1.382 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Styrekugler (bil spørgs) Styrekugler (bil spørgs)

Jeg skal skifte styrekugler på bilen, og købte nogle uorg styrekguler (noget jeg ALDRIG normalt gør, men havde ikke lige lyst til at kaste 1600kr efter styrekugler :S )

Der er ingen huller i bolten til at låse møtrikken med splitter, så er spørgsmålet om jeg skal bore hul (tror bare ikke det bliver godt) eller om jeg kan anvende låseskiver ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Styrekugler (bil spørgs)
  • #4   2. jan 2012 Christian "Becher"

Ja for pokker, det er låsemøtrikker, jeg kiggede kun efter hul i gevind..

Peter, ja det er det bedste alternativ..

• #5   2. jan 2012 Det er ikke til at bore i de gevind uden at ødelægge dem.
    bare sæt den låsemøtrik på der er med (møtrik med en teflon ring i toppen) og så afsted.
    Hvis de bliver meget slidt kan sædet løsne sig, men så skærer du dem af eller benytter en kile imellem styrekugle og spindel, ikke det store problem at adskille.

• #6   2. jan 2012 Ja jeg er også "bange" for at jeg ødelægger gevinden/bolten, bare det at skulle bore en split ud kan være et helvede..

hvordan virker den der teflon ring i toppen, er det fordi at den udvider sig når man spænder møtrikken ?

• #7   2. jan 2012 Når låsemøtrikken er monteret yder teflon ringen øget friction imod gevindet så møtrikken ikke kan "ryste" sig løs.

Gevindet skærer sig ind i den teflon ring der sidder i møtrikken, men fordi teflon er mere elastisk en gevindet forsøget det at "lukke" sig omkring gevindet igen.
    Det er den modstand du kan mærke når du spænder møtrikken på.

• #8   2. jan 2012 Det tænkte jeg nok, dog lød det for enkelt i mit hoved, men rart nok når ting er enkle smiley

Tak for hjælpen..!!

• #9   2. jan 2012 ... Og skulle det ske at møtrikken sidder fast på gevindet, så er det bare tryk den med med en stor tang... så lykkedes det somregel med bravour.. Og hvis du vil være RIGTIG dygtig, så sprøjt noget tykt undervognsbehandling på det frie gevind bagefter... så kan den os tages af efter 4 år igen... smiley

Jeg tror i øvrigt du skal tilbage før 1985, før i finder en bil med styrekugler, med kronmøtrikker på, som den type med splitter i retmæssigt hedder...

• #10   2. jan 2012 Civicen er fra 1996 og den har kronmøtrikker både i styre og bærekugler..

• #11   2. jan 2012 Det er så nok den eneste undtagelse der bekræfter reglen... smiley

• #12   2. jan 2012 Hov hov, Civicen er bestemt så moderne som den kan blive i den prisklasse, med ventilerede skiver foran, VTEC, og 100hk/L, samt skiver og multilink ophæng bag og double wishbone foran, så bliver det ikke meget bedre for en nypris på 250.000kr smiley

• #13   2. jan 2012 Husk at spore den når styrekuglerne er skiftet, ellers kan besparelsen hurtigt ædes op i slidte dæk

• #14   2. jan 2012 Bare rolig, bærearmen er blevet bøjet 3 cm bagud, så sporing er den mindste detalje smiley

men jo den skal selvf spores når jeg er færdig med at lave den..

Nytårsfortsæt: max EN ulykke c")

• #15   2. jan 2012 monter en møtrik der passer på gevindet på styrkuglen, skru den så langt ind at du kan børe et hul, når du så har boret det, så skruer du møtrikken af igen, VUPTI du har et gevind der ikke river din møtrik når du bruger en anden møtrik

men monter da bare med låsemøtrikken, jeg har skiftet en del styrkugler i tidens løb, der har vist kun været en enkelt eller to der har drejet rundt, en almindelig møtrik uden lås kan dælme også sidde uhjælpeligt fast....

• #16   2. jan 2012 Sæt den på værksted Mirza.

Det er jo en Honda og kun specialuddannede mekanikere med lige lange fingre og flere rækker tænder i munden, kan skrue på sådan noget!!!!

• #17   2. jan 2012 arg 1600 for styrkugler

det gav jeg for montering og sporing self med styrekugler i prisen

• #18   2. jan 2012 honda er PISSE dyrt

• #19   2. jan 2012 Der er ikke noget galt ia t købe uoriginalt, bare det ikke er for billigt.

Normalt når vi får uoriginale styrekugler til Japanere, er det Nipparts. Det er også dem der lavet de originale.

De koster 282,00 kr + moms pr stk ved ftz, og er som originalt med split i stedet for låsemøtrik.

Ang split og låsemøtrik, så kører stort set alle japanske biler med split. Det gør min Lexus fra 2000 også.

• #20   2. jan 2012 Jesper, ja det har du nok ret i, normalt så hænger jeg mig ikk i prisen, men når der er 300% til forskel, så bliver jeg sgu lidt nærrig smiley

Men at Honda er dyrt er vel klart når et par styrekugler holder 320.000km kørt af personer under 24år og bilen tilmed har kørt på bane siden 2003

• #21   2. jan 2012 Det lyder meget typisk japansk smiley
    Min Lex med 204000 km på klokken kører også stadig på alle originale kugler og hjullejer.

• #22   2. jan 2012 låse møtrik og så bare luft på det dur bare

Kommentér på:
Styrekugler (bil spørgs)

Annonce