{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

Byttehandel er gået i ged? {{forumTopicSubject}}

Ja, er der nogle af jer kloge hoveder der kan hjælpe med denne her?
Fik byttet min mc med en bil af en bruger herinde, jeg tjekkede baggrunden af bilen og der var ingen gæld eller noget.
Han kommer så med bilen og vi får byttet.
Der går ca en måned og jeg skal ha den solgt videre men så er der pludseligt kommet 2500 i bøde fra europark fra da han havde bilen. Har så skrevet til ham herinde at han lige skal betale bøden før jeg kan sælge bilen.
Han skriver så at det vil han lige få gjort, men spasseren får det aldrig gjort. Så tænkte jeg om man kunne ringe til europark og give dem hans adresse eller hvad kan man gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Byttehandel er gået i ged?
  • #1   14. sep 2011 1 europark kan ikke udskrive bøder ,kun afgifter
    2 2500 i pafgift hvor mange er det ?
    3 hvilket navn stod bilen i ,da afgiften blev udskrevet ?

• #2   14. sep 2011 Du skal bare kontante Europark - Og sende dem en kopi af din slutseddel ...

• #3   14. sep 2011 Bilen stod i hans navn, men som jeg har forstået hvis man ikke betaler følger afgiften bilen?
    Afgift ja smiley
    Kan kun se en det er fra europark han skylder 2500

• #4   14. sep 2011 Johnson og hvad sker der så?

• #5   14. sep 2011 Det er ret simpelt, du er beskyttet af loven, og kan ikke tvinges til at betale andres p-afgifter!

Du skal skrive til dem, med en kopi af slutsedlen, samt dato for overtagelse. OG gerne tidligere ejers adresse og navn. så er resten deres problem!

• #6   14. sep 2011 du hænger ikke på den afgift!
    det gør ejeren på pågældende tidspunkt!

• #7   14. sep 2011 Fedt fedt fedt, men kan bare se at hvis jeg slår stel. Nr op så er der den skide afgift på bilen

• #8   14. sep 2011 hvor slår du det op ? det ville jo svare til at de havde pant i bilen ! den går ikke

• #9   14. sep 2011 Euro park har deres helt egne regler, ifølge dem har alle andre uret og kun de har ret.
    Jeg solgte en bil, 2 md efter salget kom der en opkrævning på en afgift køber havde fået 2 uger efter han købte bilen og inden han havde fået taget sig sammen til at omregistrer den, jeg kontaktet europark, og de bad mig sende en slutseddel, dette blev gjort og så trode jeg at det var det....... næ næ 14 dag efter fik jeg en rykker med extra gebyr på, jeg greb knoglen og fik at vide at sådan en kontrakt ikke kunne bruges til noget, og at den jo kunne være fremstillet til formålet at slippe for afgiften, de var også ligeglade med at bilen på det tidspunkt VAR blevet ført over til det navn der stod på salgs kontrakten, så europark er kun en penge maskine og er ligeglade med alt andet, bare de får penge......

• #10   14. sep 2011 Bare glem dem og lad dem skrive rykkere. Hvis du har informeret dem om ejerskab og de alligevel fortsætter så kan de jo hive dig i retten hvor du kan dokumentere at det ikke var din bil på tidspunktet og så komme de selv til at betale hele gildet.

Is i maven og få offentliggjort hvem du handlede med.

• #11   14. sep 2011 Korrekt, Euro Park er et pengefirma.
    Derfor er de også kede af, at blive idømt at betale for sagsomkostninger. Derfor, er man 112% sikker i sin sag - altså at køretøjet var solgt, og slutseddel underskrevet på tidspunktet - er det blot at fortælle dem, at sagen i så fald skal for domstol.
    Så falder de som regel til ro!
    Har jeg hørt!

• #12   14. sep 2011 Jeg har også oplevet at få en p-bøder, for godt 12.000 kr, ind af døren efter bilsalg.
    Jeg rettede henvendelse til Q-park (så vidt jeg husker) og med en udfyldt slutseddel var det intet problem. De fik en kopi og så hørte jeg ikke mere fra dem.
    Men det er vigtigt at slutseddel er korrekt udfyldt.

• #13   14. sep 2011 ja folk røvpuler hinanden konstandt....

det er sgu en trist stil den klovn har udvist dig...
    los ham i bollerne.. det havde jeg gjort..
    : )

mvh

• #14   14. sep 2011 Bjarke hvordan udfyldt korrekt?

Jeppe. Ved det er plat, men hvis jeg kommer til at betale, kommer han til at betale endnu mere, på den ene eller anden måde

• #15   14. sep 2011 Jeg solgte en bil, et par uger efter kom er en hilsen fra "parkeringsservice" med samme dato som jeg havde solgt bilen, ringede til dem med det samme, de fik nye ejers navn og adresse, hørte aldrig fra dem igen...

Men det var jo heller ikke europark..

• #16   14. sep 2011 Slutseddel udfyldt korrekt, betyder at alle vigtige detaljer skal være påført: Identitet på både køber og sælger, stelnr/reg.nr, pris samt dato for handel er nok de vigtigste detaljer.

• #17   14. sep 2011 De ting står også derpå smiley så må jeg jo igang med at kommunikere med europark

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #18   14. sep 2011 Bo A: Såfremt din historie forholder sig som du beskriver, dvs. at salg skete forlods en given P-afgift blev pålagt bilen, så skal du blot - og helst på skrift - orientere Europark. Det er ikke nødvendigt, men send brevet anbefalet med kopi af købsaftale. Du kan med fordel i brev-1 allerede gøre dem bekendt med, at såfremt sagen ikke lukkes "her og nu", så skal de blot sende den til europarks juridiske afdeling, idet sagen om nødvendigt vil blive afgjort byretten. Og igen... hvis sagen ER som du beskriver, så når du ikke i byretten! smiley

Niklas D: Kun ift. behandling hvis advokat er inde over ift. en civil retssag/tvist. Som privatperson til f.eks. Europark, desværre ikke! Du har ingen lovhjemmel i den retning - selvom det ville være dejligt i mange tilfælde.

• #19   14. sep 2011 Tak
    Hans. Det er 110% som beskrevet smiley

• #20   14. sep 2011 Bilbasen

• #21   14. sep 2011 Jeps. Så står der at der er en afgift fra europark på 2500 fra en dato 2 mdr inden jeg overtog bilen

• #23   14. sep 2011 Ved jeg ikke men det kunne det godt jo?

• #25   14. sep 2011 Nej ikke på tinglysning

Kommentér på:
Byttehandel er gået i ged?

Annonce