{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.015 visninger | Oprettet:

så starter det. nu skal vi tvinges til {{forumTopicSubject}}

at køre i 1,1 liters pisse biler, hvis vi ikke skal fuckes endnu mere af div afgifter på pis og lort...

fame godt de røde p..h..... er kommet til fadet...

hvor mange penge kommer der ikke extra i kassen på det stund de der har gang i...
mvh

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-44811314:disse-biler-g%C3%A5r-fri-af-afgifterne.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så starter det. nu skal vi tvinges til
  • Kasper E
    Kasper E Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 66
    #1   19. okt 2011 Ikke sikkert at de socialdemokrater har overvejet at EU vil fjerne afgifterne i 2015, og så håber vi på at der ikke bliver giver dispensation igen.. smiley

  • #2   19. okt 2011 Synes det lød så åndssvagt da de i radioen sagde at de biler der ville blive ramt var de uøkonomiske biler som Fiat Punto, Opel Astra, Ford Focus og Citroen Berlingo. WHAT? Det er jo helt almindelige biler. Hvor er min Lexus henne på den liste? smiley

    Det er bare endnu et påskud til at få en masse penge i kassen.


  • #3   19. okt 2011 Så er det jo spænende hvad de selv får at køre i

  • #4   19. okt 2011 Synes det lød fuldstændig hen i vejret,.

  • #5   19. okt 2011 De kunne starte med at skifte deres store minister biler ud med nogle økonomiske biler fx. polo..

  • #6   19. okt 2011 lol lol ...... de røre sgu ikke ved deres miniester biler osv....

    mvh


  • #7   19. okt 2011 Jeg overvejer alligevel at flytte til udlandet så dybest set er jeg helt i køleren.

    Men et er, hvad Pernille siger, noget andet er, hvad der bliver vedtaget. Det ved Busa også, når han tager en dyb indånding og får lidt luft til hjernen!


  • #8   19. okt 2011 hørte en eller anden sindsforvirret kvinde menneske udtale at alle mænd og damer med hang til store muskel biler og store 4x4 , bare kunne tage det roligt, for man kunne sagtens få en muskel og 4x4 bil i klasse A , så man slap for extra afgift. ???????????????????????????????????

    øhhhh den største jeg kan se er en c 1.8 liters bil der slipper for extra afgigt..



    tosser..

    mvh


  • #9   19. okt 2011 Kasper K
    ja flyt .. jo hurtigere jo beder..
    tak
    og
    jeg må jo forholde mig til hvad vores politiker fortæller i ofligt forum ..
    og
    jeg har rigeligt med luft du..

    mvh


  • #10   19. okt 2011 Jah, vi må lige tænke på at du er gode til at snakke og love, men stinker til at holde det!

  • #11   19. okt 2011 nu er rosenkrantz theil jo også tideligere enhedslisten, så ikke overraskende med hendes forslag.... det viser jo bare hvor syg deres ideologi er..

  • #12   19. okt 2011 Er det så bare hjerne, du har underskud af Busa?

  • #13   19. okt 2011 klaphat K
    ja du har ret... du skulle bare vide....
    men smut nu bare vider med dig...


    mvh



  • #14   19. okt 2011 Jesper J - ( Lemvig ) - Lexus er da med på listen over A klasse biler

  • #15   19. okt 2011 Jan J-->
    Ja, men den har to store fejl... Den er forhjulstrukken og det er en 4-cylindret økomotor.


  • #16   19. okt 2011 Jesper J - ( Lemvig ) - Du må købe to til billig afgift, koble dem sammen, så har du en 8 cylindret 4 hjulstrukket Lexus smiley

  • #17   19. okt 2011 Ja de burde sætte afgiften ned på det hele så de får solgt endnu flere nye biler istedet for at folk køber noget brugt ældre. Det burde vel give samme penge i kassen

  • #18   19. okt 2011 Det kommer vel ikke til at betyde at biler der allerede er på plader skal koste mere?
    Så er det jo bare med at få købt en dyr bil inden afgiften træder i kraft og så sælge når den er trådt i kraft. Der er da en del penge at hente så smiley

    Brugt markedet vil vel også stige på brugte biler med stor motor?


