Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Silvan - boremaskine ?
  • #1   18. nov 2011 Du tager din MC piller motoren af og svejser et borehoved på trækakslen..

• #2   18. nov 2011 Ja,undskyld, men forventer du vi skal undersøge hvilke boremaskiner siljan har hjemme ???

• #3   18. nov 2011 Skal du have en akkumaskine, så er makita et godt og solidt mærke. Ellers er der mange der sværger til Dewalt, - jeg selv har kørt som montør i mange år og var særdeles imponeret over deres 18V udgave med 3 gear, - utroligt hvad den kan trække i sådan en maskine.
    På hjemmefronten har jeg haft en bosch 12v som har skuffet slemt, men nok pga. den er blevet brugt for lidt at batterierne gik døde, - købte så en AEG som virker meget solid og stærk... men jeg vil til hver en tid anbefale en makita eller en Dewalt. Du kan jo få nogen med lidt slag i, hvis det skal være en multi maskine. Men kun du ved hvad dit behov er, - så gå ned og tag en snak med dem i Silvan. smiley

• #6   18. nov 2011 Prøv den her:
    http://www.business.dk/diverse/tunnel-bor-paa-auktion
    ..den kan klare det meste

• #7   18. nov 2011 Denne kan også anbefales:

(link fjernet)

• #8   18. nov 2011 Drop alle de dyre mærker hvis du ikke har haft brug for en boremaskine før nu, så vælg en til max 1000-1500

18volt og 1,5 - 3 amph og vælg så et mærke du har hørt om, og ikke toolmate eller hvad de nu hedder

• #9   18. nov 2011 Nu har jeg også haft diverse forskellige maskiner fra Bosch, Dewalt og Black&decker, og jeg forstå absolut ikke hvordan man kan sammenligne B&D med Dewalt!!!! Dewalt er klasser over B&D og det samme med Bosch. Jeg kender dog ikke den blå serie. Men jeg kan absolut anbefale Dewalt og Makita.

• #10   18. nov 2011 Jem & Fix har lige haft et bud på en BOSCH batteri maskine med 1 times lader og 2 batterier, til 875,- kr.
    Har lige købt den til svigerfar, det er et ok tilbud.

• #11   18. nov 2011 et rigtigt godt råd fra min side er at når du ikke bruger den hver dag, kan så regne ud når du ikke har haft brug for en før nu, så sør for at den køre med Li-Ion og ikke Nimh/Nicd batterier. lithium kan holde ladningen i mange år uden at skulle lades. nikkel aflader sig selv så når man pludselig skal bruge boremaskinen er batterierne flade. det går bare ikke.
    jeg bruger selv black&decker Li-Ion udstyr til min have og kan bestemt ikke klage over power mangel. det er noget der virker.

• #12   18. nov 2011 Hvad skal du bore i? Hvis det er mursten, så kan det meste med slag klare det, men er det beton, så er det KUN en borehammer der duer.

Som nogle af de andre skriver, hvis du først har brug for det nu, så er der vel ingen grund til at ofre en formue, og hvis dit forbrug er så lille, så ville jeg være varsom med accu, da du risikere det er fladt når du endelig skal bruge det.

Hvis du alligevel vælger accu, så SKAL der være 2 batterier og en "hurtig" oplader (45-60 min)

Hvis du har planer om at bygge en carport / skur senere, så vælg noget rigtig godt, for her ryger der hurtigt 400 skruer...jeg tvivler på at du skal hænge 400 billeder op.

Hvis det er beton, ville jeg nok vælge en røv billig borehammer (de er lidt tungere) og en rimelig bosch (tænker en af de små grønne med 2 batterier), men se lige prisen, nogle gange kan man få en blå til stort set samme pris

• #14   18. nov 2011 (link fjernet)

• #15   18. nov 2011 Uanset hvad du gør , så ta' i Bauhaus. Der er 5 års garanti på alt El-værktøj. Så uanset om du køber en til 500 eller 5000 er du sikret de næste fem år smiley
    Mht mærker, så er den grønne Bosch og Black & Decker et ganske fornuftigt valg som hobbymand, når du ikke bruger maskinen til hverdag. Bosch og B&D er stort set fuldstændig samme maskine og det er kun indpakningen, der i store træk er forskellen. Den professionelle serie af B&D er DeWalt. Den prof serie af Bosch er sjovt nok den blå Bosch serie. Blå Bosch og DeWalt er i samme klasse, hvor Makita, Hilti, Milwaukee etc. er i en klasse for sig. Også prisklasse smiley
    En almindelig Bosch PSR 18 med lithium batteri er en rigtig god maskine til hobby brug og i en fornuftig prisklasse smiley
    Jeg sælger og tester boremaskiner og el-værktøj til daglig og har gjort det i fem år, så jeg ved hvad jeg snakker om smiley

• #16   18. nov 2011 Michael, nej da - forventer INTET - men HÅBER at folk der har kendskab til silvans boremaskiner kan øse ud af deres viden. smiley

• #17   18. nov 2011 Takker for svarene....jeg har skam tit haft behov for at have en boremaskine hjemme, men har altid kunne låne - meeeen det går ikke i længden. Jeg kigger på links, mærker og går efter et li-ion batteri smiley

• #18   18. nov 2011 Du kan stortset kun få boremaskiner med Lithium batteri smiley fra 2012 bliver det ulovligt at producere dem i EU og fra 2013 er det hele verden smiley

• #19   18. nov 2011 Check... jeg tror at jeg hopper i Bauhaus i morgen for at kigge på sortimentet.

• #22   18. nov 2011 Jeg har købt denne: (link fjernet)
    Den trækker fint - og længe...

Batterierne til min sidste AEG, købt for 999,- for 7 år siden i bauhaus, kunne, efter et hårdt liv, ikke mere.... Ellers fungerer den stadig perfekt smiley

• #23   18. nov 2011 Er helt enig med Casper (midtsjælland) L. Jeg havde taget denne sag, http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6842&n=10
    Ved godt den vejer en del men den er billig, og du får boret - beton eller ej.Evt supleret med en accu

• #24   18. nov 2011 gir Henrik ret, den borer i alt, pas på ellers havner du inde hos naboen he he er lidt klodset men virker

• #25   18. nov 2011 sådan en er det lykkedes mig og slå ihjæl... hæhæ powercraft skrammel... hehe men det virker, selvom sådan en altid lyder lidt rusten... smiley

• #26   19. nov 2011 Power-craft'en er en fantastisk maskine til prisen, men er faktisk kun egnet til boring i beton. I "blødere" materialer er den at for voldsom og upræcis - og den der dælme ikke nem at skrue skruer i med... smiley

• #27   19. nov 2011 Vi går og overvejer hus næste år, så den bliver nok brugt flittigt der smiley
    jeg har fundet et ganske fint sæt i Bauhaus som jeg vil kigge på.

igen, tak for svarene - men lad bare boremaskine-debatten køre
    man skal aldrig afslutte en god debat fordi trådstarter har fået det han ville hehe

Kommentér på:
Silvan - boremaskine ?

Annonce