{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

Svært at lave wheelie? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Jeg har gået og øvet mig lidt på at få løftet fronten lidt men dog uden succes.
Er det virkelig så svært, eller er det bare mig der er en nar til at få lidt vinkel mellem vejbanen og cyklen?
Det skal lige siges, at koblingen glider lidt mellem 6.000 - 8.000 omdregninger, så kan det være skylden?

- Steffen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svært at lave wheelie?
  • #2   5. sep 2011 I følge registreringsattesten har jeg, men den er afmonteret, så har 74hk at gøre godt med.

• #3   5. sep 2011 1. hvis din kobling glider bliver det så absolut ikke nemmere. Få det bragt iorden. Det er jo en forholdsvis let cykel du har, - og der er flere teknikker du kan bruge for at få fronten i vejret.
    Din kobling bliver også ringere jo mere du misbruger den, hvis du bare hiver omdrejninger på og smider den, en rigtig mc, trækker op på gassen... smiley Men ja alt med 2 hjul og en motor burde kunne lette forenden... selv min jernhest kan det.

• #4   5. sep 2011 Må prøve at juste dens grundinstilling. Fik nemlig at vide sidst jeg har til mekker, at den sad for stramt, og derefter begyndte den at glide.
    Men den føles som om at køre med en turbo faktisk. Inden krafterne rigtig kommer glider den i koblingen, men får så hurtigt fat igen ved 9.000 omdrejninger, og så ligger den til gengæld også fra land.

• #5   5. sep 2011 du kan jo prøve at når du nu er oppe i fart af vride gassen i bund, letter den sig ikke, skynder du dig at give gas igen, det skal den fandme da kunne smiley

• #6   5. sep 2011 Havde 175 hk på min hayabusa, kunne godt, men den skulle provokeres.
    På min blackbird kunne den godt med 164 hk, men det er en stor maskine.
    Men min gamle tl 1000 s rejste sig ved 4000 omd med 120 hk, var kun begynder, men kunne godt køre lidt på baghjul,.
    Tror det er mere teknik, og dig der ikke tør give den vildt gas, og det er forståeligt nok.
    T

• #7   5. sep 2011 Pas nu på smiley Bent betjent er ikke glad for det(indsæt en fløjtende smiley)

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #8   5. sep 2011 Så løsn dog kablet lidt hvis koblingen glider og din mekaniker har sagt det til dig...

Alt med motor og 2 hjul kan køre på baghjul...

• #9   5. sep 2011 citat
    "Må prøve at juste dens grundinstilling. Fik nemlig at vide sidst jeg har til mekker, at den sad for stramt, og derefter begyndte den at glide.
    Men den føles som om at køre med en turbo faktisk. Inden krafterne rigtig kommer glider den i koblingen, men får så hurtigt fat igen ved 9.000 omdrejninger, og så ligger den til gengæld også fra land."

HVIS du nu havde justeret din kobling lige efter at du havde snakket med mekkeren, kunne du muligvis have sparet nogle kroner. Som det lyder nu, er hele koblinget sandsynligvis smadret!

• #10   5. sep 2011 Og hvad sker der for at mekanikeren ikke justere den når han konstatere at den sidder for stramt??

• #11   5. sep 2011 Hvis din kobling er slidt, så vil du have meget svært ved at få den op.. man bruger momentet til at løfte forhjulet, og det er også momentet der får koblingen til at glide..

Efter du har lavet koblingen så gør du følgende.. Kør i 2. gear op til ca 6-8.000 omdrejninger, slip gassen = forgaflen trykker sig sammen, når fjedrene er på vej til deres "normale" stilling, så giver du gas (uden brug af kobling) og hiver evt. op i styret samtidig.. Det er den nemmeste måde på momentsvage maskiner synes jeg..

• #12   6. sep 2011 pas nu på du ik ender som ham her hahah http://www.youtube.com/watch?v=BWGJCZ5bCwg

• #13   6. sep 2011 Hvis jeg bare kan få løftet hjulet 10 - 12 centimeter er det fint nok for mig smiley

• #14   6. sep 2011 Hvad sjov er der ved at løfte forhjulet 10-12 centimeter?

Desuden er det for dumt at snyde med reg. attesten.

• #15   6. sep 2011 30-50km/t i 1 gear, ind med koblingen, halvt gas også smid koblingen mens du holder halvt gas på, så burde den komme.

