.401 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

postvæsnet kørsel på fortovet lovligt eller ej ?? postvæsnet kørsel på fortovet lovligt eller ej ??

?????
Med de nye regler om at man skal sætte postkassen helt ud til skellet fordi det skal være nemmere for postbudene at aflevere posten, hvordan skal det så være nemmere for dem, for de skal vel stadig af cyklen eller knallerten da den jo skal køre ude på vejen, ved godt de kører på fortovet, men har de en særlig tilladelse til at de må køre på fortovet,

Og det er det som mit ? egentlig lyder på har posten en særlig tilladelse til at måtte cykle eller køre på knallert på fortovet, evt hvor kan man læse om det ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  postvæsnet kørsel på fortovet lovligt eller ej ??
  • #1   27. aug 2011 Var det ikke nok med et indlæg på bg:P? De må ikke kører der men gør det alligevel. Du overholder vel heller ikke altid hastighedsgrænserne;)??

• #3   27. aug 2011 Uanset om de kører på fortorvet eller ej, sparer de oceaner af tid ved at postkassen kommer ud til skellet. Jeg synes det er en glimrende idé!

• #4   27. aug 2011 nej de må de ikke... du ringer bare ind til nærmeste postkontor hvis de køre på din belægning eller ligende, har en kammerat, hvor de bare kørte ind over græs og hans nye sten sætning.. de fik bud på at stige ud af bilen fremover....

• #5   27. aug 2011 Teddy nu snakker han om en cykel eller knallert der kører på fortorvet.

• #6   27. aug 2011 samme concept... de må ikke. eller hvis de bare tager opkørslen op og køre ned der igen er der vel ikke noget ved det. men det er nok fordi de forstætter hen af fortorvet...
    er selv skraldemand og syntes det er fint at de er kommet til skel, meeen de har bare fået flere afleveringer, glæder mig til den dag der sker det samme med skraldespandene, så kan jeg nemlig køre med det ene hjul sæt på fortorvet smiley

• #7   27. aug 2011 nogge Nej det var ikke nok med et indlæg for det var på Bilgalleriet og ikke alle er jo med der så det kan du jo være ligglad med om jeg så spørger på Mcg

• #8   27. aug 2011 Teddy Korrekt de kører nemlig bare konsekvent hele strækningen på fortovet

og gad godt se dig gøre det samme i din skraldebil så skulle det hurtigt blive stoppet, smiley

• #9   27. aug 2011 ja det kan jeg da. Det var fordi der ikke var nogen der gav dig ret derinde at jeg så tænkte du ville prøve lykken herinde;)

• #10   27. aug 2011 nogge du sgu for viderkommende det var et spørgsmål ikke noget med at have ret eller ej

• #11   27. aug 2011 Når okay det er fair nok du syntes det:P. men folk sagde det var ulovligt på bg så er det det nok os herinde. smiley Det letter deres arbejde rigtig meget at kunne kører op til din grund og smide posten i istedet for at skulle gå ind på hver grund og smide det i. 10 meter x 400 huse er sku alligevel meget. At du så har måtte bruge 500 kr på en jernstang og smække den ned i et hul i jorden og spænde din postkasse på er bare syndt for dig.

Evt skriv eller ring til post dk og spørg om de har tilladelse til at kører på dit fortov. De kan nok fremvise en tilladelse fra politiet hvis de må.

go dag;)

• #12   27. aug 2011 nogge: Der var ingen som skrev det var ulovligt der var kun div meninger om det ,der er endnu ingen som har givet et direkte svar på om det er lovligt eller kunne henvise til hvor man kan læse om regler ang det
    kan sagtens se at det letter deres arbejdsgang at de ikke skal ind i alle indkørsler men kan gøre det langs hele fortovsskellet, men ? lød stadig på om de må køre/cykle på fortovet eller om de ikke skal køre ud på vejen som alle andre istedet for at køre hele ruten inde fra fortovet af nu på knallert eller på cyklen

• #13   27. aug 2011 Prøv heste, baby,hifigalleri..
    Prøv alle fora du kan finde..

Fordi det er ALT for nemt at ringe og spørge det lokale politi.
    Og hvad fan ved de om det...

• #14   27. aug 2011 Ja Henrik
    og gnaver galleriet
    og gnaven galleriet

• #15   27. aug 2011 kommer der ikke snart et galleri-galleri?

• #17   27. aug 2011 Mogens S Tusind tak for seriøst svar og link der kan bruges til noget

Henrrik, erik J, Jarl Smart : Dum smart og ubrugelige kommentarer kan i holde for jer selv

• #18   27. aug 2011 Det er ulovligt at cykle på fortovet - også for postbude,reklameomdeler osv. Jeg mener den nye postlov er totalt værdiløs, budene får ikke en lettere arbejdsdag - de får bare flere kunder pr. medarbejder. Det betyder fyringer og flere arbejdsløse - hvem h..... har gavn af det??? Det er rystende at politikerne træffer så åbentlyse fejl, som at tisse i buksene - AHHH DET VARMER!

• #19   27. aug 2011 Lasse N, det kan jeg desværre ikke.

Kommer der ikke snart et galleri-galleri-galleri?

• #20   27. aug 2011 Jarl Smart DU ER DA EN KÆMPE IDIOT

• #21   27. aug 2011 Som gammel postarbejder, så må jeg sige NEJ, de må ikke køre på fortovet, og bliver kørselslederen gjort opmærksom på det, kan den lille postmand komme til en kammeratlig samtale, færdselsloven gælder også for Post Danmark, men se dog til den anden side, der er jo virkelig en årsag til at han/hun gør som de nu gør.
    Jeg tømte bla postkasser, og det er ind og ud af den bil gud ved hvor mange gange i løbet af en arbejdsdag, og det foregik heller ikke efter færdselsloven, for det er virkelig et meget presset job

• #22   27. aug 2011 fordi man er presset gælder loven vel for alle............hvis jeg ik kører 180km/t så kan jeg ik nå på arbejde til tiden smiley

• #23   27. aug 2011 Ok, nu MÅ jeg bare spørge, hvor mange er blevet cyklet ned af postbudet????? er det voldsomt farligt de cykler på fortorvet?

• #24   27. aug 2011 de kører på scooter..........

• #25   28. aug 2011 jaja de bruger scooter, også her hvor jeg bor nu...

Hos mig kører de vel - MAX på fortorvet, og jeg har endnu ikke set det som et problem!!
    Er der nogen der har? eller er det bare generelt ondt i røven, over hvad andre laver??

Er vi ovre i en gang, fej foran egen dør....?
    Eller er der faktisk en farlig situation in spe?

• #26   28. aug 2011 efter max, skulle der stå 10-15 km på fortorvet.

• #28   29. aug 2011 Vi bliver sikkert hurtigt enige om at der er steder, det ikke er praktisk, men på en villavej som min, kan de sagtens kører af fortorvet (stille og roligt) og smide post i kassen direkte fra knallerten, uden at pisse mig af, det gør deres job mindre belastene.
    MEN de skal naturligvis tage det roligt!

• #29   29. aug 2011 min sviger mor er blevet klippet af et postbud... ved dog ikke hvem der havde skylden smiley

Kommentér på:
postvæsnet kørsel på fortovet lovligt eller ej ??

Annonce