  • #19   19. okt 2011 Og dem der har allerede har købt økobiler, ja deres brugt pris vil vel falde

  • #20   19. okt 2011 ja bare vi bliver brandbeskattet he ri DK så kan man nok SE Ozon laget blive tykkere hver dag....... hvad emd US hvor man fra man er 16 har hver sin V8..... og resten af verdenen..... for ikke at tale om lande som Indien og Kina's industri svineri.... De skulle fame tage og bruge miljø krudtet på vigtigere ting, de klaphatte

  • #21   19. okt 2011 dette er jo endnu en måde at krasse guld i kassen på.....



    mvh


  • #22   19. okt 2011 Hvad energiklasse er en MC egentlig??

  • #23   19. okt 2011 giv dem nu ingen gode ider med mc..... hæ hæ.....


    mvh


  • #24   19. okt 2011 Det er egentligt noget mærkeligt noget.
    FDM har længe råbt på at få sat afgiften ned på de økonomiske biler, om nu der kommer et udspil på hvordan det evt. kunne gøres så er det for dårligt det skal gå ud over dem der har en lille økonomisk bil, som vil miste værdi. Og i morges var de vilde med uøkonomiske biler skulle værre dyre.

    Det er ikke let at gøre alle tilfreds og en omlægning af registeringsafgifterne vil aldrig kunne gøres uden der er nogle der taber på det.

    (blot en lille observation, har ikke hørt nok om indholdet af forslaget til jeg gøre mig klog på det)


  • #25   19. okt 2011 Hippie Hansen -

    hæ hæ ......

    at komme med et forslag at en bil der i dag koster 1.8 mill vil komme til at koste 3 mill..hvis det stå til dette forslag og det er sgu da tyndskid...

    mvh


  • #26   19. okt 2011 Nu er det jo ikke kun små biler som er i klasse A .....

  • #27   19. okt 2011 jeg ser kun små biler her....


    kikker jeg et forkert sted.. ?

    mvh

    (link fjernet)


  • #28   19. okt 2011 for god ordens skyld skal lige siges at

    jeg går kun efter diesel biler

    mvh


  • #29   19. okt 2011 Mondeo stc econetic er en klasse A

  • #30   19. okt 2011 I kan da bare tage et S-tog eller metroen i stedet hvis I er så pisse utilfredse!!

  • #31   19. okt 2011 Gad vide, om der overhovedet er en kategori til min Trabi?!?

  • #32   19. okt 2011 nu har jeg vundet ca 70 milll i lotto i dag, så det går jo nok alligevel med den afgift så.. he he..

    mvh


  • #33   19. okt 2011 Hans M ? Knud ? hvor er de bevingede ord som skal få os til at skifte mening ?

  • #34   19. okt 2011 Ja, lille Danmark bliver virkeligt et kedeligt land at bo i efterhånden. Alt hvad der er sjovt/spændende/anderledes toleres ikke, andet end at man skal vrides for penge.

    Men hva....flertallet synes jo om det...ellers havde udfaldet vel ikke været en rød regering styret af en flok tegneseriefigurer!


  • #35   19. okt 2011 Det er jo også nemt at komme med sådanne forslag når man har gratis bil, og bor et sted hvor busserne kører hver 10. minut.
    Hvis jeg skulle tage bus på arbejde, ville det tage 3½ time....


  • #36   19. okt 2011 Er det ikke kun hvis man køber ny bil,,, jeg køre rundt i en Audi 100, 2,4 fra 1990.... Den bliver nok i den dyre ende... Men kan se på BUSA's liste at minBMW ikkw er på smiley den er ellers fra 92 6cyl på 2,5L.. Iiiiiiiiii


  • #37   19. okt 2011 De røde bliver Danmarks forfald. Nedturen er begydt så spænd jer godt fast.

  • #38   19. okt 2011 De er bindegale, hvis de gennemfører det.