• #16   6. sep 2011 søg youtube how to wheelie

• #17   6. sep 2011 bare lad være med at gøre det når bent betjent ser det smiley

• #18   6. sep 2011 Jeg har også forsøgt lidt. Fyrer jeg den af hæver den sig lidt fra jorden mellem de første gearskift. Men her den anden dag rejset den sig rigtigt meget (vil tro 50-60 cm ) og jeg var ikke forberedt på det. Og aner heller ikke læige hvad jeg fik gjort. resultatet var et par kogler for fuld smæk ned i tanken ved landing. Ondt i mavsen....øhhh yes sir.!

• #20   6. sep 2011 Fuld skrald på gassen i første gear, og clutch den ved 6-8000 rpm alt efter hvilken maskine du har, måske du kan nøjes med 2/3 gas...

• #21   6. sep 2011 Jeg vil nu sige koblingen er vejen frem, gas metoden får man tit alt for meget fart på da men jo næsten har kørt gearet ud før den begynder at rejse sig.
    Desuden kan min egen cykel slet ikke løfte snuden kun med gassen, så skal der være nogen små bump i vejen eller noget, så kan den godt smiley

• #22   6. sep 2011 morten du skal jo bare slippe og gi gad igen ved 6-8000 snogninger i første gear. så løfter den da helt selv uden særlig meget fart på?

• #23   6. sep 2011 ja en vigtig detalje er en fod på bagbremsen, også at du ikke oversatser... du skal være tryg ved det du laver... Ellers kan jeg varmt anbefale dig og købe en billig crosser og øve dig på, hvis du har mulighed for det på en mark, det har jeg selv gjort fra jeg var knægt, og det har altid været en fornøjelse.

• #24   6. sep 2011 TTM-TO THE MAX aka sneppen .
    Ikke min maskine i hvert fald, eller også er jeg bare en spasser til at gøre de på den måde.
    men koblingen går let som en leg, 2-30km/t også en håndfuld halv gas, så bliver den oppe indtil den når 98km/t eller hvor meget nu 1 gear går til smiley

• #25   6. sep 2011 1 gear kør med en 30kmt ca, kobl ud vrid gassen halvt (Samtidig) og slip koblingen (Hvor gas håndtaget er vredet) så skal den nok komme op. Ja og hvis den ikke kommer op, så bare lidt mere gas, men tag det stille og roligt. Du skal nok finde græsen hurtig =)

• #26   6. sep 2011 Ej hold nu med den kobling der.. Lige pludselig giver man lidt for meget gas og så flyver man af h til bagover.. Alle cykler kan dog køre på hjul..
    Se selv
    http://www.youtube.com/watch?v=zsPjNYY5GvM

Det handler bare om gas smiley

• #27   6. sep 2011 Kør 20-30 km/t i 1 gear, fuld Jonna på gassen til den går på begrenseren, og så dump koblingen. Se så skal den nok løfte sig de 10-12 cm.

Dog ikke noget jeg vil anbefale, men den kommer da op !!

• #28   6. sep 2011 R-sex'er *: ser ikke det farlige i koblingen, man skal satme være en idiot hvis man skal svinge den hele vejen rundt, de første par gange man gør det, så slipper man gassen så tidligt at den højest kommer 5-10cm over jorden... det er jo tilladt at bruge hjernen bare lidt.

• #29   6. sep 2011 Morten, så mangler din cykel 50% effekt/moment..

Min 400ccm løfter forhjulet (og jeg snakker ikke om 2-3 cm, men nærmere 20-30cm så længe man tør/kan) i 1. gear alene uden kobling overhovedet..

Og de GSXR (3 stk) jeg har kørt.. ja de gør det i 2. gear alene ved gas.. Men man skal anvende den rigtige teknik..

• #30   6. sep 2011 Videoen som R-sexer linker til, der kan man faktisk se hvordan MCisten giver gas, slipper = affjedring trækker sig i bund, giver gas igen og den kommer bare op..

• #31   7. sep 2011 Ja det er jo bare at lege lidt, så finder man hurtig ud af hva der passer ens kørestil. Nu har jeg ikke leget med den metode han bruger på den goldwing, men skal da helt sikkert ud og teste den, for ved bare at vride gassen på min kommer den sku ikke rigtig nogle steder, sammen med 750ére. Så det er ikke srad modellen du har leget med Mirza A

• #32   7. sep 2011 Rene.. med al respekt, men hvis du ikke kan få den på baghjul alene på gassen så er det udelukkende en fejl 40..

min 400RR har 50% mindre moment end din motor, og for at slet ikke snakke om effekt.. og den kommer på baghjul på gassen ALENE...

