{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

MeeGo {{forumTopicSubject}}

Jeg er den næsten lykkelige ejer af en Nokia N8 der sådan set fungerer udmærket, bortset fra at jeg er afskåret fra diverse apps, der udbydes hist og her som serviceydelser. F.eks DSB.

Nu er min bank også fremme i skoene med netbank på mobilen. Ingen problemer, bare man har en smartphone med Android. Endnu engang må jeg bøje hovedet og føle mig håbløst bagude.

For det har N8 ikke.

Men den tager forrygende gode billeder, har nogle gode og nemme musikfunktioner og så er styresystemet Symbian dælme nemt at finde rundt i.

Nu har jeg så kigget på N9 istedet, for lige at komme med op i app-tempoet. Men den har et helt 3. styresystem: MeeGo.

Og det er her I kommer ind i billedet, for jeg aner ikke en skid om det styresystem.

Kan det, det samme som Android og kan jeg hente apps, som dem med Android?

Nogen nørder, der kan hjælpe mig lidt ud her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MeeGo
  • #1   5. nov 2011 Hvorfor SKAL det være Nokia? Jeg mener ikke, at de ligefrem bliver skamrost i testene..

  • #2   5. nov 2011 Google er din ven smiley

    http://en.wikipedia.org/wiki/MeeGo

    Såvidt jeg kan læse mig til, så findes der masser af apps til dette linuxbaserede system. Kender det nu ikke selv, men så vidt jeg ved har nokia deres helt eget univers med apps osv. og her kan du selvfølgelig bruge den.

    Men om den virker med alle apps også dem du henter uden for nokias verden, det tør jeg ikke sige - Men det kan de vel svare på i butikken eller hos nokia smiley


  • #3   5. nov 2011 Har altid været glad for mine Nokias, men prøvede en Iphone 3 GS, og nu er VI bedste venner.
    Måske jeg var for gammeldags, ikke turde bruge noget nyt.
    T


  • #4   5. nov 2011 Meego = nogo..

    Nokia N9, N900, N950 er de eneste telefoner nokia laver med det styresystem, de er gået over på win7 mobile, så du skal ikke regne med at der kommer noget apps til dem, er nok ikke mange der gider lave programmer til så få telefoner..



  • #5   5. nov 2011 Hvis det er afgørende med APP's, så gå efter en iPhone eller en Android....
    Tror faktisk der flest APP's til iPhone, i hvertilfælde af den mere seriøse slags - - Banker, docks og den slags...........


  • #6   5. nov 2011 Som andre siger, hold dig fra meego.

    Jeg venter spændt på Nokia lumia 800 og lumia 710. Begge kommer med Windows phone 7.5, som i følge anmeldere er mere brugervenlig end iphone.
    Nokia laver verdens bedste mobil-kameraer og deres GPS fungere fantastisk.


  • #7   5. nov 2011 **Hvorfor SKAL det være Nokia?**

    - Nokia har klart det bedste kamera. Jeg tager mange billeder. Men jeg kan godt se på svarene i tråden, at skal jeg gå med Android skal jeg satse på et andet mærke.

    Egentligt fatter jeg ikke at Nokia ikke kan se skriften på væggen. Deres salg styrtdykker på trods af at de laver solide telefoner der holder godt. Men så skal en eller græsrods-tekniker lige være langhåret, sætte sig på tværs og lave et helt andet styresystem end, som alle andre benytter med mega succes.

    Nogen der kan forklare mig hvorfor?

    Jeg har før sværget til Sone Ericsson. De har lavet med Android. Deres kamera er også godt, men i deres iver efter at gøre telefonen så let i vægt som muligt syntes jeg de giver køb på kvalitet og holdbarhed.

    Det ender sgu nok med at jeg må ned i Telenor biksen og plage livet af en stakkels ekspedient med alle mine underlige spørgsmål.

    Hvor det dog egentligt nemt at køe mobil for bare 15 år siden. Der var 4 forskellige modeller på markedet.

    Tak for jeres svar smiley


  • #8   5. nov 2011 Samsung Galaxy 2 tager faktisk ret gode billeder, synes jeg. Har dog selv HTC Desire HD og er ganske tilfreds... Også med billederne...

  • #9   5. nov 2011 Sorry, den hedder Samsung Galaxy S II

  • #10   5. nov 2011 Android er fint, men søger efter anmelder af en mobil før du købet den, mobilsiden.dk er et fint sted.
    Gå en stor bue uden om LG, jeg købte en optimus 2x i april, og føler mig stadig billetter i røven


  • #11   5. nov 2011 "billetter i røven"?????

  • #12   5. nov 2011 Ja ordbogen tror den er smart, skrev bollet smiley

Kommentér på:
MeeGo

Annonce