1.248 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

HM
HM
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542

Pas på Stau-kørsel når du er på MC Pas på Stau-kørsel når du er på MC

Jovist....

At smutte imellem, venstre og/eller højre-om har vi da alle prøvet... men CHECK nu om der sidder to tosse-kvinder og keder sig i en bil....

http://www.gaskrank.tv/tv/motorrad-fun/aggressionsabbau-im-stau-stauk-15896.htm

:o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skal have fjernet hvepsebo 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.149 kr.
  • Møbler på plads efter gulvslibning 2.500 kr.
  • Nedtagning og bortskaffelse af trampolin 300 kr.
  • Elektriker - opsætning af lamper plus stikkontakt 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pas på Stau-kørsel når du er på MC
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.717
    #1   23. nov 2011 Det behøver ikke engang være kvinder - bare danskere... :o)

Folk er jo spejlblanke...

• #2   23. nov 2011 Wow - må man håbe aldrig sker for nogen...

Har godt nok prøvet folk prøver at spærre med deres biler :S

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.717
    #3   23. nov 2011 Ja det har jeg også prøvet - så bruger man lige nødsporet de 10 meter...

• #4   23. nov 2011 Og banker på bilen..

• #6   23. nov 2011 Slår evt et sidespejl af ..

• #7   23. nov 2011
    Rasmus T

efter at have bøjet døren om til forskærmen ?? ikke nødvendigt smiley

• #8   23. nov 2011 Jeg vil nok sige sådan nogle tosse kællinger for at sige det pænt

• #9   23. nov 2011 Hvis det var mig de havde gjort det med, så havde jeg nok kommet til at slå dem ihjel..

(har også prøvet at de spærre)

• #11   23. nov 2011 Spild af læbestift.....

• #12   23. nov 2011 Tror vi alle snart har prøvet, at folk spærre af.

Jeg har selv rigtig tit overvejet, om man lige skulle sparke engang til deres fine bil, når de prøver at kører ud foran mig. Det er sku svinsk, at vi danskere ikke kan unde, at andre kommer frem hurtigere end os selv.

• #13   23. nov 2011 spild af god bildør

• #14   23. nov 2011 Hvordan er reglerne egentlig for kørsel mellem biler hvis der er kø?
    Jeg har personligt ikke ondt i røven over det.... Og ja for mange der desværre har..

men må man?

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#15   23. nov 2011 @Sebastian: Damn it... du stiller et spørgsmål som har været vendt og drejet rigtig mange gange - og ofte går bølgerne højt fordi folk har en holdning - mere end hvad lovgivningen og/eller tolkningen giver en ret til.
    smiley

• #16   23. nov 2011 Det er en af de ting der gennem de sidste år har bedret sig voldsomt i den danske trafik.

Jeg ved godt det ikke er helt legalt, men jeg kører nærmest hver dag mellem rækkerne på Frederikssundsvejen, og jeg oplever uhyre sjældent at nogen generer mig - tværtimod trækker rigtig mange efterhånden ud, så man kan komme forbi..

Jo - en sjælden gang er der da en idiastiker imellem - derfor skal man selvfølgelig køre meget roligt og været meget opmærksom, når man tusser frem mellem rækker af biler.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#17   23. nov 2011 @Sebastian:

Dette er bl.a. én af mange forklaringer/holdninger:
    (link fjernet)

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#19   24. nov 2011 @Miss: Det afspejler én af mange forklaringer og dermed tolkning af lovgivningen.

@JD: Det er jo netop et spørgsmål om hvordan en fortolkning af ikke kun én men mere §'er skal angribes. For dem af jer der har fulgt alle de andre tråde, så er der beretninger om folk der har taget turen forbi den lokale byret og fået medhold. Så nej JD, overhaling gælder ikke kun for den "yderste vognbane", hvilket skaber en del forvirring - selv blandt de såkaldte eksperter. I sidste instans er det jo ikke forvirringen som er gældende lovgivning - det er og bliver lovteksten- og hvordan den enkelte dommer fortolker dette. Jeg skal ikke gøre din fortolkning uret, men det er og bliver blot én fortolkning.