Men det kræver den rigtige teknik..

• #33   7. sep 2011 nu kan sådan noget som opsætning af affjedring, og hvad dæk man kører med også have lidt indvirken på det hele, for slet ikke og tale om gearing smiley - så ikke sikker han er håbløs til det, - jeg har tidligere kørt sammen med folk der havde kørt mc i flere år, - og som nørmest var bange for at vælte bagover, lige så snart forhjulet bare løftede sig en 5-10 cm... men ja, find et fornuftigt sted hvor der ikke er sideveje, - og øv dig lidt der, og gå nu stille og roligt frem, hellere bruge lidt mere tid også være fortrolig med det du har gang i, husk lige foden på bagbremsen smiley

• #34   7. sep 2011 En 600ccm mc med +100hk skal gå på 3 cylindre med ekstrem høj gearing før en ikke kan gå på baghjul..

• #35   8. sep 2011 såså vores maskiner behøver ikke at være defekte, bare fordi vi ikke kan få dem på baghjul med håndtaget.
    er nok mere fejl 40 som du siger :), men derfor syntes jeg stadig det er smartere at bruge koblingen, du behøver ikke at kører nær så hurtigt

• #36   8. sep 2011 Hehe jaaaeh det kan nok godt være =). Men syntes nu den får det den kan leve af de gange jeg har prøvet med gassen, men har da slet ikke testet det nok, så vil ikke spille klog på det område. Men rigtig hva Morten siger du behøver slet ikke alt den fart når du bruger koblingen, er nok også derfor det er min safezone indtil videre :-P. Og ja så er det bare nemt og rykke den op sådan

• #37   8. sep 2011 alle har sin stil smiley jeg har bedre føling med gas alene..

men min pointe var bare at det godt kan lade sig gøre at få den op uden kobling.. prøv det der med at lade affjedringen arbejde næste gang evt.

• #38   8. sep 2011 Det kan være vi skal ha lavet et par video'er med de forskellige teknikker

• #39   8. sep 2011 dem der ligger med min gamle busa er pumpe-teknikken hvor man slippergassen også lukker op igen... virker fortrinligt... selv har jeg aldrig kørt på hjul oppe på balancepunktet på landevejen, - altid været acc. wheelies...

• #40   8. sep 2011 Er måske mere intresseret i hvordan man overvinder den der psykiske barriere.

Jeg kører knææet i asfalten uden at tænke over det, giver den pænt gas på swingtur og sådan okay gas på trackdays.

Men når forhjulet skal op så blokker jeg totalt mentalt.

Jeg prøver og kan også sagtens få snuden op. MEN lige så snart hjulet når op over de der 50 cm fra asfalten så ryger kroppen instiktivt bare frem og presser cyklen ned igen.

OG DET ER PISSE IRRITERENDE NÅR JEG NU GERNE VIL FASTHOLDE MIN REJSNING...

• #41   8. sep 2011 "OG DET ER PISSE IRRITERENDE NÅR JEG NU GERNE VIL FASTHOLDE MIN REJSNING..."

- Det findes der piller imod smiley

• #42   8. sep 2011 Er prøvet giver bare endnu mere vægt på forhjulet.. smiley

• #43   8. sep 2011 den er svær den med at finde balancepunktet... men du må jo slet ikke, - jeg vil sige, nr. 1. øv dig på en mountainbike, så finder du ud af hvor langt man skal op for at finde balancepunktet, - rent instinktivt reagerer man langt før man går bagover... jeg kan selv nikke genkendende til dit problem. Det har jeg så bare accepteret på trods af at måtte lægge ører til at jeg laver "rejehop" osv. Men ja du skal jo bare have den længere op...

da jeg selv legede meget med at køre på hjul havde jeg et ønske om at fortsætte op igennem gearene, det lærte jeg på en køretur en aften på 75 km... Der var bare også noget der skulle overvindes, og jeg prøvede så til nogle gange og pludselig var den der bare smiley

Kommentér på:
Svært at lave wheelie?

Annonce