    På den anden side er jeg glad for, at jeg har et par halvgamle biler - og alle Jer der også kører i gammelt jern - se lyst på det ; De biler bliver GULD værd! smiley
    Bare se prisforskellene på brugte gulplade biler, lige før 1997, og så dem lige efter.
    De ældste er langt de dyreste.
    Hvorfor?? Fordi der ingen misundelses afgift er på biler, reg. første gang før afgiften blev indført.
    En skide Berlingo HDi på gule, koster knap 10.000 årligt i grøn ejerafgift. Og det er jo en af de små, og relativt økonomiske varebiler....hvis den så også skal fordobles i reg. afgift - haha, en farce :->

    Og apropos gulplade... tror nok at de røde kammerater får tæv af deres "arbejdende" kammerater, hvis det bliver indført.
    Der findes stort set ingen vare- eller lastbiler, der kan gå i energi-a-klassen.
    Så det skal nok blive rigtig sjovt, at se arbejdsstyrken kalde til valg :o)


  • #39   19. okt 2011 jaaa. brand beskat de der fucking biler så vi kan få folk over i den ofentlige transport sektor.

    øøø så er det bare ærgeligt at en som mig bor så fucking langt ude på landet at jeg skal tage bussen om aften for at møde til tiden næste morgen :o(

    ps. ca 25 km fra bopæl til arbejds plads


  • #40   20. okt 2011 b
    Kender det godt jeg bor midt mellem Hadsund og Aalborg og arbejder i Hadsund det er osse ca 25km på arbejde.
    Jeg skal tage bussen til Aalborg kl 0440 og tage en bus retur derfra for at kunne møde kl 7 i Hadsund, det er derfor jeg har bil.
    Tror der er en del fra enhedslisten osv der skulle prøve at komme udenfor København.
    Men jeg støtter faktisk grundidéen i forslaget, men syntes de skærer lige hårdt nok igennem med fordeler kniven, istedet for at sprede afgiften lidt mere ud og lave flere trin.


  • #41   20. okt 2011 En anden ting frikørte taxaer må da blive en guldforretning nu.
    Mener de kun er beskattet med 60% i regafgift bare ret mig hvis jeg er forkert på den.


  • #42   20. okt 2011 Ib, hvad med en cykel? smiley

  • #43   20. okt 2011 Det er som om at tag-selv-bordet i folketinget ingen ende tager - De "gamle" og "udslidte" ministerbiler - BMW V8'ere, VW Phaeton, Audi A8 mv var jo ikke fine nok til den nye regering og de gamle 17 ministerier var jo heller ikke nok så de oprettede 9 yderligere.
    17 Spindoktorere - væk duer ikke - vi skal mindst have 2 hver = 52 spindoktorer a 60-70.000,- stykket pr. måned + fryns + pension + diverse.....
    Udenrigsministeren som ikke kan tale forståeligt engelsk, skal have en minister til at varetage EU + 2 hjælpere - ialt 4 ministre hvis arbejde før kunne håndteres af 1.

    17 dage til at "banke" regeringsgrundlaget på plads på penthouse etagen af et Hotel - jo for der er jo ikke plads nok på Christiansborg.

    Som de selv sagde under valgkampen - "Vi skal have sat gang i forbruget igen....." - de glemte bare at sige at de ville starte på Christiansborg og for vores penge.

    Venner - årtiet med nye ideer til skatter og afgifter, multi mange konkurser, flere ledige, for hvem det ikke kan betale sig at arbejde, flygtende virksomheder, er kommet.....

    Vore politikere står jo i et dilemma - de aner jo ikke hvordan et samfund hanger sammen - og hvor skulle de også vide det fra - det var jo i meget gamle dage at man kom i Landstinget/folketinget fordi man havde en stor erfaring på et område eller havde styret en virksomhed med success.

    Betalingsring:
    Lige efter bogen fra Cand.Polit uddannelsen:
    Flere afgifter til staten, færre biler i København og mindre forurening i Hovedstaden.
    Virkeligheden:
    Underskud i de første 10-20 år på driften, manglende parkerings indtægter til København, status quo på CO2, Yderligere omkostninger til borgere inden for ringen, idet afgiften pålægges slutkunden ved samhandel, Faldende ejendomspriser indenfor ringen, mange arbejdspladser flytter undenfor ringen og mange vil sikkert skifte kommune og tilflytte til mere erhvervsvenlige områder.
    En ting er helt sikkert her - Malmø vinder stort på en betalingsring i København og en kløgtig Malmø borgmester vil så snart ringen er besluttet, ruste sin by med fordelagtige tilbud til erhverv og borger.

