1.483 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Apropos politet, de er sgu flinke :-) Apropos politet, de er sgu flinke :-)

Igår blev jeg så stoppet for 8-9 gang i år.

Jeg holder for rødt i byen kl 3 om natten, da en Nissan kører forbi mig over spærrelinien og holder på fodgængerfeltet. Nå tænker jeg, måske vil han lege, jeg skriver dog hans nr. plade ned på mobilen, og ved siden af holder en peugeot 407, jeg får øjenkontakt med dem, men tænker ikke yderligere over det.

Det bliver grønt, vi kører 100m til næste lyskryds, Nissan skal til venstre og jeg skal ligeud. Jeg holder forrest, bag mig er en bus lige ankommet, og bag bussen holder den 407er (jeg kunne ikke se den, men det fandt jeg så ud af senere).

Det bliver grønt, og den får alt hvad den kan trække op til ~XXkm/t, Jeg sætter dog straks farten ned, og 10 sek senere ser jeg en 407 komme flyvende..

De næste 2 km kører jeg max 50km/t men jeg accelerer alt hvad jeg kan efter hvert sving (nu er jeg ikk i tvivl om at det er politiet)

De stopper mig dog ikke??? Så blinker jeg og holder til side, en betjent kommer op til mig og beder om kørekortet "hvis du altså har et kørekort, for du kører som om du ikke har lyst til at beholde det" siger han.

Mig: "jeg kører det jeg må, det er bare udstødningen der larmer:)"

Betjent: "Vi skulle køre 120km/t (i 50km/t zone) for at følge efter dig"

Mig "Jamen du holdte også bag bussen, og skal køre stærkere for at indhente mig."

Betjenten "Du skrev også sms længere nede i byen"

Mig "Jeg skrev Nissans' nr. plade ned" og viser betjenten mobilen.

Betjent "Ja vi var også i tvivl om hvem vi skulle følge efter, men kør nu ordentlig"

Og så fik jeg ellers lov til at smutte smiley Men hvorfor? Er det fordi de ikke har nogen måling??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Apropos politet, de er sgu flinke :-)
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #2   26. nov 2011 Jeps - og fordi de har ondt af dig når du kører i Honda. :o)

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #3   26. nov 2011 Dit problem er IBR syndromet, desværre

(Indvandre Bag Rattet)

I er automatisk udsat for ekstra kontrol.
    Ikke at jeg bifalder det, skulle hellere koncentrere sig om dem der begik overtrædelserne.

• #4   26. nov 2011 Miss, jeg har fået mange slag i hovedet så den bliver næppe fuld udviklet hehe.

Sajmon, de var nok misundelige over at de kører i peugeot smiley

Kenneth, jeg er nu rimelig lys, så tror ikke det er derfor. Jeg bliver dog stoppet mindst 5-6 gange om året.. men tror det skyldes bilen jeg kører i og ikke min nationalitet smiley

• #5   26. nov 2011 De satsede vel på at du ville give den fuld skrald, så der skete noget, og nu fulgte de efter den forkerte og ærgrede sig over det.

Syntes nu det er fint nok de kommer med en bemærkning, måske ikke lige med de 120, men ellers. Til mig har de i bil engang sagt "køre du pænt?" mig: "ja da" . Btj "Hmmm...din bil lugter ellers ikke sådan" (den lugtede sikkert en blanding af meget varm, brændt olie (toppakningen havde det ikke for godt) og lidt kobling)

• #6   26. nov 2011 Casper hehe ja nogle gange spørger de om nogle mærkelige ting.. men jeg havde 100% mistet kortet hvis de havde en måling..

• #7   26. nov 2011 Er der ikke noget med at målingen skal være lavet over en rimelig stor afstand (kan ikke huske hvor meget), for at de kan bruge den som bevis?

• #8   26. nov 2011 hvilken bil kører du da i , siden du trækker dig så meget opmærksomhed? syntes også der var et indlæg igår fra dig, har du overvejet et andet køretøj :D?

• #9   26. nov 2011 Nej ikke som sådan har en bøde hvor de måler over 256 m - Så det er ligegyldigt.. Jeg har fået samlet 3 klip hen over sommeren så skal op til ny teori/kørerprøve smiley ACAB - ALTID !!

• #10   26. nov 2011 Michael , bilen er ikke noget særligt som så (eller jo det er den for mig;), men sådan en vti har et rigtig suge svin af en motor (8200 omdrejninger standard) og det lyder mildest talt som en motorcykel motor med den rigtige udstødning.

Men ja bedøm selv:

http://www.youtube.com/watch?v=mcV2sEQRkQo

• #11   26. nov 2011 Fint med din bil på rullefelt....men hvad blev resultatet? smiley

Ham jeg gik til MC kort med snakkede noget om at biler med lidt udstyr skulle de tage over længere afstand, men han var blevet nakket af en nyere bil, hvor de kunne tage hastighed på ret kort afstand, så han fik samlet en røvfuld klip

• #12   26. nov 2011 Den bedste måling siger 176hk, det er jo blot en 1600ccm uden tryk..

