8.357 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Naboens tyverialarm bliver ved.... aaargh Naboens tyverialarm bliver ved.... aaargh

Jeg er så "heldig" at være nabo til Kim.... Han er ejer af en af disse husalarmer der reagerer på ændringer i lufttrykket i huset. Dvs at når man åbner en dør, f.eks. HYYYYYL.
Han er lidt sær, og har flere gange spurgt ham om han ikke kan justere hans alarm, da den går i gang hver gang det blæser lidt... Og ja, iaften blæser det, og han er selvfølgelig ikke hjemme.

Er tæt på at hente en skævbider, eller en dåse byggeskum, og gøre en ende på det infernalske larm.

Hvad ville I gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Naboens tyverialarm bliver ved.... aaargh
  • #1   25. nov 2011 Kan man ikke ringe til politiet? Det er vel ikke langt fra at have naboer der spiller for høj musik fx?!?

• #2   25. nov 2011 Ring til politiet og sig naboen tyveri alarm er gået igang, så skal de sgu nok komme he he smiley

• #3   25. nov 2011 Har jeg prøvet før, de sagde bare at det havde de virkelig ikke resourcer til at tage sig af.... der var jo ikke tale om indbrud eller noget.

Naiv som jeg er, tænkte jeg at jeg nok bare kunne tale ham til fornuft... men han er åbenbart ikke i stand til at justere hans alarm...

Men kan da godt være jeg skulle prøve policen en gang til, inden skævbideren.

• #4   25. nov 2011 Så la da vær..!!!

• #5   25. nov 2011 Det er vel bare at ringe til polisen og sige, at alarmen er gået i gang, og du har skudt to personer der listede rundt i haven.
    Så skal de nok komme!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.716
    #6   25. nov 2011 Man skal være en smule forsigtig med falske anmeldelser.

Jeg havde bare klippet ledningen til sirenen efter 2. gang den gik igang.

• #7   25. nov 2011 Hmm, skulle nok have tilføjet en smiley eller to.

Havde nok valgt nogenlunde samme løsning som dig, Sajmon!

• #8   25. nov 2011 Det er jo hærværk hvis naboen opdager hvem der har gjort det..
    Så får han jo en bøde og har stadig en lorte alarm som larmer..

• Sajmon ™

#9   25. nov 2011 Det kræver så at man kan bevise det er ham der har gjort det. Der er jo oftest mere end en nabo...

• #10   25. nov 2011 Har nu haft en lille snak med en sød og forstående panserpige, hun ville se hvad hun kunne gøre...

Endnu et eksempel på hvor vidt forskelligt ansatte i Etaten opfører sig.

• #11   25. nov 2011 er det ikke noget med at hvis det er privat må der ikke være sirene uden for
    Tror ikke det er lovligt men er ikke helt sikker

• Sajmon ™

#12   25. nov 2011 Jeg mener faktisk også det er ulovligt, men det giver jo selvfølgelig ikke ret til selvtægt.

Det ville jeg personligt dog stadig ty til... Det er jo bare en ledning - og sådan en kan skiftes ret nemt...

• #13   25. nov 2011 Udvendige sirener må maks lyde 3 minutter ad gangen. Men er det flere gentagne alarmer, så må den hyle hver gang - men kun 3 minutter af gangen ;o)
    Typisk programmerer man den til "kun" at kunne gå i gang 3 - 10 gange af gangen, men den alarm din nabo har lyder "billig" og har sikkert ikke den mulighed.
    Få ham til at "justere" den eller få polisen til at "pille den ned", hvis han ikke selv er i stand til det.

• #14   25. nov 2011 så sig du synes du så lys derover, smiley

• #15   25. nov 2011 Hvad med at HJÆLPE din nabo med at justere den hvis nu han ikke selv kan finde ud af det. Så bliver både du og ham glade !