• #20   24. nov 2011 Sidst jeg kørte mellem rækkerne så jeg en politibil længere fremme, som holdte for rødt som den første i rækken..

jeg kørte imellem, holdte lige på siden af betjenten, og da det blev grønt accelererede jeg alt hvad jeg kunne op til 60km/t.. han kørte bag mig i 1 km og drejede af..

• #21   24. nov 2011 læs ovenstående igen så.. det skete for mindre end en måned siden på en larmende MC, med sort visir.. Alle "betingelserne" var opfyldt for at de skulle stoppe mig...

• #22   24. nov 2011 Min pointe er at der er SÅ meget usikkerhed omkring hvad lovgivningen siger på det område at de bare lader være med at stoppe en.. jeg har i øvrigt aldrig hørt om nogen som har tabt en ret sag mod politiet for at køre mellem rækkerne.. har du ??

• #23   24. nov 2011 Jeg vil godt høre om den person som har tabt en retsag for at køre mellem rækkerne, er det en herfra, eller en du har snakket med personligt ?

• #24   24. nov 2011 Jeg vil bare høre det fra en som har været ude for det, det med at man har hørt om et eller andet som er sket for nogen som man ikke kender, tjah.. det kan jeg ikke bruge til noget SELVOM det måske passer..

Jeg kan kun tage udgangspunkt i Jespers indlæg, fra denne tråd:

http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=161289

"DAMn det er diskutteret så mange gange.
    Jeg har selv kontaktet MANGE Betjente, køresagkyndige, advokater, politichefer M.M. OG de er alle sammen 100% sikre i deres udtalelser, og alt hvad alle andre udtaler, er SÅ forkert!!!! ÆRGELIGT at ingen af dem, kan komme med nøjagtig samme udmelding på det samme simple spørgsmål.

Jeg har nu været tiltalt med en sigtets rettigheder 7 eller 8 gange, for overhaling inden om, den ene gang, mente han jeg stod til 32 klip i kortet iflg. hans kamera (politi MC der fulgte med mig gennem rækken, uden at stanse mig.)

Jeg er blevet stoppet for det flere gange end jeg kan huske.

Jeg kører imellem rækkerne HVER DAG på vej til arbejde.

ALLE tiltaler er frafaldet, alle de gange jeg er blevet skrevet, og har fået at vide, at jeg hører mere, er der intet sket.
    De 7/8 gange, jeg er blevet tiltalt, er der inden for en uge, kommet tiltale frafald. FORDI den advokat som får sagen hos politiet, siger(ordret) det er en sag de ikke kan vinde)

Som regel når jeg passerer holder bilerne næsten stille (enden af amagermotorvejen ved sjællandsbroen i morgen myldretiden.) jeg passerer hvis de kører op til 40 kmt. der over, trækker jeg ind i køen.

Jeg kører hensynsfuldt, agtpågivende, og har i 18 år ALTID kunnet spoote dem der skifter vognbane eller spærer, så jeg har aldrig været i knibe. (måske 2 gange, som vær tæt på at blive i knibe dog LOL)..

Iflg. færdsels loven er der nemlig tvivl om lovligheden, den kan tolkes, og når en lov kan tolkes, er der intet der er 100%.

Jeg er blevet snuppet i at overhale på motorvej i venstre vognbane imellem linien og bilen, den del af loven der siger nødvendig afstand, er tolkbar, og ramte du ikke, var der altså nødvendig afstand... ERGO kan du ikke få bøden... SÅ skal de finde noget andet. feks. for høj fart, der gjorde manøvren til uforsvarlig...

JEG fortæller altid politiet, pænt og roligt, at de tager fejl, og de SKAL noterer, at jeg er uenig i deres udlægning, og den politiadvokat der får sagen, skal kontakte mig, for udredning af denne misforståelse.
    DET gør de faktisk oftesst, og hver ENESTE gang, har jeg fået frafald.
    FORDI de ikke kan sige med sikkerhed om det er ulofligt...

