7.938 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar

10. feb 2006 Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
Pilleovn Pilleovn
Er ved at kigge pilleovn og har set på lidt forskellige så ville høre om der er nogen med lidt erfaring. Prismæssigt er vi på ca. 25000 for ovnen.
Kigger på
KMP ekerum
Calimax popers
Ecoteck mavi eller lisa.
Ovnen skal bruges som suplemant til fjernvarmen og skal stå i en stue på 35 kvm. på sigt er der planer om at sætte et varmeflytnings anlæg på loftet.
0 synes godt om
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 519
Vi har haft pilleovn i de sidste 5 år, og bruger udelukkende den som varmekilde.
Jeg valgte Ecoteck, da det er det mærke der bliver solgt flest af, og vi har en ekspert på området, som er forhandler i byen.
Jeg vil sige, at en Ecoteck er Lisa skal du passe på ikke bliver for lille, forstået på den måde, at den kan sagtens varme din stue op, men hvorfor ikke lade den varme hele huset op ??
Vi havde først en Monica, og det er en superfed ovn, der passer i de fleste huse, og varmer rigtig godt, og er meget lydløs.
Men mindre vil jeg ikke anbefale, da du ellers vil blive træt af at høre på at blæseren kører på max det meste af tiden.
Planen er, at ovnen varmer op til den temperatur du har sat den til, og det gør den med blæseren på max, derefter går den i noget der hedder moduldrift, hvor den bare kører stille og roligt, og blæseren kører på minimum. Der bliver den så, med mindre at du lufter kraftigt ud, eller hvis ovnen er for lille, så kniber det måske at den kan holde temperaturen med blæseren på minimum, og den vil starte igen med jævne mellemrum.
Hvis dine døre rundt i huset er åbne, så vil varmen i løbet af et døgns tid, finde vej ud i rummene, og du har behagelig varme i alle rum
Ang. forbrug, så bruger vi som sagt vores som eneste varmekilde, og den står i stuen, og har varmeflytning bagud, så jeg får varme i garagen også, og vi bruger 2½ palle piller om året.
Pillerne er et kapitel for sig.
Men et godt råd, lad vær med at købe de billige, de er ikke bedre end prisen, og sviner din ovn voldsomt til i luftkanalerne, som medfører dårlig forbrænding, jeg har prøvet
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
Men tak for input.
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 519
Jeg har flere bekendte som har købt deres for lille, og derfor klager over at den larmer, men det er fordi blæseren kører på max meget af tiden, som larmer lidt, og så er der selvfølgelig større pilleforbrug.
Men til 35 kvm. så kommer du til at slukke den af og til, fordi der simpelthen bliver for varmt.
Når den kører på moduldrift, så kører den på minimum, men det giver i mange tilfælde for meget varme alligevel.
I denne tid hvor det er forholdsvis mildt vejr, da slukker jeg vores flere gange om dagen, da der eller bliver for varmt
Tillykke med ovnen, den bliver du uden tvivl glad for
Kan fortælle, at de piller vi bruger hedder Flexheat.
Jeg har prøvet flere forskellige, men de her er dem der varmer mest, og giver mindst aske, og langt mindre sod i ovnens luft kanaler.
feb 2006
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 149 Svar: 845
feb 2006
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 778
feb 2006
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 778
(link fjernet)
Men da jeg skal bruge røgafgang i top til bestående skorsten, tror jeg det bliver modellen du købte. Der kan selvfølgelig fås div bøjninger osv, men slutfacit bliver at den kommer til at stå ca 30-35 cm fra bagvæg
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 3 Svar: 10
dec 2017
Følger: 1 Svar: 1
Pilleovn