• #14   26. nov 2011 Jeg er bare en bøllemis.. men hvis jeg virkelig var det MINDSTE til fare for nogen, så havde de sgu givet mig en bøde, måling eller ej..

• #16   27. nov 2011 Mirza

Nu bruger du et ordforråd som mange mangler, og når man læser dine svar i div poster, så kan du snakke dig ud af mange problemer på den konto
    Og ja du bliver sikkert stoppet pga af alder/hudfarve/bil/og kakkelovnsrør

Men da du er som du nu er så sker der ingenting, modsat mange andre

Og det er ment på den den fede måde

Min egen søn kørte også i den forkerte bil med den forkerte frisure, og blev også stoppet hele tiden, sådan er det bare

• #18   27. nov 2011 Per E, jamen tak da.. Men jo det hjælper sgu at være imødekommende og snakke politiet efter munden smiley

• #19   27. nov 2011 Per J tud. Du kører aldrig for stærkt vel?

De har ikke kunne måle dig og har ville gøre dig "bange" ved at stoppe dig. Det har jeg sku prøvet en del gange efterhånden (Dog i bil) Ellers keder de sig bare.

Undskyld men hvorfor skriver du nummerpladen ned på diverse biler?.P

• #20   27. nov 2011 Det plejer jeg heller ikk at gøre hehe, men var lidt ekstra obs pga hans adfærd med at køre over for rødt osv

• #22   27. nov 2011 mirza. mmh lyden af en rigtig vtec er nu skøn.. har selv haft en crx 1.6, 130 hk modellen kun dog, med knaster udstødning og diverse, den gik rigtig fint også så kan udemærket følge dig i "intet specielt" men specielt for dig.. lækker vogn, dog ville jeg blive sindsyg af den resonans din udstødning har men det er jo op til hver mand selv at holde ud, smiley

• #23   27. nov 2011 Max, hehe godt set, ja jeg skal køre syver race cup i næste sæson.

Michael, det er også en konge vogn sådan en ed7, med den helt rigtige vægt

• #24   27. nov 2011 Ja det er sjovt at køre omd villige biler a la Mc motorer, kører selv en Toyota Rolla T.Sport der lige får extra 100 hk ved 6200 omd så den ender på 192 hk ved 8200 omd, faktisk den eneste bil der har flere HK end moment, bilen skal køres helt anderledes end andre for at holde gang i gryden, men for andre kan den køres som en helt normal bil uden man opdager at den gemmer på en Ulv i fårklæder, og det sjove er at den ligner sku en bessefarbil, har haft den fra ny siden 2002, og har endnu den første rep til gode, så hurtige biler kan godt holde når de er lavet rigtigt

• #25   27. nov 2011 Har aldrig helt fattet den "ACAB" - de gør vel kun hvad de får besked på fra lovgivernes side?
    Deriblandt at man maks må køre 50 km/t i byen osv.... At begge hjul helst skal være i kontakt med vejbanen.

At nogle så kan være nogle røvhuller og mere grove end andre - ja det er beklageligt, men hvorfor skulle det omvendt være anderledes blandt betjente end andre "befolkningsgrupper" i DK?

• #26   27. nov 2011 Per E, lyder som en sjov bil, har du en profil af den på bg evt? Men eneste bil med flere hk end moment? Jeg kan nævne de 10 første honda modeller hvor det er tilfældet, bla min egen smiley

• #27   27. nov 2011 Hvad er det lige for nogle Hondaer, synes ikke lige jeg kender nogen af dem uden at have undersøgt det smiley

(link fjernet)

• #28   28. nov 2011 Honda Civic VTi (152NM 160hk)

Honda Integra Type R DC2 1999 (175NM 190hk)

Honda Integra Type R DC5 2003 (205NM 220hk)

Honda Civic Type R (Ek9 modellen fra 96 / FD modellen fra 2005) (155NM 185hk) (210NM 225hk)

Honda S2000 (195NM 240hk)

Der er flere, men det begynder at kede dig smiley

• #29   28. nov 2011 Ja Honda s2000 har haft effekt/liter rekorden i 10 år.. Motoren er blevet kåret som engine of the year 2 eller 3 år i træk, og med 9000 omdrejninger så tog det Ferrari 10 år at stikke rekorden, først i 2010...

http://www.dragtimes.com/images/9610-2000-Honda-S2000.jpg

• #30   28. nov 2011 Per E : det er vist 20 extra hk ved 6200 o/min. og ik 100hk.. lidt af en forskel.

(link fjernet)

• #31   28. nov 2011 Benny prøv at læse hele sætningen

Ja hvis du læser det som den fra 6200 - 6201 omd får 100 hk extra , så er det forkert, men inden for ca 1000-1500 omd får du ca 100 hk extra til rådighed, og nok til at forhjulene piber i asfalten når 6200 rammes i 3 gear

Mirza jeg havde bare læst engang at det var den eneste, ikke at det er nogen fordel, mere at den er hel anderledes og skal køres som en Sports MC

Kommentér på:
Apropos politet, de er sgu flinke :-)

Annonce