SÅ er der lige dem tilbage, der aldrig skulle have haft lov til at være betjent.
    Den samme ældre MC betjent, har nu stoppet mig 4 gange, for at køre imellem rækkerne om morgenen, og HVER gang forklarer jeg ham at det er LOVLIGT, og hver gang flipper han ud, råber og bliver rød i hovedet.
    Han hidser sig vildt op, og når han indrømmer jeg har ret, siger han, at det har intet med det at gøre, det er alt for farligt, og jeg får måske ikke skylden, men skaden, hvis der sker noget!!
    DET giver jeg ham så ret i.... MEN siger at det er jo MIT problem ikke sant, det er der jo ingen grund til at stoppe mig for at fortælle mig...

SÅ kammer han over, råber at han håber fandme at nogen kører mig over, SÅ kan jeg fandme lære det, idiot og alt muligt, før han går hen til sin maskine og kører derfra......

MANGE Betjente har prøvet at belære mig, at jeg tager fejl. MINDST lige så mange fra MCG har prøvet det samme... MEN jeg kan ikke bevise for eller imod.. KAN kun sige, at får jeg en bøde en dag, så tager jeg den i retten, OG så får i alle svaret!! OG i 18 år, har jeg IKKE modtaget en bøde for det!!!

Jeg ved at flere personer, siger det samme som mig til Politiet, med samme resultat.
    BLA. blev Rasmus herinde fra, stoppet af en nydelig kvindelig MC betjent, og efter høfligheds fraserne, sagde han, det som jeg har sagt. Hun sagde så også at JA der var tvivl, så hun gad ikke besværet... Han endte med at prøvesidde hendes maskine (ikke hende lol).

MEN det vigtigeste er, høflighed, forsigtighed.. FOR ellers er det jo under den del, med at udvise hensyn. det er ikke hensyn at køre 200 imellem dem der kører 25!!"

• #25   24. nov 2011 Jeg kan ikke andet end at stole på Jespers udtalelse. Hvis du nu kom i retten og havde tabt, så var der noget at tænke over, men du har jo blot hørt om et tilfælde fra en 3. part. Det kan jeg ikke bruge til noget, og når jeg nu selv er sluppet afsted med det så bliver jeg ved med det til jeg kommer i retten..

Men jeg skal nok sige til hvis jeg taber en sag smiley

• #26   24. nov 2011 JD ! : Nu ved jeg at Jesper er stoppet flere gange af politiet. Hver evig eneste gang har han hevet dem med i retten og hver evig eneste gang har han vundet ! Jeg er selv blevet stoppet af en mc-betjent og jeg forklarede betjenten reglen for kørsel ved kø. Betjenten gav mig ret og påpegede bare at han mente jeg var lige lovlig tæt på at krydse midterstriben og det derfor ville blive til slalom kørsel - slalom kørsel er forbudt.

Det er op til den enkelte betjent at afgøre, men ifølge dansk lovgivning må man gerne. BUM !

Nogle der fik set Champions League ? Damn, ham der Carsten Mølby er da kedelig at høre på smiley

• #27   24. nov 2011 Nej, men fik du set AC Milan og FC Barcelona ? Jøsses da ..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#29   24. nov 2011 @JD: Er ovenstående din holdning som "udøvende" motorcykelbetjent og/eller prøvesagkyndig?

Jeg forsøger forøvrigt at finde nogle af disse sager frem og vil se nærmere på omstændighederne, idet "små ting" kan afgøre om der var nok sideafstand, om der var tale om "kø", inderhaling osv. osv. Som vi også drøftede i den anden (de andre) tråde, så er der tonsvis af forskellige parametre der gør sig gældende.

Da jeg talte med en af mine tyske venner i sommers, som bor i den tyske delstat Bayern, oplyste han mig om, at det faktisk er fuldt ud lovligt - i deres delstat - at køre i nødsporet på Autobahn ved alle former for "stau". Bare det foregår med "kontrolleret hastighed" og at man straks giver plads eller holder igen for udrykningskøretøjer. Se det er en god regel... Så er der sgutte så meget pjank og tvivl mht. MC'ister....

• #30   24. nov 2011 Problemet er bare at vi danskere har en anden trafik mentalitet, så lukker man nødsporet op ved kø vil det give kaos og flere uheld smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#31   24. nov 2011 Sebastian: Nuvel.. det fremgik måske ikke tydeligt, men nødsporet er *kun* åbent for motorcykler... ikke biler! smiley

Kommentér på:
Pas på Stau-kørsel når du er på MC

Annonce