    Den nye regering vil have 40 Km/t i Hovedstaden og hæve bøderne for overtrædelser yderligere.
    Virkelighed:
    Du kommer endnu senere hjem eller på arbejde - mere spildtid og øget samfundstab. Du kommer højst sandsynligt til i gennemsnit at skulle erhverve dig 3 kørekort i din tid som billist eller mc'ist, hvilket også skulle bidrage flere penge til statskassen.

    I vore politikeres øjne er du et miljøsvin såfremt du erhverver dig en benzin/diesel sluger.
    Virkelighed:
    Nej - kun hvis du kører i den. Derfor fjern afgifter på alle køretøjer og indfør en form for betaling pr. forbrug.

    Der er mange spørgsmål man kunne stille vore "folkevalgte"

    Hvad er samfundsmæssigt billigst:
    - at den unge børnefamilien kører galt i en bil med sikkerhedskabine eller i en gammel Fiat Uno, VW Golf eller Polo fra 80'erne eller start 90'erne.??
    Bilen med sikkerhedskabine indbringer staten en stor afgift men mange gange er køretøjet så dyrt at den unge familie ikke har råd til den, men qva det nødvendige arbejde og børn, er tvunget til at købe en gammel slidt og billig bil.

    Hvad forurener mest?
    - at fjerne afgifter på køretøjer eller at hæve dem?

    Det spørgsmål kan sammenlignes lidt med det Svenske Systembolag for Spiritus.
    Svenskerne frygter at hvis Vin og Spiritus gives fri, vil befolkningen straks drikke sig ihjel. Det samme frygter de danske politikere, at vi alle køber store benzin slugende øser og at alle veje braser sammen af vægten.

    Sandheden er jo nok en anden. Godt nok vil mange realisere deres bil-drømme, men kun et fåtal vil vælge at bruge dem til dagligdags transport. Vi er som borgere jo ikke så uintelligente endda - grundet de høje priser på brændstof og frygt for parkeringsskader, hærværk og den slags, vælger man oftest den mest økonomiske og den bedste transportform som passer til ens hverdag.

    Den lille Fru Rosenkranz-Teil har tidligere været i partiet, Enhedslisten - da hun var yngre.... men når man som mega-rød pludselig får god løn og mange frynsegoder - begynder man at blive borgerlig og ideoligen falmer.
    Det er jo set mange gange før at politikere går fra Rød mod Blå - aldrig den anden vej - Hvorfor?? - jo - jo mere man selv får desto mindre vil man dele med andre. Pladerhumanisme og Fup-Socialisme - hun ender såmænd nok i de Konservative om 20 år og ligeså med Johanne Schmidt-Nielsen, når hun engang har fået scoret nok til sig selv og har fået født sine 2 børn med 100% betalt barsel i 2 år.

    Find sparebøsserne frem venner, sælg jeres drømme Mc'ere som I har spinket og sparet til, og betal giro-kortet - for der er dømt forbrugsfest og Virksomheds-slagtning på torvet. - De røde er kommet til......





    Så har folk råd til at Porche eller Ferrari om Søndagen og tage sin 60 km pr. liter 300ccm 2-cylindret børne-blik-container på arbejde

    Jo -


  • #44   20. okt 2011 Sad lige og læste hele tråden, og fik lyst til at skrive diverse ting.

    MEN alt har Thomas da skrevet her til sidst!


  • #45   20. okt 2011 Danmark har jordens kedeligste bilpark.. og har ellers været rundt omkring..

    4 ud af 5 biler er enten små knep aygo, 107 biler, stationscars eller MPV..


  • #46   20. okt 2011 Jeg er total ligeglad hvad bil jeg kører i, den skal starte og kører nogenlunde på literen. Hvis dyre biler bliver dyre bevares. Men så skal det også betyde at øko bilerne bliver billigere og her snakker jeg ikke om at de falder fra 120.000kr til 105.000kr, nej de skal sku falde i pris ned til en 70.000kr SÅ kan jeg se ideen i det. Jeg skal aldrig bruge 2-300.000kr på bil i mit liv. Spild af penge.

