{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.473 visninger | Oprettet:

Valg af varevogn til Mc transport/trackdays? {{forumTopicSubject}}

Halløj med sovs, kære motorcykelgallerister! Jeg har netop solgt min Sv'er og leger lidt med tanken om at anskaffe mig en varevogn, den er jo rar at ha!

Hensigten er lidt at ku køre til trackdays/ smide en crosser ind men også at ku smide et par cykler ind også køre sydpå, til de dejlige alper! Tør jeg / gider jeg det i en ældre hiace fx? (mit budget er en 30-35k)

Har umiddelbart kogt det lidt ned til Transporter T4 og hiace ala årgang 95-98 ish, andre muligheder jeg har overset?

Der må være nogen trackday kørere og nogen håndværkere, der jævnligt straffer nogen varevogne, der ka komme med lidt brugbart:)


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af varevogn til Mc transport/trackdays?
  • #1   11. okt 2011 Jeg ville vælge transporter, synes hiace'en er alt for lavgearet til lange ture.

  • #2   11. okt 2011 Til gengæld er hiacen utrolig driftsikker

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #3   11. okt 2011 Transporter er efter min mening for lille og det er en hiace også...

    Min LT35 TDI (sprinter med transporter motor) fra 97 kører 10km/l når vi tøffer sydpå med 130 og der er plads nok til 3 cykler, så man er flere om at dele udgifterne.



  • #4   11. okt 2011 tranporteren t4 kører klart bedst næsten som alm bil, har haft en som firma bil og den fik lov at leve... den er dyr i vedligeholdelse, og dyr på værksted.. samtidig er kassen alt for lille i bredde og i højde. hvis du har reol system i den ene side kan der kun stå en mc.. uden kan der med lidt snille stå 2 stk 1000ccm.. men så er der altså næsten ikke plads til mere....

  • N B G  L
    N B G L Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 70
    #5   11. okt 2011 steffen(Horsens) .

    Selvfølgelig tør du, jeg har lige været på en ordentlig tur til gibraltar og andre steder i Europa, alt i alt lige over 10.000km i denne bil:

    http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=217068&ipc=663549

    Den kostede 4.000,- i indkøb, og 650,- for at få renoveret generatoren. Også blev der monteret noget anlæg for at gøre turen mere behagelig.

    Selvfølgelig havde en bil af den pris nogle defekter, men lyset virkede og den kunne køre og bremse.

    Vi fik 2 defekter på de 10.000km, en sprunget sikring, og et nedslidt dæk som punkterede 50km fra kbh, på vej hjem.


  • N B G  L
    N B G L Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 70
    #6   11. okt 2011 Til daglig kører jeg i hi-ace, og jeg kan sgu ikke klage. Det er ikke en racerbil, men den er kun på værksted til service og før syn.

  • #7   11. okt 2011 Jeg har en Vito 112Cdi hoidl kæft den køre godt
    har både haft hiace og transporter og der må jeg sige Vito´en bare er bedre på alle områder

    fordele
    mere lyd svage
    stærkere bygget i motor & gear
    ingen tandrem at tænke på
    køre længere pr L diesel
    mere udstyr
    køre mere som kassebil end person bil
    plus den trækker meget bedre en en T4 2.5Tdi
    min kammerarts t4 kan på ingen måder følge med min selv om hans er chippet osv.

    ulember:
    de ruster i døre og klapper
    men det er bare at finden en som er pæn fra starten
    Ps. de ruster ikke i bund og vanger
    der er nok af dem
    de kan ryste fra trækakselerne men helt nye er billige på ebay





  • #8   11. okt 2011 Nup min.. Tysk import, 195 på klokken, invalidegear plads til 2 knallerter hund og kat. c",)

  • #9   11. okt 2011 Køb en transit!

  • #10   11. okt 2011 Casper S. [Randers]



    Skrevet: 11-10-2011 19:30:18

    Jeg har en Vito 112Cdi hoidl kæft den køre godt
    har både haft hiace og transporter og der må jeg sige Vito´en bare er bedre på alle områder

    fordele
    mere lyd svage
    stærkere bygget i motor & gear
    ingen tandrem at tænke på
    køre længere pr L diesel
    mere udstyr
    køre mere som kassebil end person bil
    plus den trækker meget bedre en en T4 2.5Tdi
    min kammerarts t4 kan på ingen måder følge med min selv om hans er chippet osv.

    ulember:
    de ruster i døre og klapper
    men det er bare at finden en som er pæn fra starten
    Ps. de ruster ikke i bund og vanger
    der er nok af dem
    de kan ryste fra trækakselerne men helt nye er billige på ebay





    hvad årgang er din vito, jeg kører trans 2,5tdi, med overvejer ny:)


  • #11   11. okt 2011 den er fra 2002 eller retter sagt en W638

  • #12   12. okt 2011 tak:) så er den jo pænt dyr i vægtafgift, ikke? min koster kun 3717helårligt, 97*er

  • #13   12. okt 2011 min en er betalt fri så jeg giver skam ikke mere i vægtafgift end dig


  • #14   12. okt 2011 altså vejet ned? er min osse

  • #15   13. okt 2011 jeps

Kommentér på:
Valg af varevogn til Mc transport/trackdays?

Annonce