{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vinter kulde
  • #1   12. nov 2011 et stykke pap virker fint smiley

• #2   12. nov 2011 jesper J

ja det ved jeg, men det ser sku ikke pænt ud og er ikke så godt i regnvejr:-(

• #3   12. nov 2011 Du skulle nok bare undersøge om din termostat er OK, og om du har en luftlomme i varmeapparatet:-)

• #4   12. nov 2011 Hvad bil er det?

• #5   12. nov 2011 Knud (Ølstykke) J

det virker fint men efterhånden som temperaturen falder så gå der længere og længere tid inde den er ordenlig driftsvarm, sidste vinter blev den slet ikke varm(-17 grader) mens der blev kørt , men så snart bilen stoppede kom der varme på, og dengang brugte jeg pap, men ville gerne have noget der så lidt pænere ud:-)

Glenn B

det er en Peugeot 406 3,0

• #6   12. nov 2011 Der er ikke andet gøre end at få tjekket kølesystemet/varmeapperatet og så luk luftintagene i fronten indefra

Hvis det f.eks havde været en Toyota-diesel havde den været født med oliefyr, men der er mange der ikke er klar over, og heller ikke at man lige skal trykke på den lille knap mellem sæderne inden det virker

• #7   12. nov 2011 som knud skriver, den du har i åbner bare for tidligt, der er forskellige termostater med forskellig grader hvor de åbner. Hvis din er en 82 gr, så kan du prøve at sætte en 93 -98 gr i.....

• #8   12. nov 2011 Kim S

nu virker den fint når temperaturen er lidt højre , og også om vinteren når bilen står stille , så der er ikke noget galt med systemet, andet end forstor køle kapacitet, så deraf mangel på afskærmning

• #9   12. nov 2011 Er du nu sikker ?, min termostat i min mazda racer sad også fast, så om sommeren var den ok, men i efteråret blev den aldrig varm, fordi den står åben hele tiden.
    tvivler meget på at det er en design fejl på bilen, at den ikke kan holde sig varm.
    Men ellers kan du vel lave en plade der fylder noget af køleren, så du kan fastgøre med et eller andet, det vil du jo ikke kunne se når du har kofanger på.
    Men igen tror altså ikke på at det er en design fejl, det er en fejl i dit kølesystem.

• #10   12. nov 2011 Hvad med at bakke baglæns bagud tilbage. Hjælper det ikke en smule på varmen ??
    ;O)

• #11   12. nov 2011 Morten P

helt sikker kan jeg jo ikke være når jeg ikke har checket det, men nu bliver den varm (medmindre der er minus 15 grader) det tager bare længer tid, så tror ikke thermostaten fejler noget

• #12   12. nov 2011 køleren er ikke for stor.
    termostaten lukker først op når vandet er varmt = der skal ikke være gennemgan i køleren før bilen er driftsvarm.

tror du har gennemstrømning i køleren og fartvinden køler så vandet af.

for uanset om du monter en køler fra en scania vabis skal motoren blive varm hvis din termostat virker efter hensigten :o)

Men i hvisse tildfælde, især disel biler bruger man mere varme til at opvarme kabinen end motoren afgiver.
    dette kan giver sig til kende hvis du holder stille og varmen falder stille og roligt.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #13   12. nov 2011 Din termostat er træt...

• #14   13. nov 2011 kan godt se jeg vist må checke min termostat:-) men skal vist lige have fundet en instrutionsbog hvor den er

• #15   13. nov 2011 følg kølerslangen der sidder på toppen af din radiator/køler, så sidder den i enden af den, eller gør de fleste smiley

Du checker sådan en ved at komme den i en gryde, sammen med et termometer, så sætter du ellers fut under gryden, også kigger hvornår termostaten begynder at åbne sig, de fleste er fuldt åbne omkring 80-85c, din begynder nok at åbne sig noget før, samme fejl min bil havde, er ret trælst og ikke sundt for motoren smiley

• #16   13. nov 2011 Morten P

har kigget og er sku ikke sikker ,så venter til jeg har fået fat i en manual

• #17   13. nov 2011 Skift termostaten, uanset hvad først.

Har en mistanke om at den (trods der står en temperatur på) åbner for tidligt fordi den er slidt, og/eller at hullet i den er for stort, sådan at den smule vand der kan løbe igennem er nok til at køle bilen.

Ved ikke lige med din, men koster sådan en fætter ikke omkring 100-200kr?

Som de andre skriver har nogle biler flere forskellige temperature. Har selv skiftet en som så ud til at virke som havde præcist samme problem.

Så skift skidtet og virker det ikke så skriv igen smiley

Og det vi alle har glemt, hvor langt kører du?

• #18   13. nov 2011 Casper (midtsjælland)

skifter den så snart jeg har en brugbar instruktion hvordan, og har kigget på nettet min koster ca 350kr

• #19   13. nov 2011 Ved ikke helt om det er din model, men:

(link fjernet)

http://www.cardomain.com/ride/3192775/1997-peugeot-406/page-7

Husk pakning, hvis der ikke er med.

Ved ikke om de er dårligere eller bedre end andre, men Thansen siger 299kr

• #20   13. nov 2011 ved jeg heller ikke , men de har den ikke hjemme i nogen af afdelingerne

Kommentér på:
vinter kulde

Annonce