{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Vinterpris kontra hurtig handel?? {{forumTopicSubject}}

Hvad er en "vinterpris"?! Har squ aldrig set nogen MC til salg med betegnelsen "sommerpris"? smiley

Og begrebet "hurtig handel"?
Kan man købe noget langsomt da?

Men okay, har aldrig selv oplevet nogen der har ringet på en annonce og sige: Hvad koster din MC i en langsom handel til sommerpris?

Eller er det den farlige krise der får os til at finde på alternative begreber , fordi nu skal jeg ha smidt en næsten ny mc i nakken til ingen penge!

Ind imellem er det squ lidt underholdende læsning at kigge annoncer og bud igennem..

Hmm.. tror vist jeg keder mig... he he..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinterpris kontra hurtig handel??
  • #1   10. nov 2011 Jeg tror at du har ret.. I at du keder dig...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #2   10. nov 2011 Jeg havde en som ringede på min SV'er dengang den stod til salg.

Hans ord var "hurtig handel - 18.000" og den stod til 23. Vi snakkede lidt frem og tilbage og blev enige om de 18, forudsat at det så var uden ekstra fælge og dækvarmere og løftere. I det mindste gad han jo ringe og ikke bare sidde og byde over nettet som de fleste kegler gør...

Dagen opdrander så hvor han skal komme fra Jydelandet og hente den, og da han ankommer, siger han så at han ikke havde regnet med at der var en bule i tanken og at der var papirer på den, selvom de ting og en masse andre tydeligt var nævnt i annoncen, og jeg havde endda spurgt ham flere gange om han havde læst hele annoncen igennem, som han svarede ja til hver gang.

Anyways - han rækker 15.000 frem og siger "jeg har ikke mere med så det er vel en deal?", hvortil jeg svarer "god tur hjem".
    Hurtig handel betyder at prisen er aftalt hjemmefra - og folk skal bare komme og lægge pengene man aftaler, og skride med cyklen igen.

Han tilbød endda de 18 efter lang diskussion, men han endte med at køre hjem uden MC, godt rasende.

Fucking kegle....

• Sajmon ™

#3   10. nov 2011 Vinterpris betyder nok bare at folk tror ting bliver billigere når det bliver koldt - noget med at ting trækker sig sammen eller noget.... smiley

Hurtig handel betyder oftest "du skal ned i pris fordi jeg har fundet på et nyt ord"...

• #4   10. nov 2011 Hurtig handel er vel en oversat sætning fra udlændinges "Sidste Pris" smiley
    Handlen er jo ikke hurtigere end man gør den til smiley

• #5   10. nov 2011 Hurtig handel er det man laver på nettet, finder en pris, sender pengene, vognmanden kommer med dyret, og man glæder sig endnu engang.

• #6   10. nov 2011
    Alle situationer, der forekommer jævnligt udvikler sin egen slang.
    Især inden for handel.
    Brian - du bruger den selv, måske uforvarende - men personligt er jeg aldrig blevet ramt i nakken af en vare - heller ikke selvom jeg har fået den billigt.

• #7   10. nov 2011 Tja, hvis noget har været udbudt længe, så kan en "hurtig handel" da snildt ære attraktiv smiley

Jeg plejer nu at spørge efter "smerte grænsen" allerede i tlf, så er den ged barberet og jeg gider ikke kører pisse langt efter ingenting.....

• #8   10. nov 2011 Det med hvad de forskellige priser hedder, man kan lave en god handel som køber, eller være glad for at være en af de få der får solgt sin mc.
    Solgte min v strom til billige penge, og jeg var vildt glad for at komme af med den, hvem ved hvordan markedet ser ud næste år.
    T

• #9   10. nov 2011 hurtig handel betyder at man går lidt ned i pris for at få varen solgt hurtigere. altså at den bliver hentet samme dag eller dagen efter.

jeg skulle sælge en scooter i "hurtig handel" da jeg skulle skaffe penge til at komme med en ven til tyrkiet. så jeg siger 3000 og det er prisen ! ikke under, ikke over. det er først til mølle med 3000 i hånden.

så bliver jeg ringet op af en og vi snakker frem og tilbage og han vil have mig til at gå ned til 1500 selvom den var sat til 3000 når den normalt stod til 5000. jeg siger klart nej. vi aftaler så 3 kg

så køre han i 3 timer hver vej og ringer til mig 2 gange på vejen der op om jeg ikke ville sælge den til 1500. - nej

så kommer han så og han får en prøvetur osv osv. så begynder han at finde på fejl osv. såsom krumtaps lejer var gået og alt muligt men jeg havde lige sat nye krumtapslejer i for 7 dage siden der. han siger så at den ikke var mere end 1500 værd. så sagde jeg bare at han måtte have en god tur hjem. så bliver hans far fandme sur på mig fordi jeg ikke vil sælge den til 1500........ de endte med at komme hurtigt hjem igen.

