590 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Off topic! sony KDL-40EX724 Off topic! sony KDL-40EX724

Hej har lige et meget off topic problem... smiley jeg har netop købt et sony KDL-40EX724 tv som er full HD 3D LED 100 hz og 1080p
Men når jeg tænder tv'et er det kun på 720p og synes ikke det er særlig god kvalitet meget uskarpt!!
Hvordan sætter jeg den til 1080p??

inde i farvematix hedde 1080p: ITU709 og det gør 720p og 1080i også 480p/576p hedder IT601

Ps. har også en yousee plus box hvor jeg i det gamle tv havde det tilsluttet via scart og med det nye har jeg lige sat det til med et hdmi kabel. Kan det være fordi jeg skal indstille boxen eller noget i den dur når jeg går over til hdmi?? og kan det være et dårligt kabel evt? bare et jeg fandt i en skuffe.

Håber der sidder en tv expert her inde på mcg der kan hjælpe lidt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Off topic! sony KDL-40EX724
  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

Emner: 50 Svar: 236
    #1   8. nov 2011 "hd" tv signalet bliver kun sent i 720p, tror ikke der er nogen der sender i 1080p endnu så vidt jeg ved. hvis du har en blu ray afspiller eller en ps3 eller andet der kan sende et 1080p signal til dit tv så prøv om det ikke skifter over til fuld hd når du sætter det til, men tv signalet kommer altså ikke højere op i opløsning uanset hvilken skærm du har.

• #2   8. nov 2011 DR HD sender i 720p og de fleste andre sender i 1080i.

På boksen kan du sikkert sige at den skal opskalere alle tv-kanaler til 1080, men det får du ikke rigtigt noget ud af.

Jeg kender ikke lige den Yousee boks, men nu kigger du ikke på de analoge kanaler vel?

• #3   8. nov 2011 Vi har også købt dette tv og kører igennem vores Yousee boks med er hdmi stik. Jeg syntes nu at HD kanalerne står kniv skarpt og det er en ren fornøjelse at se film. Lyden derimod sutter røv og kræver et lydsetup. Jeg er glad for wifi, streamer film osv direkte fra vores computere.

• #4   9. nov 2011 Har løst problemet tror jeg.
    Nik N når du tænder tv'et står der så også 720p i hjørnet?
    Jo det er kniv skarpt på HD kanalerne.
    Har du ændret noget inde i indstilingerne? altså i farver lys osv?

• #5   9. nov 2011 Mener at der står 720 ja, ser lige efter idag. Nej vi bruger bare standard indstilling. Ikke noget med biograf og alt det andet.

• #6   9. nov 2011 Hvad var så problemet?

• #7   9. nov 2011 Og hvordan løste du det?

• #8   9. nov 2011 Lavede lidt om på std indstillingen og prøvede mig lidt frem. Eftersom det var sat op til at se godt ud med en dvd på, men stadig ikke helt skarpt, med mindre man er på en hd kanal. Men det er vel nok bare fordi det ikke er plasma..

• #9   9. nov 2011 Hvis du læser anmeldelser af LCD/led tv i denne prisklasse er set desværre normalt at man selv skal ind og juster farverne lidt her og der for at få et optimalt billed. Det ha jeg ikke gjort vil jeg ligeføje. Beg har vel vender mig til det Hehe.

Kommentér på:
Off topic! sony KDL-40EX724

Annonce