7.938 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Pilleovn Pilleovn

Er ved at kigge pilleovn og har set på lidt forskellige så ville høre om der er nogen med lidt erfaring. Prismæssigt er vi på ca. 25000 for ovnen.
Kigger på
KMP ekerum
Calimax popers
Ecoteck mavi eller lisa.
Ovnen skal bruges som suplemant til fjernvarmen og skal stå i en stue på 35 kvm. på sigt er der planer om at sætte et varmeflytnings anlæg på loftet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pilleovn
  • #1   29. nov 2011 Hej Martin

Vi har haft pilleovn i de sidste 5 år, og bruger udelukkende den som varmekilde.
    Jeg valgte Ecoteck, da det er det mærke der bliver solgt flest af, og vi har en ekspert på området, som er forhandler i byen.

Jeg vil sige, at en Ecoteck er Lisa skal du passe på ikke bliver for lille, forstået på den måde, at den kan sagtens varme din stue op, men hvorfor ikke lade den varme hele huset op ??

Vi havde først en Monica, og det er en superfed ovn, der passer i de fleste huse, og varmer rigtig godt, og er meget lydløs.
    Men mindre vil jeg ikke anbefale, da du ellers vil blive træt af at høre på at blæseren kører på max det meste af tiden.
    Planen er, at ovnen varmer op til den temperatur du har sat den til, og det gør den med blæseren på max, derefter går den i noget der hedder moduldrift, hvor den bare kører stille og roligt, og blæseren kører på minimum. Der bliver den så, med mindre at du lufter kraftigt ud, eller hvis ovnen er for lille, så kniber det måske at den kan holde temperaturen med blæseren på minimum, og den vil starte igen med jævne mellemrum.

Hvis dine døre rundt i huset er åbne, så vil varmen i løbet af et døgns tid, finde vej ud i rummene, og du har behagelig varme i alle rum smiley

Ang. forbrug, så bruger vi som sagt vores som eneste varmekilde, og den står i stuen, og har varmeflytning bagud, så jeg får varme i garagen også, og vi bruger 2½ palle piller om året.
    Pillerne er et kapitel for sig.
    Men et godt råd, lad vær med at købe de billige, de er ikke bedre end prisen, og sviner din ovn voldsomt til i luftkanalerne, som medfører dårlig forbrænding, jeg har prøvet smiley

• #2   29. nov 2011 Valget faldt på en mavi. Da dørene i huset ikke står åbne pga dyr der ikke skal i de forskellige rum.
    Men tak for input.

• #3   29. nov 2011 Ok, hvis den udelukkende skal varme de 35 kvm. så er det rigeligt.

Jeg har flere bekendte som har købt deres for lille, og derfor klager over at den larmer, men det er fordi blæseren kører på max meget af tiden, som larmer lidt, og så er der selvfølgelig større pilleforbrug.

Men til 35 kvm. så kommer du til at slukke den af og til, fordi der simpelthen bliver for varmt.
    Når den kører på moduldrift, så kører den på minimum, men det giver i mange tilfælde for meget varme alligevel.
    I denne tid hvor det er forholdsvis mildt vejr, da slukker jeg vores flere gange om dagen, da der eller bliver for varmt smiley

Tillykke med ovnen, den bliver du uden tvivl glad for smiley

Kan fortælle, at de piller vi bruger hedder Flexheat.
    Jeg har prøvet flere forskellige, men de her er dem der varmer mest, og giver mindst aske, og langt mindre sod i ovnens luft kanaler.

• #4   29. nov 2011 Lyder super. Skriver mig bag øret med henhold til piller.

• #5   29. nov 2011 ecoteck er vejen frem.. og skulle der blive bøvl med den, så sørg for at snakke med benjamin deroppe fra.. han er sku genial hvad angår kundeservice..

• #6   29. nov 2011 Benjamin, noteret smiley

• #7   18. dec 2012 Hej, jeg er lidt nysgerrig for at høre hvordan din "nye" ovn spiller ? Overvejer at skifte brændeovnen ud med netop modellen du har investeret i. Vh Ruben.

• #8   18. dec 2012 Sjovt du spørger. Umiddelbart fungere den efter hensigten, bruger næsten ikke mine radiatorer. Kun på datterens værelse og gulvvarmen på badeværelset. Jeg bor i et hus på 125 kvm. Standart villa fra 50-60erne med fordelings gang du ved. Og varmen kommer fint rundt. Men fornyligt er displayet begyndt at drille (on/off knappen) men der medfølger en fjernbetjening samt er den begyndt at larme lidt ekstra fra den motor der suger røgen ud.. Men har ringet til pejse centeret og nye dele er bestilt hjem på garantien. Men er i bund og grund tilfreds, den fordeler varmen fint, larmer normalt ikke og har fyret for ca 3000-4000 på en sæson. Også fik jeg 6000 tilbage fra fjernvarmen.

• #9   19. dec 2012 Det lyder som en rigtig solstråle historie smiley . Jeg kiggede også på denne her:
    (link fjernet)
    Men da jeg skal bruge røgafgang i top til bestående skorsten, tror jeg det bliver modellen du købte. Der kan selvfølgelig fås div bøjninger osv, men slutfacit bliver at den kommer til at stå ca 30-35 cm fra bagvæg smiley og det ser lidt underligt ud ( er set på DBA). Tak for oplysningen og forsat god varm vinter. smiley

• #10   23. mar 2013 Er der nogle der har problemer med at Ecoteck Mavi knitrer ( højlydt) ved start og når den køler ned ! Har klaget over den men de siger at det er jernet der udviger sig, men det undrer mig at den gør det når den køler ned !

• Jesper Kjær N
    Jesper Kjær N Tilmeldt:
    dec 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #11   13. dec 2017 Jeg har i nu mange år haft en Marvi pilleovn. Og jeg har bøvlet rigtig meget med den pga af en udulighed pejsemand som monterede den og ikke fik den ordenligt indstillet. Der er skiftet div Røggasmotoren pga støj og lejrer som ikke virkede. Nu køre vi på 3-4 motor og den er ca 4 md gl og er nu begyndt med nogle høje hvine lyde. Der har være god hjælp fra Ecoteck som nu har sagen, efter pejsemanden gik på røven. Men træls at man skal til at bøvle igen med motor. Og husk sådan en ovn skal være pinlig ren indvendig også bag de brandsikre sten. Skik alt ad og børst sug og børst igen, det betaler sig.

Kommentér på:
Pilleovn

Annonce