• #16   26. nov 2011 bare ring igen og sig at der var godtnok en indbrudstyv, men nu har du selv skudt ham... så skal du bare se.. så kommer politiet med det samme, og mange smiley

• #17   26. nov 2011 Det hjalp at ringe efter politiet. Eller.... det blæste heller så meget derefter.

Spændt på om vi skal høre på sirenen hele stormsøndagen.....

• #18   26. nov 2011 Er jeg den eneste der tænker LAV INDBRUD? smiley

Så beviser du jo at når hans alarm alligevel går hele tiden, så har den ingen effekt smiley

• #19   26. nov 2011 Ring til politiet hver gang, den alarm piber. Så skal de såmænd nok diskutere færdig med ham.

• #20   26. nov 2011 Knud...
    syntes du virkelig det er noget at ulejlige politiet med.... han burde da kunne tale med sin nabo, ihvertfald til en start......
    ved godt han har prøvet, men det er der, han skal henvende sig igen og igen

mvh

• #21   26. nov 2011 Thore : Hvis jeg nu alligevel skulle vælge at skyde nogen, ville jeg jo pløkke naboen, så er det da ovre... smiley

Busa : Har også lidt dårlig samvittighed med at "spilde" pansernes tid, men har årøvet flere gange at tale med ham, det nytter ikke. Og igår var konen ikke hjemme til at tale mig fra det ! smiley

• #23   26. nov 2011 Busa:

Som jeg forstår det, har han talt med naboen - herefter er der policen tilbage, alt andet er selvtægt, og den går i hvert fald slet ikke.

Og forresten - dette har med offentlig ro og orden at gøre, og hvis ikke det er en politiopgave, så ved jeg ikke hvad det er:-)

• #24   27. nov 2011 nej nej. du skal ringe til brandvæsne. for du ved jo ikke hvilken alarm det drejer sig om ;o)
    så det kan jo værer en brandarlarm..
    og en udrykning af disse gutter koster kassen hvis det er en falsk alarm,
    jes. dårlig humor men så kan han f....... lære det.

• #25   27. nov 2011 Prøv kommunen det er jo en fastmonteret genstand på huset der generer naboerne

• #26   27. nov 2011 Der må slet ikke være udendørs monteret sirene på sådan en alarm..

Så jeg ville gøre ham den tjeneste at klippe ledningen til hornet, evt. lige kortslutte den også.. så kan man være så heldig at hans fætter br alarm brænder af smiley

• #27   27. nov 2011 Der må ikke monteres udvendig alarm eller blink hos private med mindre den går til vagtværn. Går den til vagtværn må den højst larme i 3 min.

Dette skal osse stå skrevet i papirene til den evt alarm.
    Så rent faktisk skal politiet følge op på dette, hvis det er et gentagende problem, og de kan faktisk bede din nabo om at få bragt det i orden.

Vil du ikke ulejlige politiet så sig til ham det ikke er i orden og at du evt gå videre med sagen hvis ikke han får gjort noget ved det.

• #28   27. nov 2011 Update :

Efter 4 eller 5 opkald til 114 og vagthavende, og der ikke skete mere, blev jeg efterhånden mere og mere irriteret.

Så efter lidt diskussion med konen, endte det med at jeg pakkede lidt forskellige værktøjer i lommerne, høreværn i ørene, en pandelampe på hovedet og en stige på skulderen. Over plankeværket, op på hans udhustag. Skrue skrue skrue, yoinks, ledning til sirenen afmonteret. Modstod den store trang til at overhælde det hele med vand, og samlede det ligeså fint igen.

DET SKULLE JEG FANME HA GJORT FOR LÆNGE SIDEN !! HVILKEN VELSIGNET RO !

God søndag til jer alle smiley

• #29   27. nov 2011 hæ hæ.........

så er den røv barberet ...............
    men trist i ikke kan tale sammen om div problemer......

mvh

Kommentér på:
Naboens tyverialarm bliver ved.... aaargh

Annonce