  • #47   20. okt 2011 Jeg kan ikke se noget i vejen med at miljøvenlige biler skal være billigere og det modsatte dyrere.

    Så længe det sker på den måde, synes jeg det er en fin ide.

    Jeg napper mig bare en Volvo S60 2.4D med 215hk næste gang jeg skal have bil.. Den er sku rigelig stor/hurtig til mine bil-behov. og den er i A-klassen


  • #48   20. okt 2011 Ferrari kørere kan IKKE finde ud af at køre bil, det er bevist så mange gange.. jeg har ikke tal på hvor mange Ferrarier jeg har kørt fra i en 200hestes Honda..

    Porsche og Nissan GTR ejere kan derimod godt finde ud af at køre bil smiley Højere fartgrænser til dem tak...! hehe


  • #49   20. okt 2011 Nogle der har tænkt på FORURENING?

    Hvis afgifterne stiger, for den slags biler, så bliver bilerne bare ÆLDRE.

    Nu er afgiften på en bil i forvejen høj, så derfor betyder en stigning i vægt/grøn afgift ikke ret meget.

    Det næste er så chip tuning. Så kan fabrikanten lave en "dansk" model med 30% af de Hk en "normal" bil har. Så kører man til sverige, og godt nok er det ulovligt, men får den "rigtige" som så skal afmonteres når den skal til syn.

    Resultat, ældre biler, mere forurening, og altså ingen positive ting


  • #50   20. okt 2011 Egentlig er det vel ok at de biler der sviner miljøet mest også er dyrest afgifts messigt .. der er jo ingen der tvinger en til at købe en lille bil , ønsker man en Lexus osv.. må man jo bare betale for det..

    Sagt af mig som stemmer DF blåt...

    Men køre en nissan pixo 1.1 22.7 km/l 260kr halv årlig grønafgift


  • #51   20. okt 2011 hvorfor fanden er det lille danmark der skal gøre det her for kloden hvad med de starter i usa .

    thomas så godt skrevet 100% enig


  • #52   20. okt 2011 PIRATER!!!

  • #53   20. okt 2011 Altså, hvad Hr. & Fru Danmark vælger at køre i, må være deres hovedpine - de fleste vælge alligevel ikke bil efter bahov - de vælger efter status, og hvad der passer godt til herregårdsstenene i indkørslen.

    Men hvad med alle de firmaer, og håndværkere, der kører i Transportere, Trafiic´er, Sprintere, Iveco´er og alle mulige andre?
    De bruger klimamæssigt set, for meget brændstof - mest pga. enten større motor, eller for lille motor til for stor bil.
    Men disse mennesker vælger trods alt bilerne efter behov - og skal de så straffes hårdt i rektum for dét?


  • #54   20. okt 2011 200.000 aygo eller 1000 m5 ...... det er da det dummeste samlignings punkt jeg længe har hørt...

    Hr og fru dk , tænker sku da ikke .. at nu når aygoen er så billige ja så må vi da have 3 nej 4 stk ....
    Folk køber da efter deres behov..

    Men det er jo op til folk selv . Hvis de vil betale prisen er det helt fint for mig at de køre Audi osv osv


  • #55   20. okt 2011 Hvis vi har så stort et problem med dem, hvorfor sliber vi så ikke høtyvene, tænder faklen og jager dem ned af tronen?

    Tror få af os ville være i stand til at kunne tage den slags beslutninger en stat gør..



  • #56   20. okt 2011 @ Thomas M... Nu er det jo ikke alle, der kan smide 600.000 kroner efter en bil!!!
    OK, den er Aklasse, og kan sikkert blive billigere.. Måske 550.000


    Jeg er da enig i at staten SKAL gøre noget, for at sænke forureningen! OG bilparken er et GODT sted at starte!!

    MEN det kan blive for snæversynet!!!!


    Jeg ejer feks. en Ford Focus 2,0 Benzin 2002!
    Den vil jeg gerne skifte til en der kører 25 km. pr. L i stedet for 9 km. L.

    At skifte den, skal jo være til en Aklasse bil. SOM er stor nok til 2 voksne, 2 børn, og ferie oppakning! den skal have hk. nok til at slæbe 1400 kg.Campingvogn gennem kassel bakkerne!
    Den skal være billig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Jeg har ledt meget rundt, og det eneste jeg har fundet, der KNEBENT kan opfylde det, er en VW caddy, med mindste motor!! 1,2 L benzin!
    MEN den er jo stadig 220.000kroner med "nødvendigt" udstyr OG ikke Aklasse, men kun B klasse ERGO vil den ifølge dette forslag stige voldsomt!!

    SÅ det ender med jeg kører videre i min gamle "Benzin sluger"



  • #57   20. okt 2011 Der er intet galt i at betale efter forbrug - det er faktisk mest fair.
    Men Danmark har jo ikke ry for at afskaffe afgifter eller skatter. Bare tænk på alle de afgifter der stadig eksisterer fra før- og efterkrigsårene.

    Registreringsafgifterne ER skyld i at danmark udleder mere CO2 pr køretøj end mange af de lande vi normalt sammenligner os med. Dog hører vi ikke politikere hentyde til at registrerngsafgifterne indirekte bærer en stor del af skylden.

    Alle ved idag at biobrændstof er vejen frem, men hvorfor i alverden skal vi til lande som ikke har registreringsafgifter for at købe den??? - jo fordi disse brændstof typer er belagt men højere afgifter og/eller ingredienserne, processerne til fremstillingen er belagt med høje afgifter, hvilket i mange tilfælde bevirker at man som borger kan komme til at betale afgift af afgifter - det er jo galmatias og go-dav-mand-økseskaft.

    Det er jo logik for burhøns at forbrugerens valg af brændstof falder på den billige fossile, sålænge den fornuftige uafhængig-af-bananrepublik-ikke-forurenende brændstof koster mere end det dobbelte.

    spillet "Simcity" viser fint hvordan et samfund reagerer på afgifter og skatter.

    Borgerens fri vilje styres direkte af positiv motivation og ikke af motivation affødt af straf.

    Danmark har den ældste og mest forurenende bilpark i hele europa - ja hvorfor?
    Fru Rosenkranz-Teil læg dit hoved i blød i en uges tid og forsøg at finde svaret...

    Vi billister og mc'ister som føler os til grin når vi køber et køretøj, behøver ikke at gå særlig mange minutter i skole for at kunne regne den ud.....



  • #58   20. okt 2011 Få nu jeres facts bare nogenlunde korrekte inden i sider og kloger jer.. her er lidt læsestof til dig Thomas - dragdesigner

    http://www.eof.dk/Aktuelt/Nyheder/2011/udledning-biler.aspx


  • #59   20. okt 2011 Thomas M, læs nu lige det lort selv!!!!

    Første linie enda!!

    Databasen bygger på informationer indsendt af samtlige EU-medlemslande om alle nye personbiler, der er blevet solgt i løbet af 2010.


    NYE NYE NYE er det hint du skal kigge efter!!


  • #60   20. okt 2011 Her Jesper.....


    (link fjernet)

    DK er ikke det mest forurenende EU land mhs til Bilparker.. dette var min pointe.. Det andet link var mest for at vise den tendens de høje afgifter har haft på køb af nye biler..


  • #61   20. okt 2011 Thomas, det er da beskæmmende at vi i et SÅ rigt land som Danmark jo er, ligger SÅ skævt med..

    Faktisk ville det være mere naturligt at ligge på højde med feks. UK!!

    Samtidig er et sådan tal fra DK naturligvis skævt.
    Dette er grundet det høje antal gulplade biler, samt firmabetalte biler..
    Kunne være interesant at se de faktiske tal for borgerne!!


  • #62   20. okt 2011 Burde nok påpeje, at ovenstående hentyder til nye/nyere biler, betalt af det offentlige/virksomhedder!! som jo kan fratrække mindre eller større dele af beløbet!

Kommentér på:
så starter det. nu skal vi tvinges til

Annonce