Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tomgang peugeot 306
  • #1   31. dec 2011 tomgangsventil , og sikkert ånderør der er lukket i olie/vand skum
    prøv at tage oliepåfyldningsdæksel af og se om ikke der er kondens /grå olie
    skift olie og gør slange og ventil ren , så kører den igen

• #2   31. dec 2011 Har du været ude at køre i den?
    Sådan en fransk madkasse er meget sart i motorelektronikken, og har den stået stille længe, kan det godt være den skal ud og køre 15-20 km før den finder sig selv igen.
    Der er ofte samme problem hvis man f.eks. har skiftet motor eller toppakning.

• #3   31. dec 2011 urbanviking

tak for svaret, er ånderøret det der går op fra ventildækslet???ved du hvor den tomgangsventil sidder??

• #4   31. dec 2011 Hvis det er med en af de nye indsprøjtningsmotorer, kan det der meget nemt være en luftmassemåler, der skal skiftes. Bliver den ved med det, efter den er driftsvarm, bliver det bare endnu mere sandsynligt.

• #5   31. dec 2011 Hvis batterier har været frakoblet kan det være ecu som har " glemt" en masse , kan du lade den stå i tomgang i et kvarters tid og derefter ud at køre en tur i den så den finder sig selv igen.

• #6   31. dec 2011 jesper j

har kørt en god lang tur i den "franske madkasse"lol...men det har ikke hjulpet..

• #7   31. dec 2011 tomgangsventilen sidder lige ved gasspjældet og sørger for luften dirigeres udenom spjældet , ånderør er fra ventildæksel til indsugning

• #8   31. dec 2011 Jeg havde samme problem med min 206 gti, skiftede på tomgangs ventil map sensor og gasspjælds potentiometer, der var intet det hjalp så solgte den og købte en ordenlig kværn i stedet smiley

Godt nytår alle smiley

• #9   31. dec 2011 knud

den gør det hele tiden, også efter en lang tur, ville et værksted kunne læse fejlene ud, da jeg næppe kan selv kan finde ud af om det er en luftmassemåler....

david
    batteriet har været pillet helt af, så måske skulle jeg lade den stå et kvarters tid i tomgang, er bare laaaannnggg tid med wroom wroom wroom:-))

• #10   31. dec 2011 ja så tyder det på du ikke har kigget krumtapudluftningen efter smiley
    havde samme problem på en mc sidste sommer , hvor trykket ikke kunne lettes fra krumtappen ... giver nogle underlige tendenser især i tomgang og ved fuldgas

• #11   31. dec 2011 urbanviking

krumtapudluftningen troede det sad på kvinder;-))hvor finder jeg så lige det på min peugeot

• #12   31. dec 2011 sort slange fra ventildæksel til indsugning , har du tjekket det olie ?

men tror det er nemmere at finde det værksted !

• #13   31. dec 2011 Kevin:

Tril hen på et værksted med den og få dem til at måle den ud. Hvad enten de skal rense en tomgangsventil eller skifte en luftmassemåler, er det en lille ting. Luftmassemåleren skal de nok have hjem, men så skifter de den nok næste dag mens du venter.

Det her lyder som noget du ikke selv skal bikse med.

• #14   31. dec 2011 Der er ingen massemåler på sådan en men en mapsensor smiley

det er nok stepmotoren (tomgangsmotoren) som har sat sig fast. Det sker når de får lov at stå og der er lidt kondens der inde. Den er ikke forseglet 100% på spjældsiden så den kondens der kan opstå i systemet kan være nok til den gror fast. Prøv at tage stikke taf og se om det gør en forskel. Hvis ikke så tjek slangen til mapsensoren. Den sidder på bagsiden af manifolden og op til en sort firkantet plastik klods med en slange og et stik på der sidder på torpedopladen. Næsten ikker på det er den slange der er knækket eller er blevet utæt

• #15   31. dec 2011 sorte slyngel .. præcis og også knud smiley godt nytår til alle !

Kommentér på:
tomgang peugeot 306

Annonce