• #10   10. nov 2011 4 dage senere blev den solgt til 5000 kr men jeg nåede ikke at få pengene til at jeg kunne komme på ferie med min ven smiley

• #11   11. nov 2011 Jeg havde min mc til salg i en uge.. jeg er normalt FOR at man byder, og der er intet der hedder skambud, men jeg havde altså skrevet i annoncen INGEN bud, ingen bytte, ingen krise..!

Og alligevel fik jeg en masse latterlige bud, så slettede jeg annoncen smiley

• #13   11. nov 2011 he he , hurtig handel, og så står cyklen tilsalg 3 mdr efter......
    men den bedste er når der skrives : er kun tilsalg til på fredag .......
    .

• Sajmon ™

#14   11. nov 2011 Ja der er mange fredage... smiley

• #15   11. nov 2011 Altså alle ved da at man kan få mere for sin mc i april md end i okt md.
    Så jo vinterpris er når det er billigst:)

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 804
    #16   11. nov 2011 Generelt må man som sælger være hårdhudet,( på en auktion er der jo ingen som bliver tøsesure ). det er neurotisk at tage skambud personligt, det er jo kun ting, men en aftale er en aftale. Som køber, er det godt at forhandle en lev. med, da dette indikerer at varen er som beskrevet.
    Iøvrigt kan det jo være god underholdning med alle de udtryk og krumspring.

• #17   11. nov 2011 "Altså alle ved da at man kan få mere for sin mc i april md end i okt md.
    Så jo vinterpris er når det er billigst:)"

Det er UMULIGT at bevise..

Hvis en mc bliver solgt om vinteren, så er det fuldstændig umuligt at vide hvad samme motorcykel vil kunne indbringe om sommeren.. Ikke ??

Vi kan hurtig blive enige om at det er nemmere at sælge om sommeren, da de færreste køber en mc som de ikke har mulighed at køre en tur på..

Men prisen tjah..

• #18   11. nov 2011 Når man får en mail om hurtig handel xxx antal kr(gerne 30-40%) under den pris man har sat varen til kan der kun rystes på hovedet. Når jeg sælger noget er jeg klar over at jeg kommet til at give et lille afslag, jeg forventer skam selv at få et lille afslag nær jeg køber for at føle at jeg har lavet en "god" handel, men at blir budt feks 40000kr for noget man har til salg til 60000kr er sku til grin.

Vinterpris er også et sjovt ord. Somom at man sætter prisen op til sommer hvis man ikke kan sælge sin vare til en lavere pris!

• #19   11. nov 2011 Nik N.. det siger du godt nok, men mange gange så GÅR den altså..

Som sagt hvis man frasiger sig bud, så synes jeg det er latterligt at man byder bare 1 kr under prisen.. men hvis der ikke står noget, jamen så må man forsøge..

Senest eksempel fik jeg budt en bil på 20.000kr ned til 8.000kr.. så kan du begynde at regne på procenter smiley

• #20   11. nov 2011 hos mig er der INGEN krise og derfor ikke travlt med at sælge...MEN jeg har skam vinter pris (den blev ikke solgt på den sidste md. og nu hvor der er 0 prøve tur er den så 10K sat ned så dem der har krise kan være med ) MEN til sommer så hedder den +10 K igen. Jeg ved hvad den står mig i og min pris ligger (sommer prisen) 20K under min kost pris og 30K (HER KOMMER DEN Vinter pris) Fik du fat i den smiley og der er INGEN hurtig handel hos mig ...Ha råd til at købe eller find en anden til det du har råd til smiley der er altid et lille afslag men hos mig er lille ...LILLE afslag smiley
    god weekend
    mvh
    Jan

• #21   11. nov 2011 jeg har da både forårspris ,sommepris ,efterårspris ,julepris, vinterpris, fødselsdagpris, ..og nogen gange hjælp afrikapris..det er som regel der de bliver solgt !!!

• #22   11. nov 2011 Hmm... Har lige fået en super god ide! Jeg skal ha fyringsolie på inden så længe.. Jeg ringer da bare til Q8 og bestiller det.. Til VINTERPRIS! Så får jeg det meget billigere ik? He He.. god weekend alle..

• #23   11. nov 2011 brian k : tilbyder q8 olie til vinter pris ....nej ergo kan du ikke få til vinter pris og håber bestemt ikke q8 har brugt olie til en god vinter pris.....vel smiley

• #24   12. nov 2011 Jeg har også næsten lige sat min ninja til salg til en god pris vil jeg da selv sige her når vinteren snart melder sig og den var da helt sikkert noget dyre hvis der var forår og 18-20 grader udenfor men sådan er det jo..

Jeg har selv købt alle mine mc'er hen på efteråret og vinteren for at få en bedre pris så det syntes jeg da er smart nok..

• #25   12. nov 2011 Nu vil du vidst også bare være firkantet Mirza!
    Selvfølgelig er det umuligt at bevise men, vi kan vel godt blive enige om at CHANCEN for at få en lidt højere pris er større om foråret, end i efteråret!
    Du ved når folk får kriller i stellet over det er begyndt at blive mc vejr igen, og brænder for at komme ud at køre!!

Kommentér på:
Vinterpris kontra hurtig handel??

Annonce