26.526 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Afsløre hemmelig nr. Afsløre hemmelig nr.

Hey. Der er en stodder der bliver ved med at ringe med hemmeligt nr til mig. Hver gang jeg tager den smækker han på. Troede at hvis jeg ignorerede ham i lang tid nok, ville den gå i sig selv. Men det er som om det er blevet hans mantra at ringe til middag og når han får fri. Aner ikke hvem det er, men er blevet cikaneret af en gut før, ham fik jeg dog forklaret at det nok var bedst han stoppede. smiley Men det er ikke let at forklare en der bare hænger røret på. Er der ikke én snild person herinde fra der kender en måde at spore sådan et hemmeligt nr på, kan Telmore (mit tlf-selskab) evt gøre det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afsløre hemmelig nr.
  • #1   14. dec 2011 Jeg havde nok startet hos mit teleselskab, de må ku se nummeret på den ene eller den anden måde, og måske blokere det, ellers er jeg sikker på at hvis det drejer sig om chikane, så kan politiet finde et hvilket som helst nummer.

Forstår 100% dit problem, i stedet for at smække på, så burde man måske være mand nok til at forklare hva problemet er, håber sku du slipper af med narrøven...

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #2   14. dec 2011 Hvilken Telefon har du? Jeg har en smart app til min iPhone, hvor den konsekvent sluser hemmelige numre væk... jeg ser end ikke deres opkald! Hvis folk ikke vil give sig til kende - så gider jeg ikke bruge tid på dem! Click'......

• #3   14. dec 2011 Findes osse til android, der hedder det addafix........
    Det leder selv efter nr. og kan sluse alt fra.......

• #4   14. dec 2011 Det må Telmore ikke, og tror heller ikke politiet vil gøre noget da han ikke har truet dig, men skriv dato og tidspunkt ned, hver gang det sker, i tilfælde af han dummer sig. Så har du det som bevis.
    Det er ikke den samme igen? Og du har ikke skaffet dig uvenner på det sidste? En eks? En eks´s nye kæreste?
    Nogen gange skal der ikke meget til at folk opfører sig mærkeligt;-) En fornærmelse kan være nok, har jeg selv prøvet;-)
    Eller skift nummer, og sørg for at det ikke kan findes på De gule sider osv.
    På CBB hedder det udeladt nummer, dermed kan det ikke søges de gængse steder.
    Held og lykke med det!

• #5   14. dec 2011 Det kunne være en dejlig svidske, der bare må høre din stemme... *Suk* c",)

• #6   14. dec 2011 op lever det også en gang i mellem (2-3 gange i ugen) tror jeg vil prøve den app

• #7   14. dec 2011 Har også oplevet det engang. Spurgte også mit teleselskab, Telmore, om der ikke var en måde at få det stoppet på. Men de kan ikke spærre for bestemte opkald. Så det var enten nyt nummer, eller politiet. Det stoppede dg efter et par uger.

• #9   14. dec 2011 Hans vidste du at Danske Spil ringer uden at vise nummer, når de meddeler du har vunder

• #10   14. dec 2011 Men de ville være så retfærdigt og fedt, lige ringe på til vedkommende at få en lille chit-chat smiley Nå, jamen så må jeg skifte det nummer, har også haft det i 10 år.. Kan ikke passe et tosse skal lave om på det.. Må ha´ en smartfon igen så..

• #11   14. dec 2011 Meld det dog til politiet ! Ved og det bare er chikane men hvis det er meldt til politiet har du flere kort på hånden når der skal gøres noget ved det..

Hvis de ikke gider gøre noget begynder du bare at melde det HVER gang der bliver ringet..

• #12   14. dec 2011 Kan være det er måden Madsen. Men fik lige at vide at det kunne være en maskine der gjorde det.. Det er jo sygt!

• #13   14. dec 2011 Det eneste du kan filtrere væk med det app, er alle som ringer fra hemmeligt nummer, det er du vel ikke interesseret i?

Politiet er vejen frem.

• #14   14. dec 2011 viderestil den til det lokale politi. så holder det op ad sig selv, taler af efaring

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#15   14. dec 2011 Grauballemanden: Nope... Og? Sådan noget håndteres jo online, ikke? smiley

• #16   14. dec 2011 Er du sikker på det er en person?
    Der er en masse spam tlf. Opkald for tiden som kører på tlf-robotter, og hvis de ikke får det velkendte Hello ligger de på. Vi var meget generet af dem på arbejdet for et par måneder siden. Når robotten så får det rigtige svar, tager en person over som spørger efter chefen... Et hurtigt spørgsmål om hvad det drejer sig om, får dem til at stoppe....

• #17   14. dec 2011 Ps. Det var konstant udlændinge..

• #18   15. dec 2011 Hans GTR1400

Hvad hedder den app??

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#19   15. dec 2011 Det kunne f.eks. være denne her:
    http://www.iblacklist.com.br/
    eller denne her:
    http://www.mcleaner.com/iphone_mcleaner.jsp
    ...men der findes tonsvis af apps der kan gøre det.....

Google: "iphone app to block phone call" smiley

• #20   15. dec 2011 Kender det alt for godt, døjer selv periodevist med det samme og altid efter midnat på hverdage.

Problemet er at man som offer er særdeles dårligt stillet i den her situation, for at kunne få gjort noget ved det igennem politiet er der nødt til at være trusler involveret.

For at politiet skal kunne få oplyst nummeret er de nødt til at gå forbi dommervagetn få at få en kendelse som de kan bruge over for teleselskabet for at få oplyst nummeret.

Soim sagt jeg døjer selv periodevist med det samme, og har lidt venner i politiet som ikke kunne gøre noget ved det, uden trusler osv.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#21   15. dec 2011 Problemet er vel ikke så stort? Specielt ikke når man reelt kan gøre noget ved det på ens telefon (dog ikke fastnet). Og så bør os forbrugere måske også "skynde på" i forhold til teleselskaberne, således de får nogle problemer der også sikkerhedsmæssigt lever op til "det" kunden reelt ønsker? F.eks. finder jeg det helt naturligt, at du kunne tilkøbe (eller få med standard), en form for tilringningsstyring, f.eks. hvilke numre ønsker du at modtage? Og der er *ingen* teknisk hindring for at dette kunne lade sig gøre... men det efterspørges åbenbart ikke???

• #22   15. dec 2011 Det kan være nogert så gammeldags som noget IT der har fået indkodet det forkerte telefonnummer. Jeg har engang lavet et program der ringede til forskellige numre for at tømme nogle IT-dimser for dagens data. Uheldigvis havde vi fået lagt det forkerte nummer ind, så vi ringede til en stakkels uskyldig dame hver nat kl 2 præcist i en måned, mens vi skældtre sælgeren ud for ikke at tilslutte sit udstyr korrekt. IT udstyret altså... Vi solgte et ret attratktivt produkt, så vi gav hende et gratis eksemplar som plaster på såret.

De fleste teleselskaber kan give dig en liste over de indgåede numre, også de hemmelige. Hvis vedkommende stønner i røret - eller du synes det - så er det en helt klar politisag.

• #23   17. dec 2011 i mit tilfælde kan man ikke nå at sige noget som helst den ringer og når man så efter 1/10 af 1sec har telefonen ved øret er der lagt på

Kommentér på:
Afsløre hemmelig nr.

Annonce