6.593 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Ny motorsav - Hvilken? Ny motorsav - Hvilken?

Hejsa.

Jeg skal ud og have mig en ny motorsav, da den gamle er færdig.
Den skal bruges til ca 25 rummeter træ om året.
Hvilken kan I anbefale og hvorfor?

Jeg er lidt lun på en Stihl 362 eller 391.

Mine krav er bare at den skal kunne trække et 50cm sværd uden problemer, og det skal være noget der virker! Mærke er ikke så vigtigt for mig.

Takker for hjælpen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny motorsav - Hvilken?
  • steffan p
    steffan p Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29
    #1   24. nov 2011 har en makita benzin aldrig har jeg har sådan en god sav , jeg har ellers haft et par stykker

• steffan p
    steffan p Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29
    #2   24. nov 2011 stihl er også sindsyge gode men de er extremt dyre

• #3   24. nov 2011 Echo laver fantastiske sav

• #4   24. nov 2011 stihl helt klart. men skære du kun op eller skover du selv?

• #5   24. nov 2011 nu kender jeg ikke de 2 nye modeller men en 361 er en sav der kan mase den kommer med 3/8 kæde= større tænder kraftigere spåner, dog lidt færre men den kan tage større stammer, end en 325 kæde som en 390 sav kommer med.
    den har mindre tænder men flere, som så også betyder mere file arbejde smiley
    men så kan du file ryterne lidt hårer så den tager mere fat, og den tager FAT! hehehehe men det er en stor stor verden smiley

• #6   24. nov 2011 skal lige siges en 361 kommer med 18" svær

og den bruges tit i skoven,

hvorimod en 390 er mere park agtigt.

• #7   24. nov 2011 nu har jeg lige kigget deres produkter i gennem klart en 362!!! den anden 391 er lige som 390 park brug hehehe tror det ville tage en krig at skære 25 meter op med en 391 heheheh

• #8   24. nov 2011 Echo kan godt bruges. Den er billig, drifssikker også i klassen der trækker en 15 tommer. Ellers er Husquran´s 246 verdens bedste sav. Den går jeg selv med. Det er cremen og en sand fornøjelse. Når du nu ikke laver mere, så gør dig selv den tjeneste at køre med aspen miljøbenzin. Det kommer så meget tilbage til dig. Evt bare den sidste hele tankfuld inden du stiller den hen til næste sæson. Den kører meget bedre på det, og dine pakninger bliver ikke hårde, når den kører med det smiley

• #9   24. nov 2011 Jeg skover selv, og jeg har fået et tilbud på 4995kr for 362'eren.
    Så det ville nok være et godt bud..

• #10   24. nov 2011 Har en gammel sthil.. Og den er jeg rigtig godt tilfreds med.. Det kan godt være at de koster lidt mere.. Den de holder også længere.. Vælg en sthil eller en Husqvarna .. Mvh

• #11   24. nov 2011 Forresten, hvorfor er 362 så meget bedre end 391? 391 har jo flere ccm?

• #12   24. nov 2011 (link fjernet)

Jeg ejer selv sådan en her, eller det vil sige forløberen til denne model. Yderst stabil sav, der trækker godt og aldrig svigter. Derudover er den nem at vedligeholde.

• #13   24. nov 2011 ja men den vejer mindre 500 gram og ja det er ret meget i længden, har 0,1 hk mere smiley ryster ikke nær så meget som en 391, og det er ikke sjovt at være ejer af hvide fingre smiley plus den kommer med større sværd og var det ikke det som du skulle ha? smiley

men kender ikke prisen på en 391, men 5000 kr for en 362 så skal 391 være meget billigere, før jeg ville vælge den.

• Frederik N
    Frederik N Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #14   24. nov 2011 Jeg vil byde ind med en Stihl 260, jeg går på skovskolen i Nordsjælland og jeg ved at det er den som skolen bruger i undervisningen til Skov- og naturteknikerne. Du kan evt. købe Farm Boss modellen som er lidt billigere..
    (link fjernet)

/Frederik

• #15   24. nov 2011 Jeg vil men, om du vælger husqvarna, Johnsered, eller stihl, kan mere eller mindre komme ud på et. Det er allesammen gode motorsave som du vil have glæde af i mange år.

• #16   24. nov 2011 Ok takker for alle svar.
    Jeg har fået et tilbud på 4000kr for 391'eren.
    Men jeg vil lige kigge på de andre modeller der bliver nævnt.
    Kom gerne med flere bud, hvis der er andre meninger.

• #17   24. nov 2011 Købte en husqvarna for et par år siden. Den bedste savjeg nogen sinde har haft. Hver gang vi er i skoven ( de andre har stihl, ecco og jonsered) er min den eneste der klare turen uden at gå i stykker.. smiley

• #18   24. nov 2011 Søren - Hvad er det for en Husqvarna?

• #19   24. nov 2011 Suzuki og honda laver det bedste indenfor haveredskaber smiley

• #20   24. nov 2011 Du kan da købe mine 2 mortorsave for 2500.- de fejler ingen ting
    Jeg går bare ikke i skoven mere.

• #21   25. nov 2011 Lad være med at købe saven for stor. Det er en fejl rigtig mange begår. Den bliver for tung og for uhandy.
    Et sværd på 15" vil kunne klare langt de fleste opgaver. Større sværd er alt for langt til f.eks. afgrening.
    Min erfaring efter 20 års fritidsarbejde i skoven.

• #22   25. nov 2011
    Enig..
    En Stihl virker altid, jeg har aldrig haft problemer med mine en 024 fra 91 og en ny ms 260.
    En 260´er vejer 4,8 kilo, 3,5 hk og stadig den billigste i 50 kubik klassen, valget burde da være let smiley

• #23   25. nov 2011 jeg har selv haft en stihl 362 og var super glad for den, den er lidt tungere end en 50 kubik men stame dejligt den er stærk, og har men lidt bøffer betyder det jo intet, ville klart ha fortrudt mit valg hvis jeg valgte en mindre

• #24   25. nov 2011 En 362 er uden tvivl en god sav, jeg mener bare at 5,9 kilo er alt for meget at slæbe rundt på til almindeligt fældning i skoven, men det afhænger jo af hvad den skal bruges til, en 362 er til store dimensioner ikke til at rende rundt og afgrene med..:)

• #25   25. nov 2011 Matthias H. M. .
    En sav med et 15" sværd kan jeg ikke bruge til noget.. De træer jeg fælder er tit 80-90 cm i diameter.
    Hvorfor synes du at et langt sværd er for stort til afgrening? Jeg har brugt et 20" i 8 år nu, og det har kørt fint.
    Hvis det var små fyrtræer, så var det en anden snak.

• #26   25. nov 2011 Sonny, jeg kører med et 15" til daglig. Hvis jeg skal fælde større træer, så monterer jeg et 18".
    Når træerne ligger ned, så monterer jeg mit 15" igen, da det er hurtigere at afgrene med et kortere sværd. Er der rigtig meget der skal afgrenes, monterer jeg sommetider et 14"

• #28   3. dec 2011 Så fik jeg købt. Det blev en STIHL MS362 med et 20" sværd. Jeg har savet lidt med den de sidste par dage. Hold kæft, den saver godt. Den skulle jeg have købt for lang tid siden! Kan kun anbefale den til andre. Jeg takker mange gange for hjælpen!

Kommentér på:
Ny motorsav - Hvilken?

Annonce