1.294 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Politiwannabes: Hjemmeværnet!!! Politiwannabes: Hjemmeværnet!!!

Jeg var ude og lufte cyklen i det gode vejr og kørte i den anledning på Stranvejen i Middelfart, forbi kræmmermarkedet under den nye lillebæltsbro.
Fra Strandvejen går der to veje ned til markedets parkeringspladser, begge "bestyrres" af hjemmeværns"politi"folk. Ved det første kryds jeg passerer står manden med front mod mig (forkert retning!) og vinker mig og de modkørende forbi. Ved det næste kryds står der en hjemmeværnsmand i vejsiden og vinker (uden at stoppe den øvrige trafik på vejen eller se sig for) en kvindlig billist ud på vejen så jeg må bremse MEGET hårdt for at undgå hende. Idioten overså simpelthen mig og den bagvedkørende bil og vinkede damen ud, uden at gøre tegn til os andre...
Klaphat!

Og som om det ikke var godt nok, da jeg så vendte hjem fra min køretur af samme vej, blev jeg kommanderet af den magtfikserede camouflage-fætter til at køre ind på indersiden af en bil for at han kunne klemme en bil mere ud i køen.... Er det ikke at opfordrer til ulovligheder?

Jeg har intet imod hjemmeværnet, kun deres inkompetente autoritetshungrende POLITI-fanatikere der får et lille magttrip ud af at stå med en slikkepind til markeder og koncerter!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politiwannabes: Hjemmeværnet!!!
  • Richo J
    Richo J Tilmeldt:
    maj 2006

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #1   25. maj 2006 kan godt lide de 2 sidste linjer.. hehe

• #2   25. maj 2006 de er nogle klap hatte...! og det er de sku hver gang...!

• #3   25. maj 2006 Og så vejer de 200 pund, eksklusiv den basse de har i kæften!

/ta

• #4   25. maj 2006 de skulle nok hellere holde sig til kaffe og kage ligesom i "gamle" dage

• #5   25. maj 2006 600 millioner kr lagt meget meget dårligt ud...... Trist Trist

• #6   25. maj 2006 Hehe Jacob, det må være fordi Postdanmark har en federe uniform smiley

Men hvor meget magt har de gutter egentlig? Altså ikke Postdanmark smiley Må man gerne gøre det omvendte af hvad de siger, bare man holder sig inden for loven? smiley

• #7   25. maj 2006 MP'erne er generelt dumme. Nogle gange står du på en vej hvor der ikke er nogle sideveje der støder op til og vinker en frem samtidig med at de siger at man bare skal fortsætte lige ud. Ja og det er så fordi der ikke er nogle sideveje. Det er da de færreste der lige pludselig har lyst til en gang offroad i en ganske almindelig bil eller mc.

• #8   25. maj 2006 de er gode nok at have , tænk nu hvis man ikke selv kunne se, hvis en parkeringplads til salten marked, var ledig smiley

• #9   25. maj 2006 Dem der ville gå i krig for vores land: HEADS UP ! Dem der vil forvirre vores traffik.......... FUCK OFF !

• #10   25. maj 2006 Tænker sådan på BASERNE (tegne serie) hver gang jeg ser dem.....
    Men siger de du skal dreje til venstre må du godt dreje til højre mere har de ikk at sku ha sagt...!

• Per B
    Per B Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 1 Svar: 2
    #11   7. jun 2006 Som Politi (PO) Hjemmeværnsmand, vil jeg da lige komme med et par kommentarer her.

Mht. til lovgrundlag, så har vi som Politi Hjemmeværns folk den samme kompetance, som Politiet, dvs. at vores tegn etc. i forbindelse med færdsels regulering (og kun regulering) skal overholdes, det står direkte i færdselsloven. Dvs. der er ingen forskel om det er en Politier eller en PO der står der, dvs. man kan ikke undskylde sig med at man bare overholder færdselsloven, hvis man ikke retter sig efter vores tegn.

mht. Bilfrie dage kan jeg oplyse Jacob om at det ikke er PO der står for afvisning af folk i københavn men kommunens egne folk evt. sammen med Politi, og der er klare regler for hvem der må overtræde "reglerne i bilfri By".

Jeg er desværre ked af at kunne læse en del af de indlæg, for det lyder som om der render nogle folk rundt som ikke er deres opgave voksne/har glemt hvordan man giver korrekt tegngivning etc.

Men at skære alle en kam er for nemt, for jeg kan da også finde eksempler på en MC som på trods af der var givet korrekt tegn til at han skulle stoppe, fortsatte direkte ind i et cykelløb, hvor det kun var et held at der ikke var nogen alvorligt tilskadekommende... Gør det alle der kører på MC til idioter ???

• Per B
    Per B Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 1 Svar: 2
    #12   7. jun 2006 Jacob , jeg er helt enig i dine betragtninger, Vil dog gøre dig opmærksom på at der på vores Veste står "POLITI HJEMMEVÆRN" og ikke militær Politi, som i øvrigt ikke har beføjelser til at foretage reguleringer, kun til at Stoppe trafik.

Som et lille bemærkning vil jeg tilføje, at jeg kan garentere dig for at der ikke er en i mit kompagni der ville optræde på den måde som beskrevet, og mit kompagni hører under Københavns Politi, som har en god justits på det område.

• Marco c
    Marco c Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 3
    #13   14. apr 2010 Militærpoliti (MP) har intet at gøre med politihjemmeværnet.

HUSK DET_ Christian [Storkbh.] H_

Kommentér på:
Politiwannabes: Hjemmeværnet